Griežtesnę transporto priemonių patikrą numato Europos komisijos direktyva, kurią Lietuva, kaip ir Suomija, Didžioji Britanija, jau vėluoja įgyvendinti. Atidesnio dėmesio ratų ir vairo mechanizmai, ypač svarbūs eismo saugumui, sulauks tik nuo kovo.

„Sugriežtinta vairo mechanizmo patikra. Aišku, tai didins investicijas, nes ratas turės būti pakeltas virš žemės. <...> Ypatingas dėmesys bus atkreipiamas į ratų būklę, nes jį reikės apžiūrėti ir iš vienos ir iš kitos pusės“, – kalbėjo Techninės apžiūros įmonių asociacijos administracijos direktorius Gintautas Šlėderis.

Ne menkesnio dėmesio sulauks  ir elektroninės mašinų sistemos: bus žiūrima, ar veikia jų davikliai, ar nepažeisti laidai.

„Labai griežtai tikrinsime stabdžių sistemą – ABS ir EBS. Kontrolierius turės apeiti, apžiūrėti automobilį, ar yra ratų jutikliai, greičio jutikliai, matuokliai“, – atskleidė Techninės apžiūros įmonių asociacijos administracijos direktorius.

Techninių apžiūrų specialistai pro akis nepraleis ir katalizatorių. Šie ne tik bus tikrinami ar veikia, bet ar iš viso yra. Jei tokio nebus – patikros talono automobilio savininkas negaus.

„Mes su VGTU padarėme tyrimą, kaip greitai ir nebrangiai galima būtų patikrinti, ar katalizatorius veikia ir ar iš viso yra. Tai temperatūrų matavimai prieš katalizatorių ir už jo, kuris leidžia įtarti, ar jis išpjautas, ar ne“, – įspėjo G. Šlėderis.

Tačiau nuo kovo žadama paprastės dujomis ir benzinu važinėjančių mašinų patikra – nebus tikrinama jų tarša dirbant abiems degalų rūšimis, o tik viena, kai automobilis dirba dujomis. Dyzelinių mašinų savininkų mašinos prie šalčių nebus tikrinamos dėl taršos, mat variklis negali pasiekti reikiamos temperatūros. Tačiau patikra bus vykdoma specialiais prietaisais, kurie leis nustatyti gedimus sistemose.

Nepaisant griežtėjančios techninės apžiūros tvarkos, kaina dėl to nesikeis ir liks tokia pati – 42 litai lengvajam automobiliui.