Taksi vairuotojai tampa vis įžūlesni – iš keleivių jie lupa nepagrįstai dideles sumas, nes neįjungia taksometrų, žmonėms tenka važiuoti prirūkytuose salonuose. Nors didžiųjų miestų savivaldybės ne kartą kreipėsi į Vyriausybę, kad ši suteiktų daugiau galių kontroliuoti taksi vairuotojus, toks prašymas liko neišgirstas.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kainavo eurą, paprašė trijų

„Klaipėdoje taksi vairuotojai patys išsigalvoja kainas. Realios įmonės, kurios automobiliu važiavau, kainos tokios: įsėdimo mokesčio nėra, o 1 km kaina siekia 35 euro centus. Manęs už 3 kilometrų pavėžėjimą taksi vairuotojas paprašė 3 eurų. Kai pradėjau ginčytis, o, beje, skaitiklis nebuvo įjungtas, vairuotojas tik paklausė, ar tiek neturiu. Man atsakius neigiamai, sutiko paimti ir 2 eurus. Ir man taip buvo jau 2 kartus. Tai tikrai nesąžiningi taksistai“, – patirtą nemalonų incidentą papasakojo klaipėdietė Gintarė.

Uostamiesčio viešojo transporto sistemą prižiūrinčios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio tokia situacija nenustebino.

„Bėda ta, kad per pastaruosius kelerius metus taksi paslaugų kokybė labai suprastėjo. Šioje srityje neliko jokios kultūros, pagarbos keleiviui. Visa tai yra todėl, kad taksi paslaugoms teikti nebereikia licencijų, toks reikalavimas buvo panaikintas. Todėl dabar dirbti taksistais gali visi, kurie nori. Dažnai tai būna tie vyrai, kurie išmesti iš darbo autobusų parke ar maršrutinių taksi įmonių. Jie dirba įsigiję individualios veiklos pažymėjimą, o tai reiškia, kad mokesčius turi sumokėti nuo gaunamų pajamų. Todėl jos ir slepiamos, todėl taksometrai labai dažnai ir nėra įjungiami“, – teigė G. Neniškis.

Keleiviais apsimeta kontrolieriai

Jo vadovaujamos įstaigos specialistai pernai taksi vairuotojams surašė 329 administracinių teisės pažeidimų protokolus.

Pažeidimą, jog taksi vairuotojas važiuoja neįjungęs taksometro, dažniausiai užfiksuoja Valstybinės mokesčių inspekcijos specialistai, apsimetę keleiviais. Pernai tokių atvejų buvo penki.

„Jei mūsų kontrolieriai sustabdo taksi automobilį ir pamato, kad neįjungtas taksometras, išgirsta vairuotojo paaiškinimą, kad jis šiuo metu nedirba, o tik paveža pažįstamą. Niekaip negalime prikibti“, – aiškino G. Neniškis.

Tarp kitų nustatytų pažeidimų buvo 30 atvejų, kai išaiškinta, kad taksometrams nebuvo atlikta metrologinė patikra, todėl galima teigti, kad jie rodė netiksliai.

23 taksi vairuotojai nubausti už tai, jog važiavo neįjungę automobilio plafono, taip slėpdami, jog dirba ir ima pinigus iš klientų.

Pernai uostamiestyje išaiškinta 12 taksistų, kuri vertėsi šia veikla, nors net neturėjo leidimo, kurį turi gauti savivaldybėje. 

37 taksistai nubausti už tai, kad nestojo, kai kontrolieriai juos stabdė.

Baudė ir rūkalius

Daugiausia – 108 protokolai surašyti už smulkius pažeidimus, pavyzdžiui, už tai, kad taksi vairuotojas salone rūkė. „Ir vienas toks vairuotojas dėl rūkymo įkliuvo net keturis kartus. Tačiau susimoka baudą ir viskas, uždrausti užsiimti šia veikla negalime“, – teigė G. Neniškis.

Jo teigimu, tendencija yra tokia, jog visuose didžiuose šalies miestuose, kur dirba daugiausia taksistų, jų daromų pažeidimų tik daugėja.

