aA
Praėjusios savaitės antradienį paskutinį kartą posėdžiavusi dabartinės sudėties Klaipėdos savivaldybės peticijų komisija nepritarė nė vienam iš keturių peticijos dėl lengvųjų automobilių taksi paslaugų kokybės gerinimo punktui. Du iš jų bus perduoti savivaldybės administracijai, kiti du – už tai atsakingai institucijai.
© DELFI / Karolina Pansevič

Taksi vairuotojams trūksta taksi stotelių Klaipėdos senamiestyje, jie norėtų, kad jiems būtų leidžiama vaižiuoti „A“ juosta visame mieste, prašo apriboti pavėžėjų skaičių ir suvienodinti reikalavimus visiems vairuotojams, teikiantiems taksi paslaugas, o taksi automobilius pripažinti viešuoju transportu.

Trumpai tariant, taksistų netenkina dabartinė situacija taksi paslaugų teikimo rinkoje. Reikalavimus, adresuotus savivaldybės administracijos direktoriui, Klaipėdos miesto merui, miesto tarybai ir Peticijų komisijai, pasirašė keliasdešimt žmonių.

Šiemet Peticijų komisija baigė nagrinėti dvi peticijas, gautas pernai. Jos pirmininko Artūro Šulco teigimu, taksistų pareiškimas pripažinti jų reikalavimus peticija formaliai yra pirmoji šiemet gauta peticija.

Beje, dabartinės sudėties Peticijų komisija jau baigia darbą, tačiau nauja miesto taryba turės suformuoti ir naują Peticijų komisiją, nes ji yra privaloma pagal įstatymus.

Neatitiko reikalavimų

Pasak Peticijų komisijos pirmininko A. Šulco, komisija negalėjo pripažinti taksistų reikalavimų peticija, nes jie neatitiko Peticijų įstatymo reikalavimų.

Pagal Peticijų įstatymą kreipimesi gali būti reikalaujama ar siūloma spręsti tokius klausimus: žmogaus teisių ir laisvių apsaugos ar įgyvendinimo; valdžios ir valdymo institucijų reformavimo; kitus svarbius visuomenei, savivaldai ar valstybei klausimus.

Taksistų reikalavimai formos ir turinio atžvilgiu atitiko reikalavimus, tik trūko asmens kodo. Jeigu nenurodomas konkretus asmuo, atsakingas už kreipimąsi, juo gali tapti pirmasis peticiją pasirašiusių asmenų sąraše.

Trūksta stotelių senamiestyje

Taksistai teigia, kad viena iš pagrindinių problemų yra ta, kad šiuo metu trūksta taksi stotelių Klaipėdos senamiestyje. Dabar taksi gali stovėti tik Senojo turgaus aikštėje ir Žvejų gatvėje, kurioje skirti tik 8 metrai stovėjimo vietos.

„Deja, šiuo metu yra susidariusi tokia situacija, kad žmonės, siekdami naudotis taksi paslaugomis, privalo ieškoti taksi stovėjimo vietų. Tai kenkia ne tik verslui, bet ir sukelia didžiulių nepatogumų keleiviams, kelia grėsmę jų saugumui“, – rašoma taksistų peticijoje.

Be to, nors taksistams ir taip trūksta stovėjimo vietos, neretai taksi stovėjimo vietose stovi ir privatūs automobiliai.

Taksistų manymu, savivaldybė privalo imtis priemonių, kad mieste pagerėtų taksi paslaugos, t. y. senamiestyje ji turi įrengti daugiau stotelių taksi automobiliams. Jas siūloma įrengti šiose vietose: Turgaus g. nuo Nr. 1 iki Nr. 3, nuo Nr. 17 iki Nr. 19, nuo Nr. 18 iki Nr. 20, Žvejų g. nuo Nr. 2 iki Nr. 4, nuo Nr. 6 iki Nr. 12, Danės g. 19 iš Herkaus Manto g. pusės, Lietuvininkų aikštė Nr. 2.

