aA
Vienos DELFI portalo skaitytojos manymu, stabdyti karą keliuose padėtų socialinė reklama, tarp kurios herojų turėtų atsirasti ir miestelio barmenas, atsisakantis įpilti alkoholio, matydamas, kad klientas rengiasi vairuoti, ir indų plovėja, kuri surenka 112, pamačiusi, kaip iš baro išsvirduliavęs žmogus sėda prie vairo.
Algirdas Butkevičius
© DELFI (D.Augūnaitės nuotr.)
Socialinės informacijos ir mokymų agentūros direktorius Saulius Ignatavičius taip pat socialinę reklama laiko veiksminga, ypač jei ji transliuojama per radiją ar televiziją.

Saulius Ignatavičius: Aš galėčiau pakomentuoti sociologinių tyrimų duomenis, kuriuos mes gavome, atlikę Automobilių kelių direkcijos užsakytą tyrimą. Šio tyrimo objektas buvo kaip tik šiuo metu direkcijos vykdomos švietėjiškos saugumo akcijos, socialinė reklama, kuri kaip tik nukreipta į eismo saugumo gerinimą. Mūsų tyrimo duomenimis, praktiškai 91 proc. respondentų pastebėjo žiniasklaidos priemonėse socialinę reklamą. Didžiausią įtaką turėjo radijo ir televizijos reklama. Kalbėti apie socialinės reklamos poveikį – sudėtingas dalykas, nes tai nėra greitalaikis efektas: juk reikalą turime su tam tikra elgsenos kultūra, kurią greitai pakeisti nelengva.

Bet jūs sakote, kad nors aiškaus socialinės reklamos poveikio nematyti, vis dėlto žmonės ją įsimena.

Taip, įsimena. Mes ir tokį klausimą suformulavome, kiek žmonės prisimena socialinę reklamą, jau atlikdami patį veiksmą, t. y. sėsdami prie vairo ar vairuodami automobilį. Beveik 60 proc. respondentų sakė, kad jie prisimena ją, todėl tikėtina, kad pozityvų poveikį tokia reklama turi. Taip pat buvo prašyta respondentų įvertinti socialinės reklamos efektyvumą. Kad ji nėra efektyvi, pasakė absoliuti mažuma – 10 proc. – respondentų. Kad ji yra labai efektyvi, teigė 56 proc., o 34 proc. sakė, kad sunku pasakyti, nes priklauso dar ir nuo kitų faktų. Sakyti, kad tokia reklama yra nereikalinga, jokiu būdu negalima ir mano asmenine nuomone, ir tą liudija respondentų atsakymai.

Vadinasi, socialinė reklama apie pilietišką baro darbuotojų elgesį taip pat būtų prasminga?

Manyčiau, kad taip. Pirmiausia ji atkreiptų dėmesį į pačią problemą, o kuo mes daugiau dėmesio į ją atkreipsime, tuo tai turės didesnį pozityvų poveikį.

Algirdas Butkevičius
© DELFI (D.Augūnaitės nuotr.)

Savaitraštis „Baltic Times“ rašo, kad drastiška situacija Baltijos valstybių keliuose reikalauja ir drastiškų sprendimų. Laikraštyje teigiama, kad galbūt Baltijos šalyse turėtų būti padidintas vairuotojų amžiaus cenzas. Tokias, regis, drastiškas priemones pateisintų išgelbėtos gyvybės, rašo savaitraštis. Vairuotojų amžiaus cenzo padidinimas iki 21 m. per pastarąsias keletą dienų Lietuvoje būtų išgelbėjęs mažiausiai 5 gyvybes. Ar susisiekimo ministras, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Algirdas Butkevičius svarstytų tokią galimybę?

Algirdas Butkevičius: Aišku, visi pasiūlymai yra svarstomi, bet aš būčiau labiau linkęs prie tų siūlymų, kurie kai kuriose šalyse yra taikomi: kad nuo 18 iki 21 m. jaunas vairuotojas galėtų važinėti tik tam tikro galingumo variklį turinčiais automobiliais, pavyzdžiui, gal ne daugiau kaip iki 1400 kubinių centimetrų. Manau, kad jiems reikėtų išduoti laikinas teises, o po 2 m. jie turėtų iš naujo laikyti egzaminus. Tuos 2 m. jie galėtų būti savotiškai stebimi, kaip elgiasi gatvėse, vairuodami transporto priemonę. Jūsų minimas atvejis apie amžiaus cenzo didinimą irgi galėtų būti svarstomas, bet aš manau, kad Lietuvoje būtų sunku priimti tokią įstatymo pataisą.