„Todėl Lietuvos didžiųjų miestų savivaldybių asociacija kreipėsi į Vyriausybę. Prašymo esmė buvo ta, kad savivaldybės turėtų daugiau galių nustatyti kvalifikacinius ir kokybės reikalavimus taksi paslaugas norintiems teikti asmenims. Tik taip galime pasiekti, jog paslauga gerėtų, o ne prastėtų. Tačiau mūsų prašymas dar nėra išgirstas“, – pasakojo G. Neniškis.

Todėl keleiviams, kurie nenori būti apgauti, jis patarė, jog įlipus į taksi automobilį pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į vairuotoją – ar jis nėra išgėręs, pervargęs. Dėmesį reikėtų atkreipti ir į tai, ar aiškiai skelbiami kelionės įkainiai, nes jau tapo įprasta, kad naktimis tokia informacija iš taksi automobilių dingta.

„Žinoma, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, ar įjungtas taksometras. Jei jis neįjungtas, reikia paprašyti, kad vairuotojas jį įjungtų. Tačiau nenustebkite, jei taksi vairuotojas tada jūsų paprašys išlipti lauk ir neveš“, – karčią realybę įvardijo G. Neniškis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Bankroto administratoriai: Italijos „Alitalia“ antrąjį ketvirtį sumažino nuostolius

Italijos sunkumų nualinta oro transporto bendrovė „ Alitalia “ sumažino nuostolius antrąjį...

Kibernetinio saugumo centras: neturime duomenų dėl „Lietuvos geležinkelių“ valdymo sistemų saugumo (1)

Nacionalinio kibernetinio saugumo centro (NKSC) specialistai negali kol kas įvertinti „Lietuvos...

Naktį eismo sąlygas sunkins lijundra ir plikledis

Trečiadienio pavakarę Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia buvo sausos, tik...

Transportininkai trina rankomis: dabar - didžiausias augimas per 5 metus (13)

Šie metai Lietuvos transporto ir logistikos sektoriui ypač sėkmingi, - lyginant šių ir...

Nebegali slėpti: „Uber“ pripažino apie 50mln. klientų duomenų nutekėjimą (1)

JAV pavėžėjimo paslaugų teikėja „Uber Technologies“ antradienį pripažino, jog neatskleidė...

Top naujienos

Teisėjai skaudžiai pamokė skolų išieškotojus: tą pačią skolą bandė išsireikalauti tris kartus (59)

Teisėjai skaudžiai pamokė skolų išieškotojus – už tai, kad jau trečią kartą tam pačiam...

20 dienų valgė ligoninės maistą: kai kurie pasiūlymai gerokai nustebino ligoninės komentaras (152)

Šimtai legendų, mitų, komentarų, nuotraukų, klausimų, nuolatinių diskusijų – daug neramumų...

Rado, kaip atsikratyti nelaukiamų klientų: už kebabą prašo 28 eurų (146)

Verslininkas Karolis Jaruševičius nemėgsta, kai jo valdomą maitinimo įstaigą vadina kebabine ....

Įspūdingų Kauno eglučių kūrėją suviliojo kitas miestas (4)

Neseniai paaiškėjo, kad šiemet miestą Kauno rotušės aikštėje puoš dvylikos metrų aukščio...

Kiek augs lėšos Lietuvos kariuomenei?

Kitais metais Lietuvos kariuomenė s finansavimas peržengs 2 procentų ribą. Tačiau tai – tik...

Rusai įvardijo, dėl ko nepatenkinti Putinu (216)

Rusijos piliečiai mano, kad jų prezidentui Vladimirui Putinui už darbą einant šalies...

Lygino tris skirtingas dietas ir nustatė, nuo ko priklauso geriausi rezultatai

Individualus ir išsamus DNR tyrimas gali labai padėti siekiant kuo tiksliau nustatyti konkrečiam...

Audrys Antanaitis apie asmenvardžių rašybą: bet kokius pakeitimus reikia daryti ypatingai atsargiai (1)

„Bet kokius pakeitimus reikia daryti ypatingai atsargiai. Jei šitų trijų raidžių įvedimas yra...

10 priežasčių, kodėl vyrai nenori mylėtis (8)

Ar jūsų vyras pernelyg dažnai sako „ne šiąnakt, brangioji“? Sunku nesijausti atstumtai, bet...