aA
Rusijos naujienų agentūra „Interfax“ skelbia apie išplėstus apribojimus krovinių gabenimui į Kaliningrado sritį. Kaip nurodo, ribojimai taikomi ne tik sankcionuotų prekių gabenimui geležinkeliu, bet ir kelių transportu Lietuvos teritorija. Tai Delfi patvirtino ir Lietuvos vežėjų atstovas.
Skelbiama, kad draudimai į Kaliningradą vežti sankcionuotas prekes apima ir vilkikus: pasienyje formuojasi eilės
© DELFI / Andrius Ufartas

Rusija praneša apie ribojimus vilkikams

Lietuva išplėtė sankcionuotų prekių gabenimo į Kaliningradą apribojimus, kurie dabar taikomi ir krovinių tranzitui keliais, Rusijos naujienų agentūrai „Interfax“ pranešė Kaliningrado srities administracijos spaudos tarnyba.

„Dalinis krovinių tranzito apribojimas taip pat taikomas ir kelių transportui Lietuvos teritorija. Tad nuo šiol tokie kroviniai, kaip ir tie, kurie iki šiol buvo vežami geležinkeliais, gali būti transportuojami tik jūra“, – teigiama spaudos tarnybos pranešime.

Pasienyje formuojasi eilės

Tokią informaciją agentūrai „Interfax“ patvirtino kelios krovinių pervežimu sunkvežimiais užsiimančios įmonės. Pasak jų atstovų, Lietuvos muitinės darbuotojai apsuka sunkvežimius, laukiančius Baltarusijos ir Lietuvos pasienyje esančiame Medininkų punkte, todėl ten susidarė didelė sunkvežimių eilė.

Užsienio reikalų ministerijos teigimu, Lietuva, kaip ir kitos ES valstybės narės, įgyvendina ES priimtas ribojamas priemones, įskaitant 2014 m. liepos 31 d. Tarybos Reglamentą (ES) Nr. 833/2014 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į Rusijos veiksmus, kuriais destabilizuojama padėtis Ukrainoje su visais jo papildymais ir priedais.

Ministerija pažymi, kad reglamento 833/2014 straipsniuose, kuriuose nurodyti draudimai, susiję su prekių importavimu, pirkimu ar vežimu, nėra išskirtas prekių gabenimo būdas, t. y. transporto rūšis.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas patvirtino, kad ribojimai taikomi ne tik sankcionuotoms prekėms, vežamoms geležinkeliu, bet ir kelių transportu.

Sankcijos taikomos prekėms, nesvarbu, kaip jos vežamos. Jų judėjimas per ES teritoriją draudžiamas, reiškia, draudžiamas bet kokiais keliais, tai apima ir kelių transportą, ir geležinkelius“, – Delfi sako jis.

Vežėjų atstovas svarsto, kad dėl to Baltarusijos ir Lietuvos pasienyje gali formuotis vilkikų eilės.

„Matyt, šiuo metu vilkikai bus apsukami, tie patys traukiniai stovi stotyse. <...> Mūsų dalis vilkikų šiuo metu važiuoja tik per Latviją. Mūsų vilkikai per Baltarusiją nepraleidžiami. Vilkikai, kurie stovi Baltarusijos pasienyje, veža tas pačias Rusijos prekes per Baltarusiją. Tai, matyt, eilė gali būti, nes baltarusių vilkikai pas mus neįleidžiami. Tikėtina, kad eilės gali atsirasti, nes papuls prekių, kurios neturi teisių važiuoti per Lietuvą“, – pasakoja R. Austinskas.

Romas Austinskas
Romas Austinskas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Jo žiniomis, nepraleidžiami ir vilkikai, kurie veža tik nedidelę dalį sankcionuotų prekių.

„Kiek žinau, nedaug prekių papuola po sankcijomis. Jei priekaba pakrauta pilnai sankcionuotų metalų, tai vienas dalykas, bet jei į priekabą, kuri veža 24 tonas, papuola 2 tonos draudžiamo metalo ar kitos prekės, tai tokia priekaba jau nepravažiuos. Taip formuojasi eilės ir nepasitenkinimas“, – sako „Linava“ prezidentas.

„Problema šiai dienai verslo kurie nesekė sankcijų arba jas sąmoningai ignoravo ir galvojo, kad gal kaip nors pravažiuos. Pasirodo, nepravažiavo. Sankcijos veikia“, – priduria jis.

