aA
Civilinės aviacijos administracija (CAA) spalio pradžioje laukia Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ vadovybės paaiškinimų dėl įmonės finansinės būklės. „Small Planet Airlines“ tikina Lietuvoje veikianti pelningai, tačiau kai kurie jos partneriai, pavyzdžiui, kelionių organizatorė „Novaturas“ sunerimusi dėl galimų neįvardijamo tiekėjo problemų.
Lėktuvas
© Organizatorių nuotrauka

CAA vadovas Joris Gintilas sako, kad bendrovės atstovų bus prašoma atsakyti, kokią įtaką Lietuvos įmonei gali turėti grupės „Small Planet Group“ plėtros planai Azijoje bei Vokietijoje inicijuotas antrinės įmonės restruktūrizavimas.

„Kadangi matome tam tikrą ryšį tarp Vokietijos veiklos rezultatų ir Lietuvoje veikiančios bendrovės, nes Vokietijos įmonė dalį paslaugų, susijusių su įmonės valdymu, pirko iš Lietuvoje registruotos įmonės, tai gali būti tam tikros skolos, gali paveikti Lietuvos įmonės veiklą, kuri dabar yra pelninga“, – BNS sakė CAA direktorius Joris Gintilas.

Anot jo, administracija šiuo metu laukia įmonės informacijos, o spalio pradžioje jos atstovai bus kviečiami į susitikimą su CAA licencijavimo komisijos nariais.

„Paprašysime pateikti pirmojo šių metų pusmečio įmonės rezultatus ir prognozę iki metų pabaigos. Taip pat klausime, kaip atsilieps savininkų plėtros planai kitose valstybėse, konkrečiai Azijoje. Taip pat, kokios įtakos Lietuvos įmonei turės Vokietijos bendrovės restruktūrizacijos procesas“, – kalbėjo J. Gintilas.

Anot jo, oro bendrovių susitikimai su licencijavimo komisija dažniausiai vyksta įmonei planuojant didelę plėtrą ir prisiėmus finansinius įsipareigojimus, mažinant veiklos apimtis ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms, kaip, pavyzdžiui, „Small Planet Airlines“ atveju – Vokietijos įmonės restruktūrizavimas.

„Neina kalba apie licencijos stabdymą ar naikinimą, tai bus tik informacinio pobūdžio susitikimas. (...) Gavus ir išanalizavus informaciją veiksmai gali būti įvairūs – hipotetiškai gali būti siūlymas stabdyti veiklos licenciją ar paprašyti savininkų pagrįsti galimus kilti finansinius įsipareigojimus“, – sakė J. Gintilas.

„Kol kas stiprių indikacijų, kad bendrovėje („Small Planet Airlines“ – BNS) kažkas yra blogai, mes neturime (...), o rizikų šiame versle visąlaik yra – šiandien gali būti labai pelningas, o rytoj – labai nuostolingas“, – pridūrė jis.

CAA vadovo teigimu, praeityje yra vykę panašių susitikimų su „Small Planet Airlines“ ir tuomet įmonės akcininkai buvo įpareigoti padidinti įmonės nuosavą kapitalą. 2016 metų rugpjūtį „Small Planet Airlines“ įstatinis kapitalas buvo padidintas 2,21 mln. eurų iki 2,5 mln. eurų.

„Small Planet Airlines“: įmonės veikla pelninga

Oro bendrovė tikina, kad jos veikla šiemet yra pelninga, o Vokietijos įmonei prašoma iškelti restruktūrizavimo byla niekaip neatsilieps lietuviškos įmonės rezultatams.

„Nepaisant Vokietijos bendrovėje pradėto restruktūrizacijos proceso, Lietuvoje skraidanti „Small Planet Airlines“ bendrovė veikia sėkmingai. Šią vasarą pervežėme virš 204 tūkst. keleivių – trečdaliu daugiau, nei tuo pačiu periodu pernai. Išaugęs keleivių srautas lėmė ir pajamų augimą, tad planuojame pelningą operacinę veiklą. Ateinančio žiemos sezono programas taip pat jau esame suderinę – dalį orlaivių tradiciškai perkelsime į Aziją sezoniškumo iššūkiams mažinti, o dalis toliau skraidys iš bazių Europoje“, – BNS atsiųstame komentare teigė „Small Planet Airlines“ atstovė spaudai Berta Jasiukėnaitė.

Konkrečių pusmečio rezultatų įmonė kol kas neatskleidžia.

„Small Planet Airlines“ turės pasiaiškinti dėl finansinės būklės
© DELFI / Domantas Pipas

Praėjusią savaitę skelbta, kad dėl nuostolingos veiklos Vokietijoje kreiptasi į teismą, prašant restruktūrizuoti antrinę „Small Planet Group“ įmonę. Grupės vadovas ir pagrindinis akcininkas Vytautas Kaikaris BNS tuomet teigė, kad dėl techninių gedimų bei vėluojančių skrydžių antrinei įmonei Vokietijoje nepavyko pasiekti plėtros planų.

Vokietijos įmonės administratorius naujienų agentūrai „Reuters“ teigė, kad bendrovei ieškoma pirkėjo, tačiau potencialių investuotojų paiešką apsunkina „reikšmingo dydžio įmonės skolos“. Pati „Small Planet Group“ konkrečių įsiskolinimų Vokietijoje neatskleidžia.

Galimos problemos Lietuvoje

Tam tikrų finansinių įsipareigojimų dėl vėluojančių skrydžių gali turėti ir Lietuvoje veikianti „Small Planet Airlines“. Šiemet žiniasklaidoje netrūko straipsnių apie vėluojančius skrydžius. Įmonės vadovas Kristijonas Kaikaris liepą teigė, kad bendrovė patiria pilotų trūkumo problemą, o lėktuvų vėlavimai padažnėjo, nes įmonė pradėjo dažniau skraidinti ir į prastesnius oro uostus, kur nėra tinkamo lėktuvų aptarnavimo.

