aA
Pasibaigė automobilių ekonominis žygis “Taupiai energetinio savarankiškumo link”, kurį padedama rėmėjų surengė Viešoji įstaiga “Saugus ratas” ir Lietuvos žurnalistų autoklubas, sakoma "Visus Bonus" pranešime.
Ekologinio žygio nugalėtojų automobilis "Audi A2"
Ekologinio žygio nugalėtojų automobilis "Audi A2"
Žygio nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremoniją stebėjęs gausus Klaipėdoje vykusios automobilių parodos lankytojų būrys kraipė galvas iš nuostabos spėliodami kaip galima 100 kilometrų kelio nuvažiuoti su dviem litrais degalų? Būtent tokio kiekio dyzelino prireikė šio žygio absoliutiems nugalėtojams - “Keturių žiedų” komandos nariams Vitoldui Miliui ir Rimantui Kvederavičiui, vairavusiems trijų cilindrų 1,19 1 litro darbo tūrio variklį turinčią “Audi A2”.

Žiūrovų nuostabą lengviau būtų pateisinti, jei ekonominio žygio dalyviai būtų varžęsi neilgoje distancijoje, pučiant palankiam vėjui ar būtų galėję laisvai pasirinkti palankų sau maršrutą. Tačiau šiemet pasirinktas visiems privalomas, neįprastai ilgas net 563,7 kilometro maršrutas, besidriekiantis bendro naudojimo Vilnius – Semeliškės – Marijampolė - Rietavas – Plungė – Mažeikiai – Palanga keliais.

“Nors maršrutas ilgas ir varginantis, ypač galvojant ne apie greitą, bet taupų važiavimą, tačiau manome, jog ilgesnis kelias ryškiau atskleis ir automobilių tikrąsias ekonomiškumo savybes, ir pačių žygio dalyvių gebėjimą važiuoti taupiai,”- prieš žygio startą vylėsi Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas.

Jo lūkesčiai išsipildė su kaupu. Teisėjams miligramų tikslumu išmatavus sunaudoto kuro kiekį, paaiškėjo, kad nugalėtojų ekipažui įveikti visą žygio “Taupiai energetinio savarankiškumo link” 563,7 kilometro ilgio maršrutą prireikė 12.240 litro dyzelino. Taigi, nugalėtojų “Audi A2” 100 kilometrų sudegino tik 2,171 litro dyzelino arba net mažiau, nei minimalias tokio automobilio kuro sąnaudas deklaruoja jo gamintojai.

“Tokių rezultatų įgalina siekti pats automobilis, reikalui esant galįs važiuoti ir labai greitai, ir neįprastai taupiai, - po sėkmingo finišo kalbėjo nugalėtojų ekipažo narys, žurnalo “Auto rinka” atstovas V.Milius. – Kita vertus, kelionėje atsisakėme oro kondicionavimo ir bet kurių kitų patogumų, leidžiančių taupyti bent miligramus kuro. Todėl mūsų vidutinės kuro sąnaudos, pasiektos važiuojant vidutinišku 65 km/val. greičiu, yra realios, atspindinčios šio automobilio tikrąjį ekonomiškumą.”

Taupiausi - dyzeliniai varikliai

Nors žygio dalyviai pagal jo nuostatus varžėsi tiek bendroje, tiek atskirose, automobilio galingumą bei jo vartojamą degalų kiekį atspindinčiose klasėse, bendroje įskaitoje visas tris pirmąsias vietas iškovojo ekipažai, vairavę automobilius, kurių ratus suko dyzelinu varomi varikliai.

Antrąją vietą pelnė TV laidos “Ekipažas” žurnalistas Dainius Leonavičius su Vitoldu Jurkoniu, vairavę “Volkswagen Lupo” 1,2 litro darbinį tūrį turintį TDi variklį. Šiam ekipažui visoje kelionėje prireikė 14,460 litro dyzelino, o 100 km kelio mažasis “VW Lupo” sudegino 2,564 litro degalų.

Trečiąja absoliučios įskaitos ir tokia pačia vieta klasėje džiaugėsi žurnalo “Auto Bild Lietuva” atstovai Jonas ir Tomas Okmanai, vairavę “Citroen C2 1,4 Hdi”. 0,2 litro darbo tūrio didesnis “Citroen C2” variklis buvo truputį ir rajesnis, tačiau visi vairuotojai ko gero pavydėtų trečiųjų prizininkų pasiekto ekonomiško važiavimo rezultato. J. ir T. Okmanams kelionėje prireikė 18,1 litro dyzelino, o vidutinės jų kuro sąnaudos 100 km kelio buvo 3.210 litro.

Ir benzinas netekėjo upėmis

Kad techniškai tvarkingu automobiliu įmanoma važiuoti labai ekonomiškai, įrodė ir E1 klasės nugalėtojai, absoliučioje įskaitoje tenkinęsi ketvirtąja vieta bei taupiausiai iš visų ekipažų, kurių automobiliai turėjo benzininius variklius, važiavęs jungtinis “Žibinto -“Lietuvos žinių” Gintaro Grigučio bei Stasio Grigaliūno ekipažas. Jie vairavo “Metų automobilio’2006” konkurse debiutavusį “Peugeot 1007”, turintį 1.091 litro darbinio tūrio variklį. Šis prancūzų mažylis 100 km sudegino 3,517 litro benzino.

