Išjungė žaibas

Ir vairuotojai, ir pėstieji visą ilgąjį savaitgalį negalėjo ištverti nesikeikę, nes mieste vyravo eismo netvarka.

Šviesoforai kelias dienas neveikė ties Baltijos žiedine sankryža, Taikos prospekto ir Dubysos gatvės sankirtoje, Manto ir Liepų gatvių, Lietų gatvės ir Šiaurės prospekto sankryžose, Manto ir P.Lideikio gatvių sankirtoje.

„Pagrindinėse sankryžose mirksi tik geltonas šviesoforo signalas, o ten, kur eismas mažiau intensyvus, šviesoforai veikia puikiai. Ar savivaldybei rūpi pėstieji, dviratininkai, vairuotojai?“ – retoriškai klausė eismo dalyviai.

Kai kurie jų neapsikentę prie neveikiančio šviesoforo Manto ir Liepų gatvių sankryžoje net surengė piketą.

Tačiau bendrovės „Gatvių apšvietimas“ technikos direktorius Saulius Grigaitis bandė įrodyti, kad žmonėms savaitgalį vaidenosi, o iš tikrųjų neveikė tik vienas šviesoforas Taikos prospekto ir Dubysos gatvės sankryžoje.

„Į jį naktį iš penktadienio į šeštadienį trenkė žaibas, sudegė procesinė plokštė, maitinimo blokas, todėl šviesoforas ir neveikė. Tačiau gedimas jau pašalintas. Vadovaujamės oficialiai iš policijos gaunama informacija apie neveikiančius šviesoforus, o ji tokia, kad savaitgalį neveikė tas vienintelis Taikos prospekto ir Dubysos gatvės sankryžoje“, – aiškino S.Grigaitis.

Jis tvirtino, kad įmonės darbuotojai tris kartus per savaitę apvažiuoja visą miestą ir tikrina, ar yra neveikiančių šviesoforų. „Gal po patikros paaiškės, kad neveikė daugiau šviesoforų, bet kol kas žinojome tik apie vieną“, – tvirtino S.Grigaitis.

Siūlė nesidairyti atgal

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda taip pat tvirtino, jog savaitgalį neveikė tik vienas šviesoforas, nes apie jį specialiosios tarnybos, kaip sutarta, informavo „Gatvių apšvietimą“, o apie kitas vietas nebuvo pranešta.

„Jei žmonės matė, kad šviesoforai neveikė, darau prielaidą, kad jie dėl žaibo taip pat išsijungė, bet trumpai, o paskui automatiškai viskas stojo į savo vietas. Jei dabar veikia, tai viskas gerai. Neieškokime vakarykščių dienų, žiūrėkime į rytojų“, – filosofiškai nusiteikęs buvo L.Dūda.

Jis pabrėžė, jog vairuotojai, pastebėję neveikiantį šviesoforą, iškart apie jį turėtų pranešti policijai, o pareigūnai informuos bendrovės „Gatvių apšvietimas“ atstovus, ir gedimas bus pašalintas.

Daugelį metų šviesoforus Klaipėdoje prižiūrėjo bendrovė „Sankryža“. Tačiau nuo šių metų gegužės pradžios ši funkcija perduota savivaldybės valdomai bendrovei „Gatvių apšvietimas“.

Vos ši ėmė prižiūrėti šviesoforus, paaiškėjo, kad įmonė yra neįgali tai daryti, nes neturi reikiamos programinės įrangos.

„Kai kurios programinės įrangos ir dabar dar trūksta, jos piktybiškai neperduoda „Sankryža“. Buvo sutarta, kad iš šios bendrovės „Gatvių apšvietimo“ darbuotojai pasiims kodus, kurių reikia norint prisijungti prie šviesoforų valdymo programinės įrangos. Tačiau kai nuvažiavo kodų pasiimti, šie staiga prapuolė“, – teigė L.Dūda.

