aA
Ekspertai Susisiekimo ministerijai pristatė Lietuvos oro uostų plėtros galimybių studiją, kurioje pateikiama esamos šalies oro uostų infrastruktūros analizė ir siūlomi penki skirtingi šalies oro uostų plėtros scenarijai. Pateikti pirmieji du oro uostų plėtros scenarijai siūlo kaip pagrindinį šalies oro uostą plėtoti vieną iš dabar veikiančių Vilniaus arba Kauno oro uostų, antrojo veiklą ribojant arba visiškai sustabdant.
Siūlomi penki Lietuvos oro uostų plėtros scenarijai
© A.Didžgalvio nuotr.
Palangos oro uostas abiem atvejais būtų plėtojamas kaip regioninis oro uostas.

Kitas scenarijus – Vilniaus ir Kauno oro uostus plėtoti kaip vieną oro uostų kompleksą, keleivių ir krovinių srautus paskirstant tarp abiejų oro uostų. Palangos oro uostas taip pat liktų regioninis.

Konsultantai prognozuoja, kad Vilniaus oro uostas apie 2025 metus pasieks savo galimybių ribas (4,5 – 5 mln. keleivių per metus), o lėktuvų keliama tarša bei triukšmas taps nebepriimtini didžiajai daliai sostinės gyventojų. Atsižvelgiant į šias prielaidas apibrėžiamas ketvirtas scenarijus, siūlantis statyti naują tarptautinį oro uostą su patogia, tarptautinius standartus atitinkančia infrastruktūra.

Naujasis oro uostas turėtų įsikurti apie 50 km atstumu nuo Vilniaus link Lietuvos centro. Iki naujo oro uosto pastatymo Vilniaus oro uostas būtų naudojamas kaip pagrindinis Lietuvos tarptautinis oro uostas. Pradėjus veikti naujajam oro uostui, Kauno oro uostas būtų uždaromas, o Vilniaus oro uostas palaikomas kaip regioninis oro uostas verslo poreikiams tenkinti bei naudojamas kaip atsarginis. Palangos oro uostas veiktų kaip regioninis.

Paskutinis, penktasis scenarijus, nagrinėja galimybę Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus plėtoti ir valdyti kaip atskiras sistemas. Šiuo atveju dabartinė situacija iš esmės nesikeistų, minėti oro uostai konkuruotų tarpusavyje.

Susisiekimo ministerija nagrinės visus siūlomus oro uostų plėtros scenarijus. Tolimesnės veiklos pagrindu gali tapti vienas iš aptartų variantų. Atsižvelgiant į sparčiai besikeičiančią ekonominę situaciją, gali būti svarstomi ir kiti šalies oro uostų plėtros variantai.

Lietuvos oro uostų plėtros galimybių studiją Susisiekimo ministerijos užsakymu parengė UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ su tarptautine kompanija „Ramboll“. Ši studija leis geriau pagrįsti sprendimus dėl optimalios oro transporto infrastruktūros plėtros, siekiant sudaryti geriausias sąlygas oro transporto bendrovių veiklai, užtikrinti pagrindinių šalies pramonės bei kultūros centrų laisvą ir patogų pasiekiamumą, skatinti turizmą, poilsio ir pramogų sektorių plėtrą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lauktų algų negavusiems vairuotojams – liūdna žinia iš teismo (116)

Laikinojo įdarbinimo įmonė „ Raisitra “ laimėjo vienoje iš bylų prieš į Skandinaviją...

Ieškoma svarbaus transporto mazgo Klaipėdoje atnaujinimo rangovo

Klaipėda ieško, kas už maždaug 36 mln. eurų rekonstruos Baltijos prospekto mazgą – jis yra...

Piktnaudžiaujate aikštele prie namų? Jūsų automobilis gali būti konfiskuotas (324)

Prie namų laisvos vietos automobiliui pastatyti nerandantys miestiečiai gali kaltinti...

Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono oro linijų bendrovėms gresia milžiniški nuostoliai (6)

Azijos ir Ramiojo vandenyno regione veikiančios oro linijų bendrovės dėl koronaviruso protrūkio...

Įspėja vairuotojus: galimas stiprokas vėjas, kai kur ir plikledis

Vakarėjant ketvirtadieniui, Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos,...

Top naujienos

Susvilęs Maskoliūno debiutas: belgų traiškyta Lietuvos rinktinė prasimerkė per vėlai (1129)

Dariaus Maskoliūno debiutas prie Lietuvos vyrų rinktinės vairo paženklintas skaudžia nesėkme...

Atsiprašinėjęs Maskoliūnas: apsigėdinome, sudegėme visi kartu specialiai Krepšinis.lt iš Monso (55)

Dariaus Maskoliūno debiutas Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės vyriausiojo trenerio pareigose...

Buvęs komunistas, viešai atsiprašęs Lietuvos: apie vaikystę „ant ribos“ ir manevrus dėl nepriklausomybės (10)

Česlovas Juršėnas gyvenime juokauja nekeitęs trijų dalykų – žmonos, partijos ir buto....

Koronavirusas kirto verslams regionuose: prarasti klientai, kroviniai ir augantys nuostoliai (8)

Nors nuo mirtis sėjančio naujojo koronaviruso židinio Kinijoje , Hubėjaus provincijoje, iki...

25 kilogramų atsikratęs Kauno medikas merginai padovanojo nepaprastą meilės dovaną - pavydėtų kiekviena

Koks pats romantiškiausias dalykas, kurio gali tikėtis mergina? Vienai romantiškai atrodo...

Perspėja dėl Putino bendražygio Prigožino lėktuvo: Lietuva taptų fronto linija (366)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas ( NSGK ) planuoja kreiptis į Užsienio reikalų...

Šokiruojantys patyčias kenčiančio berniuko žodžiai sujaudino pasaulį: vaiko ašaros sulaukė garsenybių paramos (148)

Devynmetis berniukas iš Australijos , kuriam dėl mažo ūgio mokykloje tenka kęsti patyčias ,...

Netikėtumas Lietuvos lengvosios atletikos čempionate – Palšytė prarado titulą (51)

Klaipėdoje prasidėjusiame Lietuvos uždarų patalpų lengvosios atletikos čempionate užfiksuotas...

Su lietumi ir šlapdriba siautės galingas vėjas (1)

Šeštadienį prie Lietuvos priartės galingas ciklonas iš vakarų. Debesuotumas sparčiai padidės,...

Valerijus Katkauskas

Netarnavęs – ne vyras. Apie nesavanaudišką meilę savo antrai pusei (13)

Pasakysiu šviesiai tiesiai – vyras, kuris netarnavo kariuomenėje yra nepilnavertis. Jis nemoka...

|Maža didelių žinių kaina