Mato komunikacijos spragų

Pašnekovas mato komunikacinių spragų tiek iš ES, tiek Lietuvos institucijų. Jo nuomone, jei iš Briuselio iš anksto būtų skleidžiama žinia apie artėjančias sankcijas ir draudimus, visuomenėje tokių bangų nebūtų kilę, mat apie sankcijų įsigaliojimą jau seniai buvo žinoma.

Vertindamas Lietuvos komunikaciją, kad sankcijos taikomos tik geležinkeliais vežamoms prekėms, R. Austinskas mano, kad tuo naudojasi Kremlius.

„Taip prisišaudome sau į kojas. Kita pusė nepatenkinta ir tuo naudojasi – komunikuoja, kokie mes blogi“, – sako jis.

Rusija ruošiasi atsakui

Šį savaitgalį vykdydama ES sankcijų politiką Lietuva apribojo krovinių tranzitą geležinkeliu į Kaliningrado sritį iš kitų Rusijos sričių, uždraustas sankcionuotų prekių, tokių kaip plieno ir juodųjų metalų gaminių, tranzitas.

Rusija pirmadienį pareikalavo, kad Lietuva nutrauktų dalies prekių tranzito geležinkeliais į Karaliaučiaus sritį draudimą. Savo ruožtu Lietuvos valdžios institucijos nurodė, kad Lietuva savarankiškų sankcijų Rusijai netaiko, o tik įgyvendina ES ribojimus.

Rusijos Federacijos saugumo tarybos sekretorius Nikolajus Patruševas pareiškė, kad Maskva artimiausiu metu duos atsaką į Vilniaus sprendimą paskelbti Kaliningrado srities transporto „blokadą“, tad Lietuvos gyventojai esą rimtai pajus pasekmes.

Pirmadienį Kaliningrado srities gubernatorius Antonas Alichanovas paskelbė, kad Rusija gali pradėti riboti lietuviškų prekių tranzitą, taip atsakydama į Vilniaus sprendimą dėl į Kaliningrado sritį iš likusios Rusijos dalies transportuojamų prekių.

Skelbiama, kad draudimai į Kaliningradą vežti sankcionuotas prekes apima ir vilkikus: pasienyje formuojasi eilės
© DELFI / Andrius Ufartas

Austinskas: tai būtų rusų klasika

Paklaustas apie galima Rusijos atsaką ir Lietuvos vežėjų tranzito draudimą „Linavos“ prezidentas mano, kad tai gali suveikti priešingai.

„Mes, kaip vežėjai, tą esame jautę jau daug kartų, tai būtų rusų klasika, tai tikrai nenustebtume. Bet, matyt, jie taip sau visai užsidarys važiavimą, nes šiuo metu dar turi maisto tiekimą, mes vis dar vežame jiems. Tai jie ir tai uždarys, tai ir kainas pervežimo pasididins. Protingo sprendimo šioje vietoje nematau“, – vertina jis.

Muitinės departamento teigimu, sausumos tranzitas tarp Kaliningrado srities ir kitų Rusijos Federacijos dalių nėra sustabdytas ar užblokuotas. Toliau vyksta keleivių ir ES nesankcionuotų prekių tranzitas. Pabrėžiama, kad Lietuva jokių vienašališkų, individualių ar papildomų ribojimų šiam tranzitui neįvedė.

„Lietuva įgyvendina ES priimtas sankcijas, kurios turi skirtingus pereinamuosius laikotarpius bei įsigaliojimo terminus. ES į ribojamų priemonių sąrašus įtraukė dalį šiuo metu tranzitu į Kaliningradą per Lietuvą geležinkeliais vežamų prekių“, – informuoja Lietuvos muitinė.

Šių metų kovo 15 d. priimtame 4-ajame ES sankcijų pakete buvo įvestos ribojamos priemonės plienui ir kitų juodųjų metalų produktams su importo/perdavimo sutarčių, sudarytų iki sankcijų įsigaliojimo, iki š.m. birželio 17 d. Nuo š.m. birželio 17 d. tokie produktai nebegali būti gabenami per ES šalių teritorijas.

