aA
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) dėl „Lietuvos geležinkelių“ įgyvendinamo ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo projekto ikiteisminio tyrimo nepradės, „Delfi“ informavo STT atstovai. Prokuratūrai atlikta LG vidaus audito ataskaita buvo perduota po to, kai auditą atliko Susisiekimo ministerija, o susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sakė, kad „yra kuo užsiimti ir ką vertinti“.
STT ikiteisminio tyrimo dėl „Lietuvos geležinkelių“ elektrifikacijos nepradės
© Susisiekimo ministerija

„Įvertinus iš Susisiekimo ministerijos gautą geležinkelio elektrifikavimo projektų vidaus audito ataskaitą, taip pat patikslinimo metu gautus duomenis, š. m. gegužės 28 d. priimtas nutarimas atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą.

Nustatyta, kad audito išvadoje įvardinti galimi pažeidimai, vertinant baudžiamosios teisės požiūriu bei atsižvelgiant į teismų suformuotą praktiką, nesiekia tokio pavojingumo lygmens, kuris būtinas baudžiamajai atsakomybei kilti. Taip pat nenustatyta, kad šiuo metu dėl galimų pažeidimų būtų kilusi didelė žala“, – „Delfi“ informavo STT komunikacijos skyriaus viršininkė Renata Keblienė.

„Delfi“ primena, kad pasak J. Narkevičiaus, auditas nustatė, kad keli geležinkelių ruožai į vieną elektrifikacijos projektą buvo apjungti nepagrįstai, tai prailgino projektą ir išaugino jo kainą.

„Pirmas etapas (...) to elektrifikavimo projekto buvo įvykęs pažeidžiant tam tikrus ir teisės aktus, ir parenkant netinkamą, ekonomiškai nenaudingą būdą, kada trys ruožai apjungti į vieną. Vien tas apjungimas sukėlė, kad konkursas vyko dvejus metus ilgiau nei planuota, o kaina viršijo 100 mln. eurų nei buvo numatyta“, – BNS anksčiau kalbėjo ministras.

Elektrifikavimo projekto auditą Susisiekimo ministerija baigė gegužės pradžioje ir įslaptintą jo ataskaitą pateikė valstybės institucijoms. Jo metu tirtos ruožo Kaišiadorys–Klaipėda ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo viešųjų pirkimų procedūros.

J. Narkevičius jau anksčiau yra sakęs, kad didelės apimties konkursas nebuvo skaidomas dalimis, o viešųjų pirkimų procedūros vietoj 6 mėnesių užsitęsė iki 2 metų, todėl padidėjo rizika nesuspėti laiku įgyvendinti Europos Sąjungos finansuojamo projekto ir netekti apie 200 mln. eurų ES investicijų.

Vus dėlto gruodį ministras leido „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti 363 mln. eurų vertės sutartį su konkursą laimėjusia Ispanijos infrastruktūros statybos grupės „Elecnor“ ir inžinerijos įmonės „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu „Inabelec“. Ji pasirašyta gruodžio 20-ąją.

Tuomet J. Narkevičius sakė, kad už neefektyvų konkursą ir pabrangusį projektą už nuostolius atsakingi asmenys turės atsakyti, tačiau bendrovės valdybos pakeitimas nesvarstomas.

Antroje vietoje liko Ispanijos bendrovė „Cobra Instalaciones Y Servicios“, pasiūliusi 40 mln. eurų mažesnę kainą – 323 mln. eurų.

Lietuvos geležinkeliai“ teigė projektą planuojantys užbaigti laiku – iki 2023 metų pabaigos. Tokiu atveju ES parama nebūtų prarasta.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.2000

Palangos oro uosto rekonstrukcija baigta: ketvirtadienį atnaujins veiklą (2)

Prieš pusantro mėnesio pradėta Palangos oro uosto aerodromo rekonstrukcija baigta. Jos metu...

Jurbarko, Šakių ir Vilkaviškio rajonuose eismo sąlygas sunkina rūkas

Jurbarko, Šakių ir Vilkaviškio rajonuose eismo sąlygas sunkina rūkas , įspėja Automobilių...

Teismas: „Eurochem Logistics“ iš latvių neatgaus 85 tūkst. eurų žalos (1)

Lietuvos logistikos bendrovė „Eurochem Logistics International“ iš Latvijos logistikos...

Kopenhaga panaikino elektrinių paspirtukų draudimą (2)

Kopenhaga , uždraudusi nuomotis elektrinius paspirtukus, panaikino ribojimus prieštaringai...

Top naujienos

Ateities baimė vis daugiau porų verčia žengti radikalų žingsnį: ekspertai kritiški – yra ir kitas kelias (13)

Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje sparčiai mažėja gimstamumas, populiacijos sensta ir...

Edgaras Savickas | D+

Kam algos per pastaruosius 5 metus augo daugiausiai, o kam mažiausiai: TOP-30 profesijų (2)

Lietuvoje nuo 2015 metų minimalioji mėnesinė alga padidėjo 114 proc., vidutinis darbo užmokestis...

Galingas ciklonas užgrius visą Lietuvą: siautės ypač stiprus vėjas, nustebins šiluma (28)

Trečiadienio dieną per šalį praslinks šiltasis atmosferos frontas. Diena bus apniukusi, tik po...

Didžiulę plėtrą planuojančios „Mantingos“ vadovas Agentas: nors ir šiandien galėtume įdarbinti bent 150 darbuotojų (43)

Miltinius ir duonos gaminius gaminančios, Marijampolėje įsikūrusios bendrovės „ Mantinga “...

Žinių radijas | D+

Kodėl pasaulyje ėmė trūkti energijos? (3)

Kas gi lėmė pasaulinę energijos kainų krizę? Kokią įtaką ji darys kainoms ir rinkoms? Kokios...

Su Putinu siejamo rusų oligarcho namuose JAV – FTB kratos (31)

JAV Federalinio tyrimų biuro ( FTB ) agentai antradienį atliko kratas prabangiuose namuose...

Vasarą vestuves atšokusi vilkiko vairuotoja Gintarė skatina merginas drąsiau imtis šio darbo: po pandemijos atlyginimas padvigubėjo (56)

Vilkiko vairuotojos darbas Jungtinėje Karalystėje gyvenančiai Gintarei Deimantaitei – ne...

Kaune įsikūrusi įmonė ketina įdarbinti per 1000 darbuotojų – tai perspektyvi ir itin greitai auganti rinka (1)

2020-ųjų antrojoje pusėje Kaune savo studiją atidariusi kompanija sėkmingai įveikė pandemijos...

Trenerių mintys apie „autodafė“ Vilniuje išsiskyrė: mums patiems buvo netikėta, varžovams – tuo labiau (19)

Vilniaus „Rytas“ (1/1) pirmoje istorijoje komandų tarpusavio akistatoje 87:69 numušė FIBA...

Ekspertai apie investiciją į interjerą: kam verta negailėti, o kada pinigus išmetame į balą (2)

Į ką įrengiant namus investuoti reikia labiausiai, kur galima pataupyti, kokias klaidas darome...