Kaip BNS sakė komiteto pirmininkas, buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, blogiausiai įsisavinamos žvyrkelių asfaltavimui, gatvių remontui numatytos lėšos.

„Aiškinsimės, kaip visa transporto infrastruktūra investuoja pinigus, kiek tai savalaikiška ir operatyvu. (...) Norime pažiūrėti plačiau – kaip elgiasi geležinkeliai, kaip vystosi „Rail Baltica“ projektas, Klaipėdos uostas – kaip suplanuotos investicijos realizuojamos“, – BNS teigė parlamentaras.

„Prasideda abejonės, ar pinigai, skirti kelių remontui, bus įsisavinti“, – pridūrė jis.

Pasak jo, Lietuvos verslo konfederacija skundžiasi, kad daugelis konkursų yra atidedami arba iš viso neįvyksta.

R. Sinkevičiaus žodžiais, geriausias metų laikas kelių tiesimui ir remontui praėjo – konkursai skelbiami pavėluotai.

„Dėl to dabar yra pinigų, bet jie racionaliai nepanaudojami. Ir klausime, ką ruošiasi daryti Automobilių kelių direkcija, ministerija, nes rudenį tiesti kelius ekonomiškai nenaudinga“, – aiškino komiteto vadovas.

R. Sinkevičius abejoja, kad kitais metais kelių priežiūrai bus daugiau lėšų negu šiemet.

Laikinasis Automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas dėl stringančių kai kurių darbų kaltina oro sąlygas.

„2017 metų rugsėjį–lapkritį daugelis darbus vykdžiusių organizacijų pateikė pažymas, kad negalėjo darbų vykdyti dėl klimatinių sąlygų ir jie persikėlė į šiuos metus“, – BNS sakė V. Andrejevas.

Jis taip pat pabrėžė, kad dalis darbų įstrigo dėl netinkamai parinktų projektų.

„Anksčiau pasitaikydavo apribojimų dalyvauti konkursuose mažesnėms organizacijoms. Dabar priešingai – ribojimų nėra, bet skundais vistiek prašoma riboti kai kurių rangovų dalyvavimą“, – teigė direkcijos vadovas.

Šiemet kelių priežiūrai ir remontui numatyta beveik 490 mln. eurų. Dar apie 63 mln. eurų gauta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

Seimas šį pavasarį ėmėsi pataisų dėl didesnio kelių priežiūros finansavimo. Nuo 2019 metų programai siūloma skirti 65 proc., nuo 2020 metų – 70 proc., o nuo 2021 metų – 75 proc. degalų akcizų. Taip pat siūloma didinti vietinės reikšmės kelių finansavimą, nuo 2020-ųjų jį didinant nuo 30 iki 35 proc.

Į Kelių programą lėšos pervedamos iš kuro akcizų, kelių mokesčių, įmokų už transporto priemonių registravimą, sunkiasvorio transporto ir kitų įmokų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)