„Small Planet Airlines“ lėktuvai per pirmąjį pusmetį iš Vilniaus ir atgal skrido 2,4 tūkst. kartų, iš jų 1,7 proc. skrydžių vėlavo daugiau nei 3 valandas. Pernai įmonės lėktuvai skrido 3,7 tūkst. kartų, o iš jų vėlavo 0,8 proc.

Vilniaus apygardos teismas rugsėjo viduryje nagrinėjo buvusio V. Kaikario verslo partnerio Gedimino Žiemelio netiesiogiai valdomos oro linijų keleivių ieškinių pagalbos bendrovės „Skycop.com“ ieškinį, kuriuo iš „Small Planet Airlines“ siekta prisiteisti beveik 85 tūkst. eurų kompensacijų.

Vis dėlto teismas rugsėjo 12 dieną atsisakė nagrinėti „Skycop.com“ ieškinį, nurodydamas, jog jis nenagrinėtinas pagal grupės ieškinio proceso taisykles. Bylą nagrinėjusi teisėja Loreta Bujokaitė BNS paaiškino, jog toks teismo sprendimas nereiškia, kad ieškinys buvo atmestas, o ieškovai į teismą gali kreiptis bendra tvarka, bet ne pagal grupės ieškinio proceso taisykles.

Abejones apie galimas „Small Planet Airlines“ problemas sustiprina ir įmonės partnerės, kelionių organizatorės „Novaturas“ pirmadienį išplatinta informacija, kad neįvardijamas vienas jos tiekėjų gali patirti sunkumų.

„Bendrovei tapo žinoma apie galimus vieno iš savo tiekėjų sunkumus. Bendrovė atidžiai stebi situaciją. Tačiau, atsižvelgdama į tai, bendrovės valdyba susirinko į posėdį rugsėjo 24 dieną. Nepaisant to, kad bendrovė dirba su šiuo tiekėju, kuris gali susidurti su galimais sunkumais, bendrovė siekia tinkamai valdyti galimą riziką ir būti pasirengusi bet kokiems galimiems scenarijams, jei pasireikštų šie galimi sunkumai“, – rašoma „Novaturo“ pranešime.

Neoficialiomis VŽ žiniomis, jame kalbama apie „Small Planet Airlines“. Pastarosios atstovė B. Jasiukėnaitė BNS negalėjo nei patvirtinti, nei paneigti šios informacijos. Tačiau ji patvirtino, kad „Novaturas“ yra bendrovės partneris.

„Novaturo“ finansų direktorius Tomas Staškūnas BNS pirmadienį teigė, kad bendrovė šio tiekėjo dėl „teisinių priežasčių“ atskleisti negali.

„Novaturo“ akcininkai šią savaitę turėtų spręsti dėl tarpinių dividendų mokėjimo – buvo siūloma išmokėti 6,011 mln. eurų, tačiau pirmadienį pateiktas ir alternatyvus pasiūlymas išmokėti 4,06 mln. eurų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (493)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

„Toyota“ ir „Panasonic“ vienija jėgas elektromobilių akumuliatorių gamybai (4)

Siekdama įgyvendinti savo plataus užmojo planus dėl elektrinių transporto priemonių gamybos,...

Siūlo didinti finansavimą keliams (9)

Seimo narių grupė siūlo, kad Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti nuo 2020 m....

Ruošiantis milijardinėms investicijoms, „Lietuvos geležinkeliai“ diegia antikorupcinio valdymo standartą (13)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo diegti antikorupcinio valdymo ISO37001...

„CityBee“ klientų skaičius pernai Lietuvoje išaugo 50 proc. (5)

Automobilių dalijimosi bendrovės „CityBee“ unikalių klientų skaičius Lietuvoje 2018-aisiais...

Top naujienos

Malinauskas prisipažįsta: premjero komanda rūpinosi Skvernelio prezidentinės kampanijos pradžia (566)

Apie dalyvavimą Prezidento rinkimuose dabartinis šalies premjeras Saulius Skvernelis paskelbė...

Specialistai apie Žiežmarių gimnazijos skandalą: tu sėdi įtampoje ir nežinai, kada tave užgrius ši lavina (660)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido įrašas, kuriame girdėti, kaip Žiežmarių gimnazijos...

Didžiulį pranašumą išbarstęs „Rytas“ paskutinę sekundę pralaimėjo Berlyne (502)

Europos taurės „Top-16“ rungtynėse antradienį Vilniaus „Ryto“ (1-3) krepšininkai išvykoje...

Orai: spiginanti saulė šalčio nesumažins (1)

Trečiadienį virš Lietuvos savo pozicijas stiprins anticiklonas, kuris vaikys debesis ir leis...

Javtokas – apie tris prasčiausius baudų metimus karjeroje, pirmą prašymą po avarijos ir ryklio tatuiruotę (53)

Eurolygos tinklalaidėje „The Crossover“ Joe Arlauckas pakalbino Kauno „Žalgirio“ sporto...

Audringos reakcijos po „Pravieniškių mafijos” filmo: emocijos pritrenkiančios (28)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios knygos „...

Eva Tombak. Aš turiu alergiją dvasingumui (224)

Jeigu kažkas sako – „esu dvasingas“, jau žinau, kad mums ne pakeliui. Neprisimenu, kas...

Neteisėtais būdais pralobusiems valdžia ruošia naujus spąstus (42)

Neteisėtais būdais pralobusiems valdininkams ir verslininkams valdžia ruošia naujus spąstus....

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (493)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (37)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...