aA
Po 1355 pasiūlytų idėjų Lietuvai Klaipėdoje prasidėjo antras – idėjų išgryninimo – etapas. Diskusijoje „Ranka pasiekiamas Lietuvos pajūris: misija įmanoma“ buvo diskutuojama apie tai, kad kelionė į Lietuvos pajūrį neturėtų tęstis pusę darbo dienos ir Klaipėda yra pasiruošusi tapti atviresnė ir lengviau pasiekiama.
Klaipėda
Klaipėda
© DELFI / Kiril Čachovskij

Per šimtą žmonių subūrusioje diskusijoje dalyvavo miesto meras Vytautas Grubliauskas, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška, lenktynininkas Benediktas Vanagas, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus ir buvęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis.

Traukiniai ir automobiliai galės važiuoti greičiau

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, dabartinė geležinkelių infrastruktūra jau dabar leistų sutrumpinti kelionės traukiniu Vilnius–Klaipėda trukmę:

„Klaipėdą iš Vilniaus per tris valandas traukiniu įmanoma pasiekti jau dabar – šiuo metu testuojame jų galimybę važiuoti 160 km/h greičiu. Taip pat svarstome ir tam tikrų ruožų elektrifikavimą. Viskas, ko reikia, tai yra laikas ir pinigai“, – dėsto M. Bartuška.

Kaip teigė pašnekovas, įmanoma kelionę sutrumpinti ir iki dviejų valandų, bet tam reikėtų koreguoti jau esamus geležinkelius.

Nors vienos valandos idėjai pritarė ir likę diskusijos dalyviai, M. Bartuška nemano, kad per artimiausius dešimt metų bus įmanoma pasiekti Vilnių iš Klaipėdos per vieną valandą: „Viena valanda – bent milijardo eurų projektas. Šiuo metu iš Europos Sąjungos gavome mažiau nei trečdalį šių galimai reikiamų lėšų ir kol kas to nepakanka.“

Siūlo, kaip pajūrį iš Vilniaus pasiekti vos per valandą
© DELFI / Domantas Pipas

Pasak E. Skrodenio, pasiekti Klaipėdą greičiau automobiliu bus įmanoma daug artimesniu laiku: „Automagistralės yra pritaikytos tam, kad būtų galima didinti leistiną važiavimo greitį. Kelias yra pakankamai platus, tad ruože Kaunas-Klaipėda vairuotojai galėtų važiuoti 140 km/h. Įdomu tai, jog pastarajame kelyje vairuotojai pasiekia vidutiniškai 118 km/h greitį, tad „neišnaudojami“ net dabartiniai greičio limitai.“

Jis taip pat pridūrė, kad Lietuva turi gerą kelių tinklą su viena silpna vieta – 7000 km žvyrkeliu, kurio išasfaltavimui gali prireikti ir 10–15 metų.

Klaipėdos meras pabrėžė, kad būtų galima padidinti esamus greičio limitus, bet būtina ne tik ištobulinti transporto priemonės technologines savybes, o ir turėti atsakingumo, kuris užtikrintų visus saugaus vairavimo standartus.

Lenktynininkas B. Vanagas juokavo, kad greičiausiai jis yra lėkęs 1000 km/h greičiu ir tai darė lėktuvu. Anot jo, autobanui įkurti Lietuvoje prireiktų stipriai išplatinti kelius, o neribojamas greitis yra pavojingas.

Po Lietuvą upėmis, lėktuvais ir dviračių takais

Viena iš pasiūlytų idėjų Lietuvai – atgaivinti Nemuną ir Nerį ir taip apjungti šalį upėmis. V. Grubliauskas tikino, kad ši natūraliai susiformavusi infrastruktūra yra veikianti ir tai tik dar viena susisiekimo alternatyva šalia visų kitų.

Kaip teigė E. Skrodenis – darnaus judėjimo galimybės yra svarbiausiuose planuose daugelyje Europos miestuose – taip siekiama mažinti judėjimą automobiliu.

