aA
Kelių sektoriui praėję metai bus rekordiškai nuostolingi, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus. Didžiausių keturių transporto infrastruktūros sektoriaus įmonių nuostolių vidurkis, jo teigimu, siekia beveik 5 mln. eurų.
Valdas Sutkus
© DELFI / Karolina Pansevič

LVK teigimu, kad situacija transporto infrastruktūros sektoriuje gerėtų, valstybei būtina įgyvendinti ilgalaikį - bent 5-7 metams į priekį - investicijų į infrastruktūrą planavimą bei šio plano laikymąsi. Trumpesnio laikotarpio planai, V. Sutkaus teigimu, neleidžia įmonėms planuotis darbų apimčių, investicijų, atlikti kelių priežiūros ir tiesimo darbų palankiausiu metų laiku, kad jie būtų kokybiški.

„Verslas, kurio sektoriaus bebūtų, gyvena iš turimų kontraktų. Jeigu turi pasirašytą sutartį, turi darbo, tada turi pinigų ir iš ko mokėti atlyginimus. Kai konkursai skelbiami ir viskas vyksta sklandžiai, įmonės moka atlyginimus, perka medžiagas, ir viskas būna gerai. Jeigu to nėra, užsitęsia konkursas, kažkiek galima gyventi iš rezervo laukiant, kada bus galima dirbti. Bet galiausiai vidiniai rezervai išnaudojami, ir įmonės pradeda eiti į nuostolį“, - apie nuostolių kilmę pasakojo V. Sutkus.

Pasak jo, mėgindamos išvengti didesnių nuostolių, įmonės atleidinėjo darbuotojus.

„Bet negali atleisti per daug, nes liks tik direktorius ir sekretorė“, - sakė V. Sutkus.

LVK duomenimis, vien asociacijai „Lietuvos keliai“ atstovaujančiose įmonėse, kurios sudaro apie 80 proc. infrastruktūros statybos rinkos, per pastaruosius dvejus metus dirbančiųjų sumažėjo 33 proc. - nuo 9 tūkst. iki 6 tūkst.

„Tada mūsų žmonės kelius tiesia Švedijoje. Mes visi, mokesčių mokėtojai, investavome į jų mokslus, per biudžetą finansuodami universitetus. Tačiau jauni žmonės nebemato perspektyvos“, - kalbėjo V. Sutkus.

LVK Transporto komisijos parengtoje infrastruktūros sektoriaus apžvalgoje teigiama, kad, vertinant rinkos pelningumą, 2017 m. bus rekordiškai nuostolingi, rinkos dalyvių apyvartos taip pat mažėja. Pagrindinių 10 įmonių pardavimų pajamos, vertinant transporto infrastruktūros darbus, 2014-2015 m. sumažėjo 30 proc., o 2015-2016 m. susitraukė dar 5 proc.

Vertinant darbų apimtis to meto kainomis, 2017 m. jos buvo 31 proc. mažesnės lyginant su prieškriziniu laikotarpiu - 2008 m.

Pagal viešųjų pirkimų duomenis, iki gegužės 28 dienos pasirašytos statybos darbų sutartys už 45,75 mln. eurų, ši suma sudaro 12,6 proc. visų šiems metams numatomų Kelių priežiūros ir plėtros programos infrastruktūros remontui ir statybai skirtų lėšų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (95)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Informuoja dėl didelės spūsties ties įvažiavimu į Jonavą (7)

Policijos departamentas informuoja, kad dėl vykdomų kelio remonto darbų, ties įvažiavimu į...

Iki galo dar neveikiančiu keltu „Regina Seaways“ plukdė į Švediją: nepatogumus kompensavo kotletu (112)

Spalio pradžioje iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „ Regina Seaways “ dėl gedimo...

Baigiasi kruizinės laivybos sezonas (1)

Klaipėdos uoste penktadienį prisišvartavo paskutinis šį sezoną kruizinis laivas – su Bahamų...

Sostinės viešojo transporto kontrolieriai gavo 5 naujus mikroautobusus (18)

Vilniaus viešojo transporto kontrolieriai nuo penktadienio persikelia į 5 naujus „ Peugeot Boxer...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (464)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (142)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (52)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Orai: be skėčio neapsieisime

Šią savaitę mūsų laukia nemalonios orų permainos, atkeliaus lietūs, įsisiautės vėtros, kris...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (646)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Po penkerių metų pertraukos F-1 lenktynes laimėjo Raikkonenas kova dėl titulo tęsiasi (6)

Ostine, JAV, sekmadienį vykusiose F-1 lenktynėse pergalę po itin ilgos pertraukos iškovojo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (182)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

„Tinginių“ uogos: miestiečių pora įsitikino, kad ne viskas paprasta, bet ūkio nemeta (14)

Užkietėjęs miestietis su sutuoktine susigundė vadinamomis „tinginių“ uogomis ir ėmė...

Kodėl prieš einant miegoti visada reikia užsidaryti miegamojo duris? (15)

Prieš miegą mes visi išsivalome dantis, nusiprausiame veidą ir apsirengiame patogią pižamą...

5 elementų teorija – kokia stichija jus valdo? (5)

Penkių asmenybės tipų arba elementų teorija paplito Kinijoje prieš 2000 metų – manyta, kad...