aA
Ne vienerius metus nesprendžiamos sodų bendrijų infrastruktūros problemos kitąmet gali bent šiek tiek pasistūmėti į priekį.
Sodų gyventojams sužibo viltis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kai kurioms sodų bendrijoms tapus gyvenamaisiais kvartalais jų gyventojai ir toliau važinėja jokių reikalavimų neatitinkančiais keliais.

Praėjusių metų pabaigoje priimtose Sodininkų bendrijų įstatymo pataisose numatyta, kad nuo liepos pabaigos, bendrijų prašymu, kelius ir gatves perima ir tvarko savivaldybės, o iki to laiko Vyriausybė patvirtins tvarką, kaip tai bus daroma.

Sodų bendrijų asociacijos valdybos narys Eidigintas Germanavičius sako, kad labai svarbu pradėti savivaldybėms perimti bendrijų kelius.

„Sodų teritorijos pasidaro tarsi niekieno, panašiai kaip užsienio ambasada. Lietuva saugo iki ambasados vartų, o kas darosi už vartų, tai jau yra ambasados reikalas. Taigi mes esame lygiai tokie patys ambasadoriai, savivaldybė nesikiša, jiems neįdomu, kas viduje darosi. Taigi dėmesys labai menkas“, - DELFI komentavo jis.

Pasak jo, po nepriklausomybės atgavimo sodininkai liko vieni, todėl siūloma arba panaikinti šias bendrijas ir perduoti jas savivaldybėms, arba atsisukti į sodų bendrijų gyventojus ir nustatyti jų pareigas, kaip yra miestuose ir kaimuose. Tokius pasiūlymus jis sako nusiuntęs visoms Seimo frakcijoms.

„Taigi miestuose jos galėtų būti kaip miesto rajonas, o kaimuose kaip kaimas“, - svarstė pašnekovas.

Kai kurie pravažiavimai neatitinka jokių reikalavimų

Aplinkos ministerijos Saugomų teritorijų ir kraštovaizdžio departamento vadovas Vidmantas Bezaras sakė, kad iki kovo 15 d. visos savivaldybės turėjo parašyti savo skaičiavimus, kiek lėšų joms reikės bendrijų kelių perėmimui. Kovo 13-ąją savo skaičiavimus buvo pateikusios 23 iš 60 savivaldybių.

Vidmantas Bezaras
Vidmantas Bezaras
© A.Solomino nuotr.

„Pagal tai bus numatomos lėšos valstybės biudžete, taigi tai yra tik proceso pradžia. Tačiau tų sodų bendrijų, kur pirmaisiais metais bus galima kažką padaryti, bus labai maža dalis. Drastiškų pasikeitimų tikrai nebus“, - DELFI komentavo jis.

Surinkus skaičiavimus, dalis reikiamų lėšų bus įtrauktos skaičiuojant 2016 m. biudžetą.

„Yra savivaldybių, kurios jau yra perėmusios pavienius kelius. Tačiau problema dar yra tai, kad yra daug sodų bendrijų, kuriose esantys keliai nėra niekur registruoti, neatitinka standartų, neturi priskirtų žemės sklypų. Taigi oficialiai savivaldybėms jie bus perduodami kaip žemė, o savivaldybės turės įregistruoti kaip gatvę. Kai kurie sodų pravažiavimai niekaip neatitiks nei gatvės, nei kelio reikalavimų“, - sakė V. Bezaras.

Savivaldybėms perėmus kelius jie būtų reguliariai valomi ir prižiūrimi savivaldos biudžeto lėšomis.

Lietuvoje yra apie 1800 registruotų ir neregistruotų sodų bendrijų.

„Daugelyje jų kelių nereikia perimti ir turbūt nei sodo bendrija, nei savivaldybė negali tikėtis, kad juos perims, nes žmonės ten atvažiuoja tik vasarą. Tačiau tai darosi labai aktualu toks sodų bendrijoms, kurios yra miestų teritorijose arba persitvarko į gyvenamuosius kvartalus“, - kalbėjo pašnekovas.

Prieš kelerius metus penkios didžiosios šalies savivaldybės buvo paskaičiavusios, kad kelių perėmimui būtų reikėję 50 mln. Lt (apie 15 mln. eurų).

