aA
Vilniuje nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas, dėl kurių sunku išsilaikyti sąžiningai dirbančioms bendrovėms, tikina taksistų asociacija. Sostinės savivaldybė pastebi, kad taksistai dažnai naudojasi įmonės automobiliu, tačiau nėra joje įdarbinti.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Pastaraisiais metais pastebime tendenciją, kad įmonėje dirbantis žmogus turi licencijos kortelę, tačiau nėra įdarbintas ir jokiais darbiniais santykiais nesusijęs su darbdaviu. Jam duodamas automobilis – įrankis užsidirbti pinigų – bet jis nėra įmonėje įdarbinamas“, - DELFI teigė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Evaldas Matonis.

Pasak E.Matonio, tokie žmonės gauna „juodus“ pinigus, jais atsiskaito su įmone ir likusius pasiima sau. Tokius atvejus savivaldybė nustatinėja kartu su Darbo inspekcija.

„Tokie atvejai sąžiningus taksi vežėjus stato į sudėtingą situaciją“, - pripažįsta pašnekovas. E.Matonis svarsto, kad galbūt verslininkai atsitokės ir pradės įdarbinti žmones už nustatytus pažeidimus netekę licencijų.

Pasitaiko ir nelegalų, kurie visai neturi licencijos kortelės verstis keleivių vežimo veikla. Tačiau tokių asmenų, sako E. Matonis, nėra daug.

Asociacija: dabartiniai tarifai neleidžia išgyventi

„Tai sunkus ir nepelningas darbas. O nepelningas, nes iš jo neuždirbama – šiandien tarifai per maži. Manau, šiuolaikiniai įstatymai, pagal kuriuos organizuojamas taksi darbas, jau ryškiai pasenę ir neatitinka nūdienos reikalavimų“, - sako Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Robertas Brazys.

R.Brazio teigimu, šiuo metu taksistams siūloma daug laisvų darbo vietų, tačiau šie neateina dirbti, nes nebeuždirba. Pasak R. Brazio, krizės metu paslaugų kainos mažėjo 50 proc. - dėl to sunku išsilaikyti. Maža to, sako jis, Vilniuje paplitusi pusiau nelegali taksi veikla.

„Iš kur darbdaviui paimti pinigų susimokėti visus mokesčius? Iš kliento. O tai turi būti paskaičiuota savikainoje. Tačiau šiandien kaina dempinginė – su tokia kaina sumokėti visus privalomus mokesčius ir skaidriai vykdyti veiklą neįmanoma. Įmonės kažkaip išgyvena, bet ar ramiai miega, negaliu sakyti“, - DELFI kalbėjo R. Brazys.

Pašnekovo teigimu, nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas. Problemą esą galima išspręsti tik reorganizuojant taksi paslaugas – pavyzdžiui, leidžiant teikti paslaugas pagal patentus.

Lietuvos darbo biržos duomenimis, praėjusių metų gruodį taksistams buvo siūlomos 28 laisvos darbo vietos. Šiuo metu Vilniuje pagal iškvietimą taksi nuvažiuoto kilometro kaina vidutiniškai siekia 1,50 Lt. Sostinėje išduota apie 1500 licencijų verstis taksi paslaugų veikla.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „ LGC Cargo “, per didžiausią akcininkę Latvijos...

Australijos oro linijos išbandys rekordinės trukmės skrydį (2)

Australijos oro linijos „ Qantas “ ruošiasi bandomajam skrydžiui tarp Niujorko ir Sidnėjaus....

Kelių direkcijos Eismo informacijos skyrius jau dirba žiemos režimu (1)

Nepaisydamas momentinio atšilimo, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos...

Teismas: „Skinest“ neprivalo sumokėti Vyriausybės advokatams 9 tūkst. eurų (2)

Estijos geležinkelių paslaugų grupė „Skinest Gruup“ ir jos antrinės įmonės neprivalo...

„Airbus“ vadovas: ES ir JAV orlaivių karas niekam nenaudingas

ES ir JAV turėtų derybų keliu išspręsti ilgai trunkantį ginčą dėl subsidijų „ Airbus...

Top naujienos

Raimundas Lopata. Matau dar bent vieną prezidento klaidą (13)

Daugelis prezidento Gitano Nausėdos šimtadienį įvertino teigiamai. Pažymėta, kad...

Lietuvos darbdaviai – šykščiausi Europoje: patys darbuotojai kalti, kad nėra gerų algų (40)

Lietuvos darbdavių nenorą ženkliau pasidalinti uždirbamu pelnu specialistai paaiškina derybų...

Gaisro Alytuje pasekmės: reabilitacijos centro patalpose aptikta sveikatai ypač pavojingų medžiagų (2)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC) teikia...

Pranckiečio ir Karbauskio mūšis – Konstitucinės teisės eksperto akimis (219)

Galimybę Viktorui Pranckiečiui likti Seimo pirmininko pareigose nagrinėjantis Seimas klimpsta...

Ekspertas: precedento neturintis Zelenskio pozicijos aiškumas net gąsdina Putinas raudonas linijas gali nutrinti (138)

Jausdama nuolatinį protestuotojų, kurie bijo „pasiduoti“ Rusijai , spaudimą, Ukrainos...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (60)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atviras klausimas: galbūt laikas Lietuvos rinktinės stratego kėdę patikėti užsieniečiui? apklausa (23)

Lietuvos krepšinio federacijos vadovams – nauji rūpesčiai. Permės „Parma“ klubui uždraudus...

Pirmalaikių Seimo rinkimų klausimas grįš į Seimo salę (131)

Pirmalaikių Seimo rinkimų klausimas grįš į Seimo salę, tačiau net ir pačioje opozicijoje yra...

Butų savininkams, slepiantiems rūkančių balkonuose tapatybę, grės 150 eurų bauda? (481)

Seime svarstant siūlymą uždrausti rūkyti daugiabučių namų balkonuose, terasose ir lodžijose,...

Oficialiai paskelbta gaisro Alytuje lokalizacija, jis visiškai suvaldytas ir nebeplinta

Alytuje trečiadienį kilusį padangų perdirbimo įmonės gaisrą penktadienį pavyko galutinai...