aA
Vilniuje nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas, dėl kurių sunku išsilaikyti sąžiningai dirbančioms bendrovėms, tikina taksistų asociacija. Sostinės savivaldybė pastebi, kad taksistai dažnai naudojasi įmonės automobiliu, tačiau nėra joje įdarbinti.
Sostinės galvosopis – taksistai nelegalai
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Pastaraisiais metais pastebime tendenciją, kad įmonėje dirbantis žmogus turi licencijos kortelę, tačiau nėra įdarbintas ir jokiais darbiniais santykiais nesusijęs su darbdaviu. Jam duodamas automobilis – įrankis užsidirbti pinigų – bet jis nėra įmonėje įdarbinamas“, - DELFI teigė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Evaldas Matonis.

Pasak E.Matonio, tokie žmonės gauna „juodus“ pinigus, jais atsiskaito su įmone ir likusius pasiima sau. Tokius atvejus savivaldybė nustatinėja kartu su Darbo inspekcija.

„Tokie atvejai sąžiningus taksi vežėjus stato į sudėtingą situaciją“, - pripažįsta pašnekovas. E.Matonis svarsto, kad galbūt verslininkai atsitokės ir pradės įdarbinti žmones už nustatytus pažeidimus netekę licencijų.

Pasitaiko ir nelegalų, kurie visai neturi licencijos kortelės verstis keleivių vežimo veikla. Tačiau tokių asmenų, sako E. Matonis, nėra daug.

Asociacija: dabartiniai tarifai neleidžia išgyventi

„Tai sunkus ir nepelningas darbas. O nepelningas, nes iš jo neuždirbama – šiandien tarifai per maži. Manau, šiuolaikiniai įstatymai, pagal kuriuos organizuojamas taksi darbas, jau ryškiai pasenę ir neatitinka nūdienos reikalavimų“, - sako Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Robertas Brazys.

R.Brazio teigimu, šiuo metu taksistams siūloma daug laisvų darbo vietų, tačiau šie neateina dirbti, nes nebeuždirba. Pasak R. Brazio, krizės metu paslaugų kainos mažėjo 50 proc. - dėl to sunku išsilaikyti. Maža to, sako jis, Vilniuje paplitusi pusiau nelegali taksi veikla.

„Iš kur darbdaviui paimti pinigų susimokėti visus mokesčius? Iš kliento. O tai turi būti paskaičiuota savikainoje. Tačiau šiandien kaina dempinginė – su tokia kaina sumokėti visus privalomus mokesčius ir skaidriai vykdyti veiklą neįmanoma. Įmonės kažkaip išgyvena, bet ar ramiai miega, negaliu sakyti“, - DELFI kalbėjo R. Brazys.

Pašnekovo teigimu, nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas. Problemą esą galima išspręsti tik reorganizuojant taksi paslaugas – pavyzdžiui, leidžiant teikti paslaugas pagal patentus.

Lietuvos darbo biržos duomenimis, praėjusių metų gruodį taksistams buvo siūlomos 28 laisvos darbo vietos. Šiuo metu Vilniuje pagal iškvietimą taksi nuvažiuoto kilometro kaina vidutiniškai siekia 1,50 Lt. Sostinėje išduota apie 1500 licencijų verstis taksi paslaugų veikla.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Lufthansa“ teigia šiuo metu negalinti patvirtinti ES keliamų sąlygų

Vokietijos oro linijų bendrovė „Lufthansa“ trečiadienį pranešė, kad jos stebėtojų...

Vyriausybė leido atnaujinti skrydžius su Vokietija ir Nyderlandais (1)

Vyriausybė trečiadienį leido nuo ketvirtadienio atnaujinti reguliarųjį oro susisiekimą tarp...

Livintų geležinkelio stotis bus uždaryta

Kaišiadorių rajone esanti Livintų geležinkelio stotis nuo 2023 metų vasario bus uždaryta, o...

„Kautra“ daugiausiai iš visų šalies vežėjų atnaujino autobusų tarpmiestinių reisų (2)

Švelnėjant karantino sąlygoms surengta keleivių apklausa rodo, kad net 52 proc. respondentų į...

Lėšų stygius sunkina Šiaulių oro uosto atnaujinimą (4)

Šiaulių oro uosto infrastruktūros atnaujinimas jau pradėtas, bet miesto savivaldybė veikiausiai...

Top naujienos

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (61)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (60)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Skvernelis: yra dvi priežastys, kodėl reikalingas karantinas (319)

Ministrų kabinetas trečiadienį karantiną šalyje pratęsė iki birželio 16 dienos. Premjeras...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų!

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Europos skolų grąžinimas gali reikšti sunkų apsisprendimą, ką apmokestinti (2)

Europos lyderiai vieningai sutaria dėl to, kad koronaviruso krizės metu ekonomikoms būtina skirti...

Šiąnakt – istorinis įvykis: „SpaceX“ pirmą kartą išskraidins astronautus į atvirą kosmosą (13)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą kyla astronautai....

Automobilių nuoma užsienyje: ko jums nepasako iki galo ir ką reikią žinoti, kad atostogos netaptų galvos skausmu (13)

Planuojant atostogas dažnai susiduriama su dilema – nuomotis automobilį ar pasikliauti viešuoju...

Europos Komisija: Lietuva gali pretenduoti į 6,3 mlrd. eurų iš ES atsigavimo fondo (298)

Europos Komisija siūlo, kad Lietuva galėtų pretenduoti į 6,3 mlrd. eurų iš kuriamo Europos...

|Maža didelių žinių kaina