Reikalavimas įrengti daugiau taksi stovėjimo vietų senamiestyje, Peticijų komisijos narių manymu, atitiktų tik pagal trečiąjį Peticijų įstatymo reikalavimą – kiti svarbūs visuomenei, savivaldai ar valstybei klausimai.

Komisijos narė Lilija Petraitienė replikavo, kad iš Žvejų gatvės taksistus išgujo gyventojai, kurie negalėjo apsikęsti naktimis iš restoranų išeinančių žmonių keliamo triukšmo ir automobilių durelių trankymo.

Šis reikalavimas komisijos nepripažintas peticija, nes nėra susijęs su teisės aktų keitimu. Tačiau jis bus perduotas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai.

Taksi Klaipėdoje
Taksi Klaipėdoje
© Egidijaus Jankausko nuotr.


Dėl A juostos

Kelių eismo taisyklės numato išlygas kelyje, pažymėtame ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui arba raide „A“, važiuoti dviračiams, mopedams, lengviesiems taksi automobiliams; jeigu eismo juosta pažymėta „A“ ir užrašu „Taksi“ – automobiliams, kuriais važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta „A“ ir simboliu 4+; elektromobiliams, jeigu eismo juosta žymima „A“ ir elektromobilių simboliu.

Klaipėdos mieste autobusams skirta juosta taksi automobiliai važiuoti negali. Piko valandomis susidaro didelės autotransporto priemonių spūstys. Taksistai mano, kad, siekiant paskirstyti transporto srautus, taksi vairuotojams turėtų būti suteikta galimybė važiuoti „A“ juostomis visame Klaipėdos mieste. Tada taksi klientų kelionė būtų greitesnė, o taksi netrukdytų viešojo transporto grafiko.

Komisijos narys Tomas Meškinis replikavo, kad tegu taksistai įsigyja elektromobilius, tada nekils problemų.

Komisijos pirmininkas A. Šulcas suabejojo, ar taksistai šiuo ir pirmu klausimu yra kreipęsi į administraciją, jai kėlę šiuos klausimus, ar „A“ juostos klausimas svarstytas Saugaus eismo komisijoje.

Komisijos narių manymu, ir šitas reikalavimas nėra susijęs su teisės aktų keitimu, tad ir jis bus peradresuotas savivaldybės administracijai.

Pavėžėjai iškreipė rinką

Taksistų manymu, atsiradus pavėžėjimo paslaugoms, buvo iškreipta keleivių vežimo paslaugų rinka. Anot jų, pavėžėjai turi daug privilegijų, palyginti su taksi įmonėmis, todėl taksistams pasidarė labai sunku su jais konkuruoti.

Taksi įmonių automobiliams dažniau turi būti atliekama techninė apžiūra, joms taikomi didesni draudimo įkainiai, taksi automobiliui vairuoti reikalinga licencija, automobilyje turi būti įrengtas taksometras, pagal kurio rodmenis mokami mokesčiai valstybei. O pavėžėjams viso to nereikia. Pavėžėjai išvengia daugybės mokesčių, todėl yra sudarytos nelygios verslo sąlygos. Taksistai tvirtina, kad pavėžėjimo rinkoje masiškai plečiasi nekontroliuojamas nelegalus taksi verslas.

O savivaldybė negali efektyviai kontroliuoti pavėžėjų rinkos, keleivių saugumo ir pajamų apskaitos.

„Reikalaujame, kad visiems vairuotojams, teikiantiems keleivių vežimo paslaugas, būtų keliami vienodi reikalavimai nepriklausomai nuo jų automobilių numerių spalvos“, – rašoma taksistų peticijos reikalavimuose.

Beje, jie pageidauja, kad būtų ribojamas pavėžėjų skaičius.

Adresatas – ne savivaldybė

Negana to, taksistai reikalauja, kad taksi automobiliai būtų pripažinti viešuoju transportu.

Tačiau ir patys savo peticijoje prisipažįsta, kad savivaldybė neturi įgaliojimų išspręsti visų jiems iškilusių klausimų, tačiau ji turi teisėkūros teisę.