„Pagal statistiką, Vilniaus mieste 0,6 proc. žmonių dviračius naudoja kaip susisiekimo priemonę. Mūsų tikslas – tą skaičių pakelti iki 5 proc. Jeigu miestai laikysis dviračių takų tiesimo ir infrastruktūros gerinimo, iki 2030 m. natūraliai gali atsirasti dviračių takas Vilnius-Kaunas-Klaipėda. Vis daugiau žmonių supranta, kad dviratis ne tik rekreacijai, bet ir susisiekimui skirta priemonė“, – kalbėjo E. Skrodenis.

Vilnius - Klaipėda magistralė tiek Kaunu
Vilnius - Klaipėda magistralė tiek Kaunu
© Ramūnas Guiga

Užsiminus apie šalyje veikiančius tris oro uostus, Klaipėdos miesto meras pastebėjo, kad ore praleistas laikas jau seniai nėra problema. Svarbiausia gerinti susisiekimą, kol esama dar ant žemės – keliones į ir iš oro uosto.

Neužšąlantis Lietuvos ir uosto santykis – prioritetas

„Jeigu uostą mes vertiname kaip strateginį valstybės objektą, suprantama, jog tokio siekio įgyvendinimui tektų aukoti ar kažko atsisakyti, – į žiūrovės klausimą apie uosto plėtros ir aplinkosaugos suderinamumą atsakė V. Grubliauskas. – Tačiau mums svarbus ne tik gamybinis-pramoninis santykis – juk, išskyrus mokesčius ir rinkliavas, viskas iš uosto iškeliauja iš miesto. Svarbus miestiečių ir uosto santykis, visos Lietuvos požiūris į jį.

Uosto direkcijos vadovas A. Vaitkus pridūrė, jog uostas, generuojantis apie 10 proc. viso šalies biudžeto ir bendradarbiaujantis su 800 įmonių, kurios sukuria apie 58 tūkst. darbo vietų, yra labai svarbi šalies eksporto logistinės grandinės dalis.

„Mus užsienyje dažnai identifikuoja kaip sporto šalį, tačiau savo darbo aplinkoje esu pastebėjęs, jog transporto srityje Europoje esame vertinami taip pat puikiai“, – džiaugiasi A. Vaitkus.

Generalinis direktorius taip pat pabrėžė, jog aplinkosaugai bus skiriamas didžiulis dėmesys ir plėtra bus vykdoma pagal visus būtinus teisės aktus, tačiau galimo poveikio aplinkai Uosto direkcija kol kas ištyrus nėra.

Klaipėdiečiai nori proveržio idėjos

Miesto meras drąsino klaipėdiečius, kurie nuogąstavo, kad pokyčiai žadami tik po dešimtmečių, o „Idėją Lietuvai“ norisi įgyvendinti kuo greičiau: „Nebijokime idėjų, kurios pilna jėga išsiskleistų tik po penkerių ar dešimties metų. Tai yra tai, kas tikra ir galimai pakeis visą šalies vaizdą“.

Diskusijos pabaigoje dalyviai suformulavo patraukliausią idėją – Lietuva – stipri jūrinė valstybė, kurioje pajūrį iš sostinės įmanoma pasiekti per valandą.

Ši idėja pasirodė pati optimaliausia iš siūlomų „Vilnius– Kaunas – Klaipėda per valandą“, „Sujunkime Lietuvą vandens keliu!“, „Dviračių takas Vilnius – Kaunas – Klaipėda“, „Klaipėdos valstybinis jūrų uostas – prioritetinis Valstybės objektas“.

Tai – pirmoji iš šešių regioninių „Idėja Lietuvai“ diskusijų, per kurias stengiamasi gryninti jūsų visų pasiūlytas idėjas Lietuvai.

Jau Lapkričio 29 d. 19 val. „Idėja Lietuvai“ atkeliauja į Kauną, kur klube „Gargaras“ (Raudondvario pl. 101) diskutuosime apie Valstybinio sektoriaus valdymo efektyvumo didinimą ir Lietuvą kaip šalį be sostinės sindromo.

