aA
Vilniuje nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas, dėl kurių sunku išsilaikyti sąžiningai dirbančioms bendrovėms, tikina taksistų asociacija. Sostinės savivaldybė pastebi, kad taksistai dažnai naudojasi įmonės automobiliu, tačiau nėra joje įdarbinti.
Sostinės galvosopis – taksistai nelegalai
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Pastaraisiais metais pastebime tendenciją, kad įmonėje dirbantis žmogus turi licencijos kortelę, tačiau nėra įdarbintas ir jokiais darbiniais santykiais nesusijęs su darbdaviu. Jam duodamas automobilis – įrankis užsidirbti pinigų – bet jis nėra įmonėje įdarbinamas“, - DELFI teigė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Evaldas Matonis.

Pasak E.Matonio, tokie žmonės gauna „juodus“ pinigus, jais atsiskaito su įmone ir likusius pasiima sau. Tokius atvejus savivaldybė nustatinėja kartu su Darbo inspekcija.

„Tokie atvejai sąžiningus taksi vežėjus stato į sudėtingą situaciją“, - pripažįsta pašnekovas. E.Matonis svarsto, kad galbūt verslininkai atsitokės ir pradės įdarbinti žmones už nustatytus pažeidimus netekę licencijų.

Pasitaiko ir nelegalų, kurie visai neturi licencijos kortelės verstis keleivių vežimo veikla. Tačiau tokių asmenų, sako E. Matonis, nėra daug.

Asociacija: dabartiniai tarifai neleidžia išgyventi

„Tai sunkus ir nepelningas darbas. O nepelningas, nes iš jo neuždirbama – šiandien tarifai per maži. Manau, šiuolaikiniai įstatymai, pagal kuriuos organizuojamas taksi darbas, jau ryškiai pasenę ir neatitinka nūdienos reikalavimų“, - sako Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Robertas Brazys.

R.Brazio teigimu, šiuo metu taksistams siūloma daug laisvų darbo vietų, tačiau šie neateina dirbti, nes nebeuždirba. Pasak R. Brazio, krizės metu paslaugų kainos mažėjo 50 proc. - dėl to sunku išsilaikyti. Maža to, sako jis, Vilniuje paplitusi pusiau nelegali taksi veikla.

„Iš kur darbdaviui paimti pinigų susimokėti visus mokesčius? Iš kliento. O tai turi būti paskaičiuota savikainoje. Tačiau šiandien kaina dempinginė – su tokia kaina sumokėti visus privalomus mokesčius ir skaidriai vykdyti veiklą neįmanoma. Įmonės kažkaip išgyvena, bet ar ramiai miega, negaliu sakyti“, - DELFI kalbėjo R. Brazys.

Pašnekovo teigimu, nelegalių taksistų tiek daug, kad jie diktuoja kainą ir sąlygas. Problemą esą galima išspręsti tik reorganizuojant taksi paslaugas – pavyzdžiui, leidžiant teikti paslaugas pagal patentus.

Lietuvos darbo biržos duomenimis, praėjusių metų gruodį taksistams buvo siūlomos 28 laisvos darbo vietos. Šiuo metu Vilniuje pagal iškvietimą taksi nuvažiuoto kilometro kaina vidutiniškai siekia 1,50 Lt. Sostinėje išduota apie 1500 licencijų verstis taksi paslaugų veikla.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Air Baltic“ iki metų pabaigos pratęsia nemokamo skrydžių krypčių keitimo tvarką

Latvijos oro vežėja „ Air Baltic “ iki šių metų pabaigos pratęsia laikinosios skrydžių...

Paraiškų gauti kompensaciją elektromobilių įsigijimui jau gauta už 433 tūkst. eurų (1)

Paraiškų dėl kompensacijos elektromobilių įsigijimui jau gauta už 433 tūkst. eurų, Eltai...

Paskelbtas konkursas LAKD direktoriaus pareigoms eiti

Paskelbtas konkursas valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus vietai...

Oro linijos „Virgin Australia“ uždaro pigių skrydžių padalinį, atleidžia 3 000 darbuotojų

Pandemijos supurtyta oro linijų bendrovė „ Virgin Australia “ paskelbė uždarysianti antrinę...

Kelių projektams perskirstyti dar 9 mln. eurų COVID-19 plano lėšų (22)

Susisiekimo ministerija kelių , dviračių bei pėsčiųjų takų projektams perskirstė dar apie...

Top naujienos

Pasinaudojus kredito atostogomis, sunkumų gali kilti vėliau: rudenį ir žiemą gali būti didelis paaštrėjimas (14)

Delfi laidoje „Delfi 11” kalbinti ekspertai pažymi, kad karantinas padarė įtakos būsto...

Beirute sprogęs krovinys buvo iškrautas iš rusų milijonieriui priklausiusio laivo (461)

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, didžiulis kiekis amonio nitrato, rugpjūčio 4 dieną...

Iš jos mokykloje šaipysis. Bet jei tai įvyks, aš būsiu laimingiausias tėtis pasaulyje (50)

Vilnietis Ernestas Pliuška, „Facebook“ įraše pasidalinęs itin jautria žinute apie savo...

Per mėnesį tapo madingiausiu gėrimu Lietuvoje: pardavimų rekordus muša Plungėje (35)

Tik degalinėse parduodamas ryškių spalvų geriamasis šerbetas „Frozen“ vos per mėnesį tapo...

Jurga Jurkevičienė

Kaip aš – Druskininkų mokinukė – identifikavau anoniminio laiško autorę specialiai Delfi Plius, Druskininkai (1)

„Jurga, ar žinai, kad esi – ragana? Na, burtininkė, kaip ten – ta, kurias Viduramžiais...

Feisbukas kaista: tiki, kad kaukės kenkia, o planetų išsidėstymas rodo, ką daryti (61)

Feisbuke keli šimtai lietuvių pasidalino įrašu, kuriame drąsiai teigiama, kad kaukės neva yra...

Net 69 pikantiški patarimai, kaip paįvairinti savo seksualinį gyvenimą (7)

Visų pirma, išsiaiškinkime, kodėl apskritai reikia paįvairinti seksualinį gyvenimą. Klinikinė...

„Maximos“ darbuotojams Kaune ir Panevėžyje diagnozuotas koronavirusas (78)

Trečiadienį, rugpjūčio 5 d., bendrovėje „ Maxima LT “ patvirtinti du nauji koronaviruso...

Skvernelis: mokslo metai prasidės ne prie kompiuterių, numatyta, kada reikėtų dėvėti kaukes (207)

Nerimstant diskusijoms dėl mokslo metų pradžios ir galimo nuotolinio mokymosi , trečiadienio...

|Maža didelių žinių kaina