Peticijų komisijos nariai pasidžiaugė, kad trečiasis reikalavimas yra raštingiausiai surašytas, pripažino, kad kalbama apie labai rimtus dalykus. Tokie klausimai keliami ne vien tik Klaipėdoje, bet ir kituose šalies miestuose. Tačiau iš tikrųjų šis klausimas nėra savivaldybės kompetencija.

A. Šulco teigimu, šie reikalavimai bus perduoti tai institucijai, kuri gali spręsti tokius klausimus.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.2222
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos šiemet augo 4 proc. (3)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė pirmąjį 2019-ųjų metų ketvirtį...

Paluckas apie kompensaciją už taršaus automobilio atsisakymą: tai neadekvatus dydis (13)

Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas sako, kad Nacionaliniame oro...

„Toyota“ ir „SoftBank“ fondai į „Uber“ investuos 1 mlrd. JAV dolerių (1)

Japonijos automobilių gamybos milžinė „ Toyota “ ir investicijų fondas „SoftBank Vision...

Druskininkuose pradedamas statyti kultūros centras (7)

Druskininkuose, įkasant simbolinę kapsulę, penktadienį pradedama kultūros centro statyba.

Europarlamentarai apribojo sunkvežimių taršą (7)

Nuo 2025-ųjų nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15 proc., o nuo 2030 m. – 30...

Top naujienos

Antanas Saulaitis – apie lietuvius, šventes ir nuodėmes: pasižiūri į žmones ir negali žinoti, ar čia laidotuvės, ar Velykos (69)

„Vienoje šeimoje buvo keturios mergytės, jos kiekvieną dieną sutaupė po vieną saldainį per...

Darbas su nepilnamečiais vieno pavojingiausių Vilniaus mikrorajono gatvėse: nedraudžiame muštis, gerti ar rūkyti (44)

Naujininkai, vienas prieštaringiausiai vertinamų sostinės mikrorajonų, pamažu atgimsta....

Orai: pirmąją Velykų dieną gamtą gaivins lietus (13)

Po ilgokai užsitęsusio sausringo laikotarpio, pirmąją Velykų dieną pagaliau žemę drėkins lietus.

Rinkimų kampanija Ukrainoje pranoko visus Kremliaus lūkesčius (592)

Artėjant prezidento rinkimams , kampanijos pačios tapo informacinio karo dalyvėmis, ir tai labai...

Doveika skurdo statistikoje norėtų išskirti dar vieną skaičių: kiek yra tinginių? (673)

Vasarį Lietuvoje atlikta apklausa parodė, kad Lietuvoje 75 proc. žmonių teigia esą laimingi,...

Skaudi tiesa apie princesės Dianos gimdymus: teko derinti su sporto tvarkaraščiais ir taikstytis su Charleso nusivylimu

Visas pasaulis su nekantrumu laukia pirmojo Meghan Markle ir princo Harry‘io vaiko gimimo. Šis...

Sėkmingiausias rungtynes San Antonijuje sužaidęs Motiejūnas ir „Spurs“ neatsilaikė prieš „Nuggets“ (8)

Vienoje labiausiai intriguojančių šių metų NBA atkrintamųjų varžybų pirmojo etapo serijų...

Tauragės r. sunkiai sužalotas ukrainietis beveik po trijų valandų mirė ligoninėje (6)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį itin skaudi nelaimė įvyko Tauragės r., Taurų kaime. 23.55...

80-metis radiologas seniai svajoja apie pensiją, bet išeiti dar negali: turi patarimą, kaip ilgiau gyventi (79)

„Mes, radiologai, juokaujame, kad mūsų tokia profesija, jog reikia turėti geras akis ir vieną...

Siaubingo Paryžiaus katedros gaisro tyrime – pirmosios išvados (249)

Prancūzijos tyrėjai nustatė tikslią vietą, kur kilo Paryžiaus Dievo Motinos katedrą praėjusį...