O kodėl sunku? Gal iš tiesų Lietuvoje reikia drastiškų priemonių?

Kad reikia drastiškų priemonių, aš visiškai sutinku. Gal net sodinti į kalėjimą. Bet matote, aš prisimenu – irgi pats jaunas buvau, stengiausi kuo greičiau išlaikyti teises, bet tuo metu irgi buvo savotiškas baimės jausmas, kad neviršytum saugaus greičio, nes keliuose daug kur buvo galima sutikti kelių milicijos darbuotojus, todėl buvo savotiška baimė, kad gatvėje elgtumeisi saugiai. Dabar, manau, kad per silpnai vykdoma priežiūra keliuose, todėl susidarė situacija, kai mes tiesiog jau užsiauginome kartą, kuri gatvėse elgiasi nesaugiai.

Tai jeigu mes užauginome tokius žmones, gal mes ir atsakome už tokią situaciją? Gal mes dar suteikime jiems laiko suaugti, tapti atsakingais piliečiais ir tada suteikime jiems vairuotojo pažymėjimą?

Aišku, galima svarstyti šį klausimą.

„Ne vienas kelyje“ – per „Žinių radiją“ trečiadieniais 7.45 val., kartojama 18.30 val.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ sveikina Lietuvą: ant aukščiausio tilto suplevėsavo rekordinė trispalvė (30)

„Lietuvos geležinkeliai“ tęsia tradiciją originaliai pasveikinti šalį Lietuvos Valstybės...

Trys įmonės steigia Transporto inovacijų centrą (3)

Valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ , Lietuvos paštas bei „Kelių priežiūra“...

Sugedusį automobilį įsigijusią merginą apgynė teismas: pardavėjas turės grąžinti pinigus (205)

Panevėžio bendrovė, pardavusi moteriai automobilį su dideliais trūkumais, privalės grąžinti...

Lietuvos keliai šiemet keis rūbą: atnaujins ir vairuotojus kankinantį Vilnius–Utena kelią (49)

Kaip ir kasmet, prasidėjus šiltajam metų laikui, Lietuvos keliuose prasidės darbymetis – vyks...

Klaipėda už 5 mln. eurų perka 18 ekologiškų autobusų (5)

Klaipėda už 5 mln. eurų perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų –...

Top naujienos

Lietuviai aplankė išskirtinę Indijos vietą, kurioje streikai – kasdienybė: viskas dėl moterų (14)

Praleidę keturias dienas Alapuroje, pasidžiaugę „Backwaters“ ir pliažais, atšventę...

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (332)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Ivaškevičius: daug kartų norėjau atsisakyti šitos premijos (424)

Teikiant nacionalines kultūros ir meno premijas, prezidentė Dalia Grybauskaitė šeštadienį...

Globos namų darbuotoja nusprendė prabilti apie tai, kas vyksta už uždarų durų: situacija kelia nerimą (105)

Kylantys incidentai, psichologinės pagalbos trūkumas ir nekompetetingi darbuotojai – tokias...

Antrajame „Eurovizijos“ pusfinalyje – įtempta kova: netrukus paaiškės, kas pateks į finalą balsuokite (166)

Vasario 16-osios vakarą skamba antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ pusfinalis. Ši tiesioginė...

Kurtizanių amžius Paryžiuje: nuo slaptų bordelių iki šampano vonių ir „meilės kėdės“ (35)

Prieš kelis metus Paryžiaus Orsė muziejus (Musée d'Orsay) pirmą kartą surengė šokiruojančią...

Adomaitis galimybes finale vertina vienodai, Maksvytis gailisi suklydęs ir nesuvaldęs auklėtinių (33)

Luigi Lamonica buvo labiausiai aptarinėjamas personažas prieš Karaliaus Mindaugo taurės finalo...

Gydytojas kritiškai įvertino plintančią sveikatingumo madą: tai tinka tikrai ne visiems (44)

Tikriausiai televizijoje ir socialiniuose tinkluose teko pastebėti vis dažniau atsirandančius...

Miunchene – vienas už kitą įžūlesni Lavrovo pareiškimai papildyta (1186)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel gynė Vokietijos prekybos ryšius su Rusija ir ragino pasaulio...

Garsių aviatorių pėdsakai Panevėžyje ir neeilinis įvykis miesto istorijoje (12)

Panevėžyje F. Vaitkaus, Dariaus ir Girėno gatvių pavadinimai byloja ne tik apie aviacijos...