aA
Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) bei negaunanti teisės vežti krovinius per Lietuvą, apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK).
Su „Rusijos geležinkeliais“ netiesiogiai susijusi „LGC Cargo“ skundžia Lietuvą Europos Komisijai
© Organizatorių nuotr.

„LGC Cargo“ vadovas Sergejus Gračiovas BNS patvirtino, kad skundas EK Konkurencijos direktoratui pateiktas praėjusį ketvirtadienį. Tačiau jis pabrėžė, kad įmonė dar negavo oficialaus patvirtinimo, jog skundas gautas.

Pasak jo, Komisijai skundžiami Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), „Lietuvos geležinkelių“, Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) ir Susisiekimo ministerijos veiksmai bei sprendimai.

BNS kol kas nepavyko gauti EK Konkurencijos direktorato patvirtinimo, jog toks skundas gautas.

„LGC Cargo“, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, per pusantrų veiklos metų nepavyko gauti leidimo vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui bei sąžiningai konkurencijai. Ministerijai pavaldi LTSA nesuteikia įmonei visų norimų maršrutų, motyvuodama išimtimi tranzitui iš trečiųjų į trečiąsias šalis – jį gali vykdyti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius anksčiau BNS sakė, kad apie tranzito požymius sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma pajėgumų – šiuo atveju nuo Lietuvos-Latvijos sienos ir nuo Lietuvos-Baltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi. Todėl LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje.

„LGC Cargo“ kategoriškai neigia ketinanti vežti tranzitu – ji teigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą, Kaliningradą į Lenkiją. S. Gračiovo teigimu, tranzitas būtų, jei jie būtų gabenami iš Rusijos į Kaliningradą.

Jis anksčiau BNS teigė, jog įmonė nebesitiki gauti pajėgumų, kad galėtų vežti šiomis kryptimis.

Tačiau nepaisant to, „LGC Cargo“ ketina vėl prašyti pajėgumų – iki balandžio 8 dienos ji ketina teikti paraišką LTSA-jai.

Negavusi norimų pajėgumų ir negalėdama vežti krovinių,„LGC Cargo“ praėjusių metų pabaigoje pati sustabdė ir 2017-ųjų lapkritį gautos licencijos galiojimą.

BNS surinkti duomenys rodo, kad „LGC Cargo“ per savo akcininkę Latvijoje „Baltic Transit Service“ susijusi su „Rusijos geležinkeliais“, ją netiesiogiai kontroliuoja buvusio premjero Andrio Škelės ir buvusio transporto ministro Ainaro Šleserio šeimos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

Rusijos verslininkai jau susidūrė su vilkikų iš Lietuvos vėlavimu: krovinių pristatymas brangsta (50)

Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos raginimas uždaryti šalies sienas su Lietuva ir...

ES siūlo rengti daugiau tiesioginių skrydžių ir taip sumažinti aviacijos emisijas

Europos Komisija ( EK ) sieks sumažinti aviacijos pramonės išmetamas anglies dvideginio emisijas...

„Volkswagen“ derasi dėl prekių ženklo „Bugatti“ pardavimo Kroatijos įmonei „Rimac“ (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „ Volkswagen “ derasi dėl galimo prabangių sportinių...

Kroviniai ima vėluoti: vežėjai Baltarusijoje susiduria su nauja patikrinimų taktika (229)

Aliaksandras Lukašenka jau ne kartą pagrasino užverti sienas ir nebepraleisti vilkikų iš...

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „ Vitras-S “ įregistravo naują...

Top naujienos

Biomedicinos mokslų daktarės verdiktas: šias uogas privalu valgyti kiekvienam (69)

Raudonos, mažos, bet stipraus skonio uogos, kupinos vitaminų ir maistinių medžiagų, augančios...

Socdemų senbuvis demaskuoja Karbauskį: politine prasme tai būtų didžiausia bėda Lietuvai (529)

Nors iki Seimo rinkimų dar liko beveik 3 savaitės, jau dabar skamba garsūs pareiškimai apie...

Tatuiruočių meistras Alytuje atidarė naują pramogų viešbutį, tačiau užeiti į vidų išdrįs ne visi (39)

Prieš mėnesį atverti pirmieji siaubo namai Alytuje kuria planus užkariauti alytiškių ir miesto...

Aurimas Kuckailis | D+ nariams

Ar aš pakankamai vyras? Jei savęs kada to klausei – šis tekstas kaip tik tau (1)

Vyrai negali kalbėti apie tą ar aną, neturi įgūdžių ir nemoka, galbūt draugų kompanijose...

Orai primins vasarą: įšils iki 23 laipsnių (3)

Trečiadienį anticiklonas ir toliau neapleis mūsų šalies. Naktį dangus bus palankus stebėti...

Kairys negailėjo liaupsių Marčiulioniui, Šernius apgailestavo, kad nepavyko įkasti „Rytui“ (12)

„Jie mums neleido žaisti taip, kaip mes norėtume. Su gynyba ir charakteriu mums pavyko...

Gyventojų pasipiktinimas nesutvarkytais šaligatviais apnuogino didesnę problemą: įstatymuose – didžiulė spraga (28)

NT vystytojai, plėtodami gyvenamosios ar komercinės paskirties projektus, infrastruktūrą...

Skirtingi finišai: Ispanijoje – stebinanti pagarba varžovui, Maskvoje – pralaimėjusiojo erzinimas (20)

Pergalė ar medalis dar nėra viskas. Tai patvirtino socialinius tinklus apskriejęs gražus Ispanijos...

Kūno dalis, dėl kurios vis daugiau moterų kreipiasi į plastikos chirurgus: anksčiau norėjo mažinti, dabar – didinti (67)

Ar gali sėdmenys būti per maži? Tikrai taip ir ši problema pasitaiko dažniau, nei galėtume...

Švedijoje dirbantis epidemiologas stebisi Lietuvos kova su koronavirusu: tai nepagrįsta mokslu ir įrodymais (359)

Švedijoje dirbantis biomedicinos mokslų daktaras, epidemiologas Andrius Kavaliūnas stebisi tuo,...

|Maža didelių žinių kaina