aA
Specialistų teigimu, kalbant apie susisiekimą oro transportu, Lietuva atrodo prasčiausiai iš Baltijos šalių.
© K. Cemnolonskio nuotr.

Bet, esą priimant tinkamus sprendimus, ilgainiui konkurenciją būtų galima sudaryti ir Rygos oro uostui, kuris dabar – Baltijos šalių lyderis.

Pajamos auga, keleivių aptarnaujama daugiau, tačiau konkurencinę kovą latviams ir estams pralaimi – taip ekspertai apibendrina Lietuvos oro uostų veiklą.

Visgi pasiduoti nesiūloma. Anot ekspertų, šalies oro uostai potencialo turi, o rezultatai gali būti pagerinti beveik dvigubai.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© Bendrovės archyvas

„Procento ekonominis efektas, kuris yra šiandien, lyginant kaimyninių šalių mastu ir Europos mastu, yra per žemas. Mums tikrai yra kur tobulėti, ir mes galėtume padaryt daugiau“, – tvirtina Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.

„Lietuva turi, manyčiau, daugiausiai neišnaudoto potencialo, nes Estija taip pat neblizga, tačiau šalia jie turi Helsinkio oro uostą, su kuriuo yra labai sunku konkuruoti. Latvija yra padariusi tikrai labai gerą darbą, šiek tiek dabar susiduria su sunkumais, tačiau jie vis ieško naujų būdų, kaip išlaikyti tą esamą lygį. Lietuva neišnaudoja to potencialo“, – teigia „Nordea Bank Lietuva“ ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Ekonomistas pastebi, kad į Rygos oro uostą beveik trečdalis keleivių atvyksta ne kaip į galutinę, tačiau į tarpinę stotelę.

Toks modelis esą galėtų būti pritaikytas ir Lietuvoje. Anot ekspertų, Europoje pastebima ir oro uostų verslo modelio kaita – vis dažniau iš infrastruktūros valdytojų jie virsta paslaugų įmonėmis, kurios veikia panašiai kaip prekybos centrai.

Gediminas Almantas
Gediminas Almantas
© DELFI / Tomas Vinickas

„Virsmas, kuris Lietuvoje vyksta po truputį, pasauliniu mastu, ypatingai Europos regione, yra smarkiai įsibėgėjęs procesas, kuomet oro uostai save identifikuoja ir veikia ne kaip infrastruktūros valdytojai, kurie, iš principo, tiktai prižiūri infrastruktūrą, investuoja ir žiūri, kad ji būtų saugi ir tinkama, bet kaip paslaugų įmonė“, – sako Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.

Ekspertai pabrėžia, kad, norint permainų ir konkurencijos su kitomis šalimis, svarbu parengti tinkamą strategiją. Sprendimo būdų esą yra ne vienas, tačiau greičiausias – koncesija.

Jai priimti pirmas žingsnis žengtas prieš kelerius metus, kuomet buvo sujungti trys šalies oro uostai.

Anot jų valdytojo, koncesija galima tik esant tam tikram teisės aktų paketui, tačiau pastarąjį mėnesio pradžioje vyriausybė sugrąžino į Susisiekimo ministeriją tobulinti. Jei šis pereitų vyriausybės barjerą ir Seime būtų svarstomas dar šią sesiją, naujo valdytojo būtų galima tikėtis apie 2017 m. vidurį.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ministrai dar kartą kreipėsi į EP prezidentą su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus (5)

Europos Parlamentui (EP) ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių...

Masiulis vis dar laukia išvadų dėl Vaitkaus – likimą spręs po to (8)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako dar laukiantis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto...

Vokietijos „Lufthansa“ dėl sistemų sutrikimo atšaukia 22 reisus

Vokietijos oro bendrovė „Lufthansa“ atšauks 22 reisus Frankfurto oro uoste dėl oro...

Premjeras plungiškiams pažadėjo rasti lėšų 1,5 km geležinkelio atšakai nutiesti (115)

Premjeras Saulius Skvernelis penktadienį domėjosi plungiškių problemomis.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ kartu plėtos įvairiarūšių krovinių pervežimo projektus (2)

Valstybės valdoma geležinkelių įmonių grupė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos...

Top naujienos

Tymais susirgusios mergaitės mama kreipiasi į visuomenę: jei mylite savo vaikus, neleiskite šiai beprotybei tęstis (300)

„Mano vardas Gintė, esu 9 mėnesių Simonos mama. Šiuo metu esame ligoninėje, sveikstame. Jeigu...

„Brexit“ paskubino kraustynes: išvykstantys lietuviai susipakuoja ištisus butus (559)

Vis dar tvyrant chaosui dėl Jungtinės Karalystės (JK) pasitraukimo iš Europos Sąjungos (ES)...

Svajonių kruizas virto baisiausiu košmaru: dužo stiklai ir 20 žmonių priešais mane tiesiog dingo (125)

Nuotraukos ir filmuota medžiaga atskleidžia, kokį siaubą turėjo išgyventi kruizinio laivo...

Meilutytė suka atgal į Los Andželą ir bandys vytis konkurentes (44)

Pasitikrinti sveikatos į Lietuvą šį mėnesį grįžusi Rūta Meilutytė netrukus pratęs...

Juodasis savaitgalis Vilniuje: nepagražinta naktinės sostinės realybė (50)

Neramus savaitgalis Vilniuje – neblaivūs vairuotojai talžė automobilius, baruose linksminęsi...

Rusija sureagavo: yra proga pataisyti santykius, bet ar Donaldas Trumpas rizikuos (85)

Rusija paragino JAV prezidentą Donaldą Trumpą pasinaudoti galimybe „perkrauti“ santykius po...

Senovinis Katalonijos miestas, kurį būtina aplankyti „Sostų karų“ gerbėjams (6)

Žirona – tai ne tik oro uosto atvykimo salė. Nedidelis oro uostas lietuviams pakankamai gerai...

Ekspertas pataria: kaip išsirinkti spalvas savo svajonių interjerui

Namai – mūsų oazė, kurioje galime būti savimi. Jie atspindi mūsų asmenybę: ką mėgstame, kuo...

Nūdienos rykštė – nevaisingumas: mokslų daktarė įvardijo pagrindines priežastis (9)

Liepą sukaks 41-eri metai pirmam po pagalbinio apvaisinimo pasaulyje gimusiam žmogui. Nors per...

Atleistas „Vilniaus šilumos tinklų“ vadovas (3)

Vilniaus savivaldybės valdomos įmonės Vilniaus šilumos tinklai ( VŠT ) valdyba pirmadienį...