Pretenziją pareiškė meras

„Sankryžos“ vadovas Andrius Kadagis teigė, jog savivaldybei yra perduoda viskas, kas jai priklauso.

„Kažkokia išgalvota problema. Mes tikrai niekam nekenkiame ir neturime tikslo kenkti“, – tvirtino A.Kadagis.

„Gatvių apšvietimo“ technikos direktorius taip pat pabrėžė, kad visą reikiamą programinę įrangą šviesoforams valdyti bendrovė turi.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Viačeslavas Karmanovas teigė, jog kol kas raštų, pretenzijų, kad šviesoforai prižiūrimi blogai, nėra gauta.

„Tiesa, meras Vytautas Grubliauskas pareiškė pretenziją, kad naktimis išjungiami ne visi šviesoforai, veikia net tie, kur eismas labai neintensyvus. Pavedėme atsakingiems darbuotojams išsiaiškinti situaciją“, – tvirtino V.Karmanovas.

Jis pripažino, kad „Gatvių apšvietimui“ reikėjo atsakingiau pasirengti perimti naują paslaugą – šviesoforų priežiūrą.

„Reikės pasišnekėti su bendrovės vadovais, kad šviesoforais būtų rūpinamasi labiau“, – pabrėžė V.Karmanovas.

Žaliajai bangai – studija

Šviesoforus prižiūrėti „Gatvių apšvietimui“ perduota siekiant miesto biudžete sutaupyti pinigų, per metus šiems darbams reikia 372 tūkst. litų.

Šviesoforų priežiūrą „Gatvių apšvietimui“ perėmus iš „Sankryžos“ bus sutaupoma apie 3 proc., nes tiek mažesni dabar yra paslaugos įkainiai.

„Sprendimas šviesoforų priežiūrą atiduoti savo bendrovei „Gatvių apšvietimas“ priimtas ne tik dėl taupymo, bet ir žvelgiant į ateitį, kad būtų lengviau siekti užsibrėžtų tikslų“, – teigė L.Dūda.

Jo žodžiais, šiuo metu rengiama galimybių studija. Jos rengėjai turi išnagrinėti, kaip Klaipėdoje valdyti šviesoforus, kaip nuotoliniu būdu matyti, kuris sugedo, kur pastatyti naujų, kaip įdiegti žaliąją bangą.

„Kai bus galimybių studija, per kelerius metus patobulinsime šviesoforų sistemos valdymą. Suprantama, reikės pinigų, jų ieškosime ES fonduose, o tam ir reikalinga galimybių studija“, – aiškino Miesto ūkio departamento direktorius.

Tačiau jis pabrėžė, kad žalioji banga, kurios taip laukia visi vairuotojai, bus įdiegta tik trijose pagrindinėse Klaipėdos magistralėse: Minijos gatvėje, Taikos prospekte ir Šilutės plente.

„Jei žaliąją bangą paleistume visur, juk pasipiltų avarijos“, – neabejojo L.Dūda.

Komentaras

Audrius Vaišvila, Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pirmininkas

Gal yra kokie nors techniniai nesklandumai pasikeitus šviesoforų prižiūrėtojams, bet laikas praeis, ir viskas bus normaliai. Kai įvyksta kažkokie pasikeitimai, visada būna nesklandumų, todėl reikia kantrybės. Aišku, jei neveikė tiek šviesoforų, vairuotojams tikrai tai sukėlė nepatogumų. Tačiau, manau, sprendimas perduoti šviesoforų priežiūrą savivaldybės bendrovei „Gatvių apšvietimas“ yra geras. Taip bus ir lėšos taupomos, ir dirbama operatyviau, nes nebereikės viešųjų pirkimų procedūrų. Kita vertus, gali būti ir atvirkštinis variantas – konkurencijos nebėra, tai darbininkai užmigs. Palaukime pusmetį ir pažiūrėsime, kaip sekasi prižiūrėti šviesoforus. Vis dėlto visos savivaldybės įmonės turi priimti daugiau funkcijų, nes jų teikiamos paslaugos yra pigesnės.