Priimtose įstatymo pataisose įtvirtinta, kad bendrojo naudojimo žemėje esančių vidaus kelių (gatvių juostų) minimalus plotis negalėtų būti mažesnis kaip 4,5 m ir gali sutapti su važiuojamosios dalies pločiu.
Taip pat įstatyme nurodoma, kad bendrijų teritorijose negali būti statomi daugiaaukščiai pastatai.

Įstatymas papildytas nuostata, kad maksimalus sklypo užstatymo tankis ir statinių išdėstymas sklype turi atitikti Aplinkos ministerijos nustatytus reikalavimus vienbučiams gyvenamiesiems pastatams, gyvenamojo pastato ar sodo namo didžiausias aukštis – 8,5 m, priklausinio (pastato) didžiausias aukštis – 5 m.

Iki šiol buvo numatyta, kad mėgėjų sodo teritorijoje vidaus tvarką nustato bendrijos vidaus taisyklės. Taip pat iki 80 kv.m dydžio statinius galima statyti be statybos leidimo.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„AirBaltic“ skelbia apie 18 naujų maršrutų – keturi iš Vilniaus (1)

Latvijos oro linijų bendrovė „AirBaltic“ šiandien paskelbė kitų metų vasaros sezono, kuris...

Neliks dar vieno skrydžio iš Vilniaus: uždaromas vienas iš JK oro uostų

Donkasterio Šefildo oro uosto (DSA) savininkas pareiškė, kad oro uostas užsidarys, nes...

Planuojama dar viena perkėla iš Klaipėdos į Kuršių neriją

Pietinės Klaipėdos uosto plėtros pasiūlymuose numatyta vieta dar vienai perkėlai į Kuršių...

„Ryanair“ dėl pabrangusių degalų planuoja kelti kainas

Airijos pigių skrydžių oro linijų bendrovė „ Ryanair “ dėl vis brangstančių degalų...

Šiaulių oro uosto pelnas šiemet augo 15 kartų iki 124,8 tūkst. eurų

Šiaulių oro uostas šiemet sausį-birželį uždirbo 124,8 tūkst. eurų neaudituoto grynojo pelno...

Top naujienos

Teisėsaugai ir VSD trypčiojant, Švenčionienė su draugais tęsia veiklą: viešame renginyje padėkojo Rusijai už karą (17)

Kol teismas dar sprendžia „Tarptautinio geros kaimynystės forumo“ likvidavimo klausimą, o...

Landsbergis neatmeta, kad dėl mobilizacijos lietuviai bus raginami sugrįžti į šalį (2)

Vakarų valstybėms paraginus mobilizacijos norinčius išvengti piliečius grįžti į kilmės...

Po sprogimų dujotiekyje – nerimas Lietuvoje: Kaliningrade dislokuotas ypač slaptas Rusijos karinis vienetas (7)

Europai susirūpinus dėl energetikos objektų pažeidžiamumo, Lietuvos politikai tikina, kad mūsų...

Viršyti greitį mėgstantiems vairuotojams – prastos žinios: laukia pokyčiai (5)

Seimas trumpina laiką per kurį pažeidėją už greičio viršijimą pasieks bauda – dabar tai bus...

Prezidentas: priimami papildomi sprendimai SGD terminalo saugumui

Šią savaitę „Nord Stream“ dujotiekiuose aptikus keturis dujų nuotėkius, Prezidentas...

The Economist

Karo policijos ataskaitos iš Iziumo – kasdienių rusų žiaurumo aktų kronika: prievartavo net 73 metų senolę

Iš už aukštos medinės tvoros pasirodžiusi Raisa (vardas pakeistas) yra pasirengusi patvirtinti...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijai gresia labai didelis praradimas – Ukrainos pajėgos jau visai arti (1)

Amerikos karo studijų institutas (ISW) paskelbė naują padėties netoli Limano miesto Donecko...

Rusijoje nelaukiamas ir „užsienio agentu“ laikomas Maksimas Galkinas atvyksta į Lietuvą (1)

Parodijų meistras ir humoristas Maksimas Galkinas atvyksta į Lietuvą. Keliuose šalies miestuose...

Nausėda sureagavo į Landsbergio pastabą: Šimonytės vyriausybė neturi jokių konkrečių pasiūlymų (2)

Prezidentas Gitanas Nausėda sureagavo į užsienio reikalų ministro Gabrieliaus Landsbergio viešai...

Landsbergis dėl atstovavimo EVT: reikia apsispręsti, kieno tai yra atsakomybė

Apie poreikį premjerei važiuoti į artimiausią Europos Vadovų Tarybą (EVT) trečiadienį...