aA
Praėjusios savaitės antradienį paskutinį kartą posėdžiavusi dabartinės sudėties Klaipėdos savivaldybės peticijų komisija nepritarė nė vienam iš keturių peticijos dėl lengvųjų automobilių taksi paslaugų kokybės gerinimo punktui. Du iš jų bus perduoti savivaldybės administracijai, kiti du – už tai atsakingai institucijai.
Taksistai kyla į kovą prieš pavėžėjus: dabar su jais labai sunku konkuruoti
© DELFI / Karolina Pansevič

Taksi vairuotojams trūksta taksi stotelių Klaipėdos senamiestyje, jie norėtų, kad jiems būtų leidžiama vaižiuoti „A“ juosta visame mieste, prašo apriboti pavėžėjų skaičių ir suvienodinti reikalavimus visiems vairuotojams, teikiantiems taksi paslaugas, o taksi automobilius pripažinti viešuoju transportu.

Trumpai tariant, taksistų netenkina dabartinė situacija taksi paslaugų teikimo rinkoje. Reikalavimus, adresuotus savivaldybės administracijos direktoriui, Klaipėdos miesto merui, miesto tarybai ir Peticijų komisijai, pasirašė keliasdešimt žmonių.

Šiemet Peticijų komisija baigė nagrinėti dvi peticijas, gautas pernai. Jos pirmininko Artūro Šulco teigimu, taksistų pareiškimas pripažinti jų reikalavimus peticija formaliai yra pirmoji šiemet gauta peticija.

Beje, dabartinės sudėties Peticijų komisija jau baigia darbą, tačiau nauja miesto taryba turės suformuoti ir naują Peticijų komisiją, nes ji yra privaloma pagal įstatymus.

Neatitiko reikalavimų

Pasak Peticijų komisijos pirmininko A. Šulco, komisija negalėjo pripažinti taksistų reikalavimų peticija, nes jie neatitiko Peticijų įstatymo reikalavimų.

Pagal Peticijų įstatymą kreipimesi gali būti reikalaujama ar siūloma spręsti tokius klausimus: žmogaus teisių ir laisvių apsaugos ar įgyvendinimo; valdžios ir valdymo institucijų reformavimo; kitus svarbius visuomenei, savivaldai ar valstybei klausimus.

Taksistų reikalavimai formos ir turinio atžvilgiu atitiko reikalavimus, tik trūko asmens kodo. Jeigu nenurodomas konkretus asmuo, atsakingas už kreipimąsi, juo gali tapti pirmasis peticiją pasirašiusių asmenų sąraše.

Trūksta stotelių senamiestyje

Taksistai teigia, kad viena iš pagrindinių problemų yra ta, kad šiuo metu trūksta taksi stotelių Klaipėdos senamiestyje. Dabar taksi gali stovėti tik Senojo turgaus aikštėje ir Žvejų gatvėje, kurioje skirti tik 8 metrai stovėjimo vietos.

„Deja, šiuo metu yra susidariusi tokia situacija, kad žmonės, siekdami naudotis taksi paslaugomis, privalo ieškoti taksi stovėjimo vietų. Tai kenkia ne tik verslui, bet ir sukelia didžiulių nepatogumų keleiviams, kelia grėsmę jų saugumui“, – rašoma taksistų peticijoje.

Be to, nors taksistams ir taip trūksta stovėjimo vietos, neretai taksi stovėjimo vietose stovi ir privatūs automobiliai.

Taksistų manymu, savivaldybė privalo imtis priemonių, kad mieste pagerėtų taksi paslaugos, t. y. senamiestyje ji turi įrengti daugiau stotelių taksi automobiliams. Jas siūloma įrengti šiose vietose: Turgaus g. nuo Nr. 1 iki Nr. 3, nuo Nr. 17 iki Nr. 19, nuo Nr. 18 iki Nr. 20, Žvejų g. nuo Nr. 2 iki Nr. 4, nuo Nr. 6 iki Nr. 12, Danės g. 19 iš Herkaus Manto g. pusės, Lietuvininkų aikštė Nr. 2.