Skelbiama, kad draudimai į Kaliningradą vežti sankcionuotas prekes apima ir vilkikus: pasienyje formuojasi eilės
© DELFI / Andrius Ufartas

Primena apie laukiančias sankcijas

Seimo narys Matas Maldeikis savo feisbuko paskyroje rašo, kad šiuo metu visas ES ribojamų priemonių paketas apima apytiksliai pusę šiuo metu tranzitu į Kaliningradą per Lietuvą geležinkeliais vežamų prekių ir primena, kad tai dar ne pabaiga, mat artimiausiu metu bus įvestos naujos sankcijos.

Muitinės departamentas primena artimiausias kitas datas, kai baigiasi pereinamieji laikotarpiai tam tikros produkcijos, kurios kilmės šalis Rusijos Federacija:

Liepos 10 d. įsigalios toks draudimas cementui, alkoholiui ir kitiems produktams;
Rugpjūčio 10 d. įsigalios draudimas angliai ir kitam kietajam iškastiniam kurui;
Gruodžio 5 d. ir kitų metų vasario mėn. naftai ir atitinkamai naftos produktams.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(55 žmonės įvertino)
4.2545

Vyriausybės planuose - iki 2024 m. atnaujinti krovininę laivybą Nemunu

Ministrų kabinetui išvažiuojamajame pasitarime su Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) vadovais...

„Bolt“ pernai suskaičiavo per 0,5 mlrd. eurų nuostolį

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė...

„Linava“: įsigaliojusia mokėjimo tvarka siekiama apriboti darbdavio galimybę piktnaudžiauti dienpinigiais

Penktadienį įsigaliojo Vyriausybės priimti teisės aktai, kuriais buvo pakeista dienpinigių...

Birželį naujų lengvųjų automobilių registravimas smuko beveik 24 proc.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus...

LTG vadovas Lazauskas apie kritinius metus ir laukiančius pokyčius: atsistatyti prireiks 7 metų

Valstybės valdomi „ Lietuvos geležinkeliai “ (LTG) šiemet susidūrė su ne vienu iššūkiu ir...

Top naujienos

Aliejus, be kurio pasaulis neišsiverstų: naudojame kasdien, tačiau apie šokiruojančius padarinius gamtai nežinome

Jei atidžiai perskaitytume kasdien valgomų maisto gaminių ar naudojamų higienos priemonių...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Šaltinių Rusijos valdančiajame elite turintis ekspertas: jau netrukus Rusijoje prasidės represijų banga (3)

Rusijos valdžia spręs, kam leisti išvykti į užsienį, o kam – ne, autokrato Vladimiro Putino...

Sausakimša Šventoji stebina net rekordinės infliacijos laikais: už tokią kainą miegoti kone kopose atrodo nerealu Apžvelgtos ir maisto bei pramogų kainos

Lietuviškas pajūris galėtų būti tituluojamas stereotipų lobynu: Nida – turtingiesiems, Palanga...

Delfi PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Po išskirtinės kibernetinės atakos prieš Lietuvą – įspėjimas: įžvelgia dar vieną pavojingą momentą

Lietuvoje tiek valdiškos institucijos, tiek privačios įmonės sulaukė išskirtinės kibernetinės...

Karas Ukrainoje. Rusų pajėgos įsitvirtina Lysyčanske, dėl paleistų raketų į Belgorodą Rusija kaltina Kijyvą

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Delfi PliusLeidykla „Kitos knygos“

Žmonės įveikė marą, nuskrido į Mėnulį, bet negali nustoti riję: atsakymas užkoduotas mūsų genuose

Amerikietė Donna Simpson išgarsėjo 2008 m. žurnalistams papasakojusi, kad svajoja tapti storiausia...

Milijardierius iškėlė vestuves už 10 mln. eurų prie Komo ežero su Lady Gaga ir kitomis įžymybėmis: sulaukė vietinių pasipiktinimo

Italijoje telkšančio Komo ežero pakrantėje žiedus sumainė milijardierius Alanas Howardas ir...

NATO viršūnių susitikime Madride – Diana Nausėdienė, Brigitte Macron, karalienė Letizia ir kitos pirmosios ponios

Lietuvos pirmoji ponia Diana Nausėdienė , vykstant NATO viršūnių susitikimui Madride, kartu su...

Verslas PliusRaminta Rakauskė

„Jozitos“ vadovas apie išaugusias degalų kainas: litras turėtų kainuoti po 3 eurus (8)

Mažmeninės prekybos degalais bendrovės „ Jozita “ vadovas Jonas Jokubauskis sako, kad nors...