Diskusijoje „Lietuva ateityje: šalis be sostinės sindromo“ vieningą idėją Lietuvai surasti bandys „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, Seimo narys Virginijus Sinkevičius, architektas Algirdas Kaušpėdas bei teisininkas Tomas Seikalis. Diskusija moderuos DELFI.lt vyr. redaktorė Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė
.
Į diskusiją bus įtrauktos dalis reikšmingų idėjų, skirtų valstybinio sektoriaus valdymo efektyvumui gerinti: „Valstybines įstaigas iškelti iš Vilniaus į kitus rajonų centrus“, „Sukurti Superministeriją“, „Ministerijas perkelti į regionus“, „Visų valstybės valdymo procesų skaitmenizavimas“ – tai tik dalis idėjų, kurios yra reikšmingos Valstybinio sektoriaus valdymo efektyvumui.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotoju JK dirbęs lietuvis atleistas, nes nedėvėjo kaukės: paaiškinimas darbdavio neįtikino (59)

Britanijoje vairuotoju dirbęs lietuvis Deimantas Kubilius įpusėjus karantinui buvo atleistas iš...

Ministerija atsisako kompensacijų el. paspirtukams ir dviračiams: vietoj to siūlys važiuoti viešuoju transportu (158)

Sniegas tirpsta akyse, o tai reiškia, kad paspirtukai į gatves išriedės jau netrukus. Jų kasmet...

„Linava“ prašo vairuotojus skiepyti nuo koronaviruso: vakcinas pirktų pačios įmonės (6)

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „ Linava “ kreipėsi į Vyriausybę ir...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir rūkas

Lietuvoje pagrindinių valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis sausos....

Keleivių vežėjai: atnaujinama dalis nutrauktų reisų (1)

Laisvėjant judėjimo tarp savivaldybių ribojimams, keleivių vežimo bendrovės skelbia apie vis...

Top naujienos

Feisbuke netrūko aistrų: ar galima pykti ant Šimonytės už tiesą? (1485)

Gruodžio 11 d. prisiekus premjerės Ingridos Šimonytės ministrų kabinetui, dalis Vyriausybės...

Gediminas Inčiūra | D+

Per anksti atgulęs „Žalgirio“ barzdočius: tyliojo milžino gyvenimą keitė pragaištingi palydovai (17)

„Ano šimtmečio „ Žalgiris “ pasiekė tokių estetinių aukštumų, kad buvo pasimetę visi to...

Juodajame COVID-19 sergamumo sąraše atsidūrusios savivaldybės sutaria: tokius skaičius lėmė dvi priežastys (101)

Statistikos departamento duomenimis, kai kuriose savivaldybėse sergamumas COVID-19 liga yra ypač...

Vis daugiau vyrų Lietuvoje ryžtasi šiai operacijai: pailgėjęs lytinis aktas – tik vienas iš privalumų (21)

Maždaug kas penktam europiečiui vyrui atlikta apipjaustymo procedūra – nors kai kuriose...

Orai: šilumos kasdien bus vis mažiau (3)

Antradienio dieną per šalį greitai praslinks šaltasis atmosferos frontas, jis bus mažai aktyvus,...

PSO: pasaulis šiemet koronaviruso dar neįveiks (92)

Nerealu tikėtis, kad pasaulis įveiks koronaviruso pandemiją iki šių metų pabaigos, pirmadienį...

Miglė Rakauskaitė | D+

Makabriškas britų planas: kaip benamio lavonas tapo sudėtingos Antrojo pasaulinio karo operacijos dalimi

Auštant saulėtam 1943 metų balandžio rytui, jaunas žvejys pastebėjo keistą objektą...

Nelaimė Salantuose: į upę visą vakarą teka teršalai, meras prašo pagalbos (16)

Kretingos rajono meras Antanas Kalnius pirmadienio vakarą feisbuke pranešė, kad Priešgaisrinės...

Neplanuotas nėštumas pakeičia visą gyvenimą: perėjo kryžiaus kelius, kad susigrąžintų gyvybės langelyje paliktą kūdikį (37)

Neatlaikę žinios apie netikėtą nėštumą vyrai tiesiog pasipusto padus. Moterys skuba...

Dėl LSDP pirmininko posto varžysis politologas Gudžinskas (34)

Dėl Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) pirmininko posto su jau iškeltais kandidatais...