Reikalavimas įrengti daugiau taksi stovėjimo vietų senamiestyje, Peticijų komisijos narių manymu, atitiktų tik pagal trečiąjį Peticijų įstatymo reikalavimą – kiti svarbūs visuomenei, savivaldai ar valstybei klausimai.

Komisijos narė Lilija Petraitienė replikavo, kad iš Žvejų gatvės taksistus išgujo gyventojai, kurie negalėjo apsikęsti naktimis iš restoranų išeinančių žmonių keliamo triukšmo ir automobilių durelių trankymo.

Šis reikalavimas komisijos nepripažintas peticija, nes nėra susijęs su teisės aktų keitimu. Tačiau jis bus perduotas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai.

Taksi Klaipėdoje
Taksi Klaipėdoje
© Egidijaus Jankausko nuotr.


Dėl A juostos

Kelių eismo taisyklės numato išlygas kelyje, pažymėtame ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui arba raide „A“, važiuoti dviračiams, mopedams, lengviesiems taksi automobiliams; jeigu eismo juosta pažymėta „A“ ir užrašu „Taksi“ – automobiliams, kuriais važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta „A“ ir simboliu 4+; elektromobiliams, jeigu eismo juosta žymima „A“ ir elektromobilių simboliu.

Klaipėdos mieste autobusams skirta juosta taksi automobiliai važiuoti negali. Piko valandomis susidaro didelės autotransporto priemonių spūstys. Taksistai mano, kad, siekiant paskirstyti transporto srautus, taksi vairuotojams turėtų būti suteikta galimybė važiuoti „A“ juostomis visame Klaipėdos mieste. Tada taksi klientų kelionė būtų greitesnė, o taksi netrukdytų viešojo transporto grafiko.

Komisijos narys Tomas Meškinis replikavo, kad tegu taksistai įsigyja elektromobilius, tada nekils problemų.

Komisijos pirmininkas A. Šulcas suabejojo, ar taksistai šiuo ir pirmu klausimu yra kreipęsi į administraciją, jai kėlę šiuos klausimus, ar „A“ juostos klausimas svarstytas Saugaus eismo komisijoje.

Komisijos narių manymu, ir šitas reikalavimas nėra susijęs su teisės aktų keitimu, tad ir jis bus peradresuotas savivaldybės administracijai.

Pavėžėjai iškreipė rinką

Taksistų manymu, atsiradus pavėžėjimo paslaugoms, buvo iškreipta keleivių vežimo paslaugų rinka. Anot jų, pavėžėjai turi daug privilegijų, palyginti su taksi įmonėmis, todėl taksistams pasidarė labai sunku su jais konkuruoti.

Taksi įmonių automobiliams dažniau turi būti atliekama techninė apžiūra, joms taikomi didesni draudimo įkainiai, taksi automobiliui vairuoti reikalinga licencija, automobilyje turi būti įrengtas taksometras, pagal kurio rodmenis mokami mokesčiai valstybei. O pavėžėjams viso to nereikia. Pavėžėjai išvengia daugybės mokesčių, todėl yra sudarytos nelygios verslo sąlygos. Taksistai tvirtina, kad pavėžėjimo rinkoje masiškai plečiasi nekontroliuojamas nelegalus taksi verslas.

O savivaldybė negali efektyviai kontroliuoti pavėžėjų rinkos, keleivių saugumo ir pajamų apskaitos.

„Reikalaujame, kad visiems vairuotojams, teikiantiems keleivių vežimo paslaugas, būtų keliami vienodi reikalavimai nepriklausomai nuo jų automobilių numerių spalvos“, – rašoma taksistų peticijos reikalavimuose.

Beje, jie pageidauja, kad būtų ribojamas pavėžėjų skaičius.

Adresatas – ne savivaldybė

Negana to, taksistai reikalauja, kad taksi automobiliai būtų pripažinti viešuoju transportu.

Tačiau ir patys savo peticijoje prisipažįsta, kad savivaldybė neturi įgaliojimų išspręsti visų jiems iškilusių klausimų, tačiau ji turi teisėkūros teisę.

