aA
Specialistų teigimu, kalbant apie susisiekimą oro transportu, Lietuva atrodo prasčiausiai iš Baltijos šalių.
Susisiekimas oro transportu Lietuvoje – prasčiausias iš Baltijos šalių
© K. Cemnolonskio nuotr.

Bet, esą priimant tinkamus sprendimus, ilgainiui konkurenciją būtų galima sudaryti ir Rygos oro uostui, kuris dabar – Baltijos šalių lyderis.

Pajamos auga, keleivių aptarnaujama daugiau, tačiau konkurencinę kovą latviams ir estams pralaimi – taip ekspertai apibendrina Lietuvos oro uostų veiklą.

Visgi pasiduoti nesiūloma. Anot ekspertų, šalies oro uostai potencialo turi, o rezultatai gali būti pagerinti beveik dvigubai.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© Bendrovės archyvas

„Procento ekonominis efektas, kuris yra šiandien, lyginant kaimyninių šalių mastu ir Europos mastu, yra per žemas. Mums tikrai yra kur tobulėti, ir mes galėtume padaryt daugiau“, – tvirtina Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.

„Lietuva turi, manyčiau, daugiausiai neišnaudoto potencialo, nes Estija taip pat neblizga, tačiau šalia jie turi Helsinkio oro uostą, su kuriuo yra labai sunku konkuruoti. Latvija yra padariusi tikrai labai gerą darbą, šiek tiek dabar susiduria su sunkumais, tačiau jie vis ieško naujų būdų, kaip išlaikyti tą esamą lygį. Lietuva neišnaudoja to potencialo“, – teigia „Nordea Bank Lietuva“ ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Ekonomistas pastebi, kad į Rygos oro uostą beveik trečdalis keleivių atvyksta ne kaip į galutinę, tačiau į tarpinę stotelę.

Toks modelis esą galėtų būti pritaikytas ir Lietuvoje. Anot ekspertų, Europoje pastebima ir oro uostų verslo modelio kaita – vis dažniau iš infrastruktūros valdytojų jie virsta paslaugų įmonėmis, kurios veikia panašiai kaip prekybos centrai.

Gediminas Almantas
Gediminas Almantas
© DELFI / Tomas Vinickas

„Virsmas, kuris Lietuvoje vyksta po truputį, pasauliniu mastu, ypatingai Europos regione, yra smarkiai įsibėgėjęs procesas, kuomet oro uostai save identifikuoja ir veikia ne kaip infrastruktūros valdytojai, kurie, iš principo, tiktai prižiūri infrastruktūrą, investuoja ir žiūri, kad ji būtų saugi ir tinkama, bet kaip paslaugų įmonė“, – sako Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.

Ekspertai pabrėžia, kad, norint permainų ir konkurencijos su kitomis šalimis, svarbu parengti tinkamą strategiją. Sprendimo būdų esą yra ne vienas, tačiau greičiausias – koncesija.

Jai priimti pirmas žingsnis žengtas prieš kelerius metus, kuomet buvo sujungti trys šalies oro uostai.

Anot jų valdytojo, koncesija galima tik esant tam tikram teisės aktų paketui, tačiau pastarąjį mėnesio pradžioje vyriausybė sugrąžino į Susisiekimo ministeriją tobulinti. Jei šis pereitų vyriausybės barjerą ir Seime būtų svarstomas dar šią sesiją, naujo valdytojo būtų galima tikėtis apie 2017 m. vidurį.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nyderlandų oro linijos KLM ketina atleisti dar apie tūkstantį darbuotojų

Pandemijai toliau veikiant aviacijos sektorių, Nyderlandų oro linijos KLM ketvirtadienį paskelbė...

Eismo sąlygos: keliuose yra slidžių ruožų, naktį formuosis plikledis (1)

Lietuvoje pagrindinių valstybinės reikšmės kelių dangos ketvirtadienio pavakarę buvo daugiausia...

Norvegija suteiks paramą ant bankroto slenksčio atsidūrusioms oro linijoms „Norwegian Air Shuttle“ (2)

Norvegijos pigių skrydžių oro linijų bendrovė „ Norwegian Air Shuttle“ džiaugėsi...

Transporto sektoriuje rizikų yra, bet finansavimas turėtų augti (1)

Komerciniai bankai pastebi rizikų, susijusių su transporto įmonėmis, tačiau finansavimas šiam...

Eismo sąlygas sunkina lijundra ir plikledis, perspėja kelininkai (3)

Ketvirtadienio rytą eismo sąlygas Lietuvoje sunkina lijundra ir plikledis, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Loterijoje laimėtas milijonas laimės neatnešė – moteris net nesuprato, kaip prarado visus pinigus (305)

Loterijoje, kurioje net nedalyvavo, laimėtas milijonas kaip reikiant apsvaigino vienos Marijampolės...

Vytautė Merkytė | D+

Genetiškai modifikuoti raupai ir maras – tik dalis to, ką sovietai ruošė pasauliui: štai kokie eksperimentai vyko slapčiausioje bazėje

Viena paslaptingiausių vietų Sovietų Sąjungoje buvo sala, nepažymėta jokiame oficialiame...

Lietuvis aplankė vieną kraupiausių vietų pasaulyje: atrodo, kad patekau į siaubo filmą (26)

Lietuviai mėgsta keliauti po egzotiškas salas, dažniausiai įsivaizduoja, kad ten galima atitrūkti...

Naujas Eurolygos antirekordas: „Chimki“ pralaimėjo jau tryliktą kartą iš eilės

Eilinę, bet tuo pačiu istorinę nesėkmę Eurolygos turnyre patyrė praėjusią savaitę Rimą...

Po stingdančio šalčio – radikalios permainos: pataria būti atsargiems ir laukti kitos savaitės (39)

Į Lietuvą plūstelėjo šiltesni orai ir bent jau Vilniuje ketvirtadienį buvo galima džiaugtis...

Dailius Dargis | D+

Netradicinė kontrabanda, iš kurios finansuojamas terorizmas: pirkdami klastotes, tampate to dalimi

Pirmoje netradicinės kontrabandos straipsnių ciklo dalyje - Vilniaus mados salonų „Du broliai“...

„Zenit“ sutramdė „Anadolu Efes“ klubą, o Gudaitis tapo mačo MVP (14)

Eurolygos 21-asis turas startavo šeimininkų pergale. Sankt Peterburgo „Zenit“ (13/6)...

Kurį laiką dingusio iš viešumos Jacko Ma vaizdo pokalbis atnešė 58 mlrd. dolerių palengvėjimo atodūsį (19)

Jis kalbėjo mažiau nei minutę ir nieko nepasakė apie Kinijos vyriausybės persekiojimą,...

Pusmetį dėl kolegos balso virpėjusi moteris jį sutiko gyvai vakarėlyje – tokio scenarijaus pavydėtų ne vienas (43)

Kaskart išgirdus jo balsą drugeliai pilve kaip pašėlę imdavo plakti sparneliais... Gyvai jo net...

Kaip užvesti automobilį su laidais: yra kelios taisyklės, kurių privalote laikytis išsamus veiksmų aprašymas (106)

Dažną vairuotoją žiemos rytą užklumpa problemos: pasukus užvedimo raktelį vietoje variklio...