Tik kelis šimtus gramų jiems pralaimėjo dar vienas naujas Lietuvos keliuose 1 litro darbo tūrio “Toyota Aygo” automobilis, kurį žygyje pilotavo “Kauno dienos” žurnalistas Renaldas Gabartas ir “Toyota Tokvila” darbuotoja Violeta Jadzevičienė. Šiam ekipažui 100 km kelio užteko 3.588 litro benzino, o šis rodiklis mišriam duetui garantavo penktąją absoliučios įskaitos vietą bei antrąją klasėje.

Aukštą šeštąją absoliučios įskaitos vietą užėmė grynai moteriškas žurnalo “Laima” ekipažas, kurį sudarė Jurga Čekatauskaitė ir Gitana Rimšaitė. Jų vairuotas dar vienas Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamo konkurso “Metų automobilis’2006” dalyvis “Renault Clio 1,46 1 dCi” 100 km kelio sunaudojo 3,603 dyzelino.

“Ekonominio žygio rezultatai gali tapti tikru orientyru besirenkančiam automobilį. Pragmatiškai mąstantis vairuotojas dabar itin priekabiai vertina vidutines automobilio degalų sąnaudas. Tad neatsitiktinai vis labiau populiarėja automobiliai su dyzeliniais varikliais ir dujinė įranga benzininiams. Tačiau patyrę, nemenkus prioritetus ekonomijai teikiantys vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti taupiai,”- kalbėjo ekonominio žygio vadovas ir vyriausiasis komisaras, Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos “Transeksta” viceprezidentas Gintautas Šlėderis.

Jo vadovaujama asociacija įsteigė ir puikų pagrindinį šio žygio prizą, kurį išsivežė absoliutūs nugalėtojai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naują kelių rinkliavos sistemą siūloma finansuoti DNR plano lėšomis (6)

Apie 90 mln. eurų vertės kelių apmokestinimo sistemos (e-tolling) sukūrimą ir diegimą siūloma...

Kilus pasipiktinimui, „Singapore Airlines“ atsisako „skrydžių į niekur“ (4)

Kilus pasipiktinimui dėl poveikio aplinkai, Singapūro oro linijų bendrovė „ Singapore Airlines...

„Uber“ domisi galimybėmis perimti „Daimler“ ir BMW priklausančią „Free Now“

JAV pavėžėjimo paslaugų milžinė „ Uber Technologies“ domisi galimybėmis perimti...

Transporto įmonė „Toks“: gauta perpus mažiau pajamų, ieškome galimybių išsaugoti darbo vietas

Pasibaigus karantinui, Tolimojo keleivinio transporto kompanija („Toks“) birželį atnaujino 70...

Estija sušvelnino tiesioginių skrydžių apribojimus

Estijos vyriausybė antradienio posėdyje nusprendė keisti skrydžių leidimų sistemą –...

Top naujienos

Gentvilas: pasisakau už koaliciją iš konservatorių, socialdemokratų ir liberalų (237)

Seimo narys, Liberalų sąjūdžio atstovas Eugenijus Gentvilas tiki, kad po šių Seimo rinkimų...

Mažos įmonės sėkmė pandemijos laikotarpiu: užsakymai augo penkiskart, prie gamybos stojo net vadovai (8)

Kol vienos įmonės dėl COVID-19 pandemijos skaičiuoja nuostolius ir imasi restruktūrizacijų,...

Rusijoje grįžta sankcijų rizika. Štai, kas pastatyta ant kortos (65)

Rusijos rinkoms ir vėl gresia įvairios sankcijos , kurios gali materializuotis iki metų pabaigos.

Michael Peck | D+ nariams

Norite sužinoti, kaip dirba Pentagonas? Išbandykite šį stalo žaidimą

Naujas žaidimas, kuris buvo sukurtas padėti JAV vyriausybei parašyti 2018 m. Nacionalinę gynybos...

Paprastas rudeninis serbentų dauginimas

Per rudeninį vaiskrūmių genėjimą susidaro nemažai šakų. Serbentų šakeles tikrai galima...

Cololo dukra Evita pirmąkart prabilo apie ateitį nuspėjusią tėčio dovaną, kurios jis nebepajėgė įteikti: ji buvo it ženklas (20)

Pastarieji metai Evitai Cololo nepagailėjo iššūkių. Iš pradžių – džiaugsmas ir liaupsės...

„Lakers“ vietos intrigai nepaliko – NBA finalo starte triuškino prigesusią „Heat“ komandą (2)

LeBrono Jameso ir Anthony Daviso vedami Los Andželo „Lakers“ krepšininkai uraganu įskriejo į...

Šių nesudėtingų priemonių pakanka, kad reguliariai gautumėte trąšų sklypui

Organines atliekas patartina krauti į komposto krūvą. Prižiūrėti komposto krūvą nesudėtinga...

Pagaliau žinome, kiek radiacijos yra Mėnulyje ir tai nieko gero: paaiškino, kiek laiko žmonės ten galėtų išbūti (5)

Jungtinės Amerikos Valstijos ruošiasi į Mėnulį nugabenti dar šį dešimtmetį, o vienas iš...

Trys sukčių metodai, ant kurių užkimbama: per kelias minutes galite netekti tūkstančių eurų (88)

Nors sukčių istorijos jau yra tapusios senos lyg pasaulis, net ir šiais laikais, kai žmonės yra...

|Maža didelių žinių kaina