Peticijų komisijos nariai pasidžiaugė, kad trečiasis reikalavimas yra raštingiausiai surašytas, pripažino, kad kalbama apie labai rimtus dalykus. Tokie klausimai keliami ne vien tik Klaipėdoje, bet ir kituose šalies miestuose. Tačiau iš tikrųjų šis klausimas nėra savivaldybės kompetencija.

A. Šulco teigimu, šie reikalavimai bus perduoti tai institucijai, kuri gali spręsti tokius klausimus.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.2222

Rusijos verslininkai jau susidūrė su vilkikų iš Lietuvos vėlavimu: krovinių pristatymas brangsta (50)

Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos raginimas uždaryti šalies sienas su Lietuva ir...

ES siūlo rengti daugiau tiesioginių skrydžių ir taip sumažinti aviacijos emisijas

Europos Komisija ( EK ) sieks sumažinti aviacijos pramonės išmetamas anglies dvideginio emisijas...

„Volkswagen“ derasi dėl prekių ženklo „Bugatti“ pardavimo Kroatijos įmonei „Rimac“ (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „ Volkswagen “ derasi dėl galimo prabangių sportinių...

Kroviniai ima vėluoti: vežėjai Baltarusijoje susiduria su nauja patikrinimų taktika (229)

Aliaksandras Lukašenka jau ne kartą pagrasino užverti sienas ir nebepraleisti vilkikų iš...

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „ Vitras-S “ įregistravo naują...

Top naujienos

Biomedicinos mokslų daktarės verdiktas: šias uogas privalu valgyti kiekvienam (71)

Raudonos, mažos, bet stipraus skonio uogos, kupinos vitaminų ir maistinių medžiagų, augančios...

Socdemų senbuvis demaskuoja Karbauskį: politine prasme tai būtų didžiausia bėda Lietuvai (541)

Nors iki Seimo rinkimų dar liko beveik 3 savaitės, jau dabar skamba garsūs pareiškimai apie...

Tatuiruočių meistras Alytuje atidarė naują pramogų viešbutį, tačiau užeiti į vidų išdrįs ne visi (40)

Prieš mėnesį atverti pirmieji siaubo namai Alytuje kuria planus užkariauti alytiškių ir miesto...

Aurimas Kuckailis | D+ nariams

Ar aš pakankamai vyras? Jei savęs kada to klausei – šis tekstas kaip tik tau (1)

Vyrai negali kalbėti apie tą ar aną, neturi įgūdžių ir nemoka, galbūt draugų kompanijose...

Orai primins vasarą: įšils iki 23 laipsnių (4)

Trečiadienį anticiklonas ir toliau neapleis mūsų šalies. Naktį dangus bus palankus stebėti...

Kairys negailėjo liaupsių Marčiulioniui, Šernius apgailestavo, kad nepavyko įkasti „Rytui“ (12)

„Jie mums neleido žaisti taip, kaip mes norėtume. Su gynyba ir charakteriu mums pavyko...

Gyventojų pasipiktinimas nesutvarkytais šaligatviais apnuogino didesnę problemą: įstatymuose – didžiulė spraga (30)

NT vystytojai, plėtodami gyvenamosios ar komercinės paskirties projektus, infrastruktūrą...

Skirtingi finišai: Ispanijoje – stebinanti pagarba varžovui, Maskvoje – pralaimėjusiojo erzinimas (24)

Pergalė ar medalis dar nėra viskas. Tai patvirtino socialinius tinklus apskriejęs gražus Ispanijos...

Kūno dalis, dėl kurios vis daugiau moterų kreipiasi į plastikos chirurgus: anksčiau norėjo mažinti, dabar – didinti (73)

Ar gali sėdmenys būti per maži? Tikrai taip ir ši problema pasitaiko dažniau, nei galėtume...

Švedijoje dirbantis epidemiologas stebisi Lietuvos kova su koronavirusu: tai nepagrįsta mokslu ir įrodymais (366)

Švedijoje dirbantis biomedicinos mokslų daktaras, epidemiologas Andrius Kavaliūnas stebisi tuo,...

|Maža didelių žinių kaina