Pagrindiniu šio klausimo svarstyme paskirtas Ekonomikos komitetas, numatoma svarstymo plenariniame posėdyje data – balandžio 19 d.

Projektu siūloma: nustatyti supaprastintą krovinių vežimo krovininiais vidaus vandenų laivais, kurių dedveitas didesnis kaip 200 tonų esant didžiausiajai grimzlei, Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais vidaus vandenų keliais leidimų išdavimo Lietuvos Respublikos fiziniams ir juridiniams asmenims, taip pat Lietuvos Respublikoje Europos veikiantiems Sąjungos ar Pasaulio prekybos organizacijos valstybės narės juridinių asmenų ar kitų organizacijų padaliniams tvarką; nustatyti, kad vežti krovinius krovininiais vidaus vandenų laivais, kurių dedveitas didesnis kaip 200 tonų esant didžiausiajai grimzlei, Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais vidaus vandenų keliais gali Europos Sąjungos ar Pasaulio prekybos organizacijos valstybės narės fiziniai ir juridiniai asmenys, taip pat juridinių asmenų ar kitų organizacijų padaliniai, turintys šios valstybės narės kompetentingų institucijų išduotą dokumentą, suteikiantį teisę vežti krovinius krovininiais vidaus vandenų laivais tarptautiniais vidaus vandenų keliais.

Atsižvelgiant į naują teisinio reguliavimo praktiką dėl mažareikšmiškumo instituto įtvirtinimo teisės aktuose, kuriais reglamentuojamas baudų skyrimas ūkio subjektams bei licencijų (leidimų) galiojimo sustabdymas ir galiojimo panaikinimas, siūloma nustatyti, kad poveikio priemonės, tarp jų ir įspėjimas, nebūtų taikomos ūkio subjektui pastebėjus bet kokį, net ir menką, reikalavimų pažeidimo faktą. Jei pažeidimai yra mažareikšmiai, nepadarė esminės žalos šiuo įstatymu saugomiems interesams, pažeidimu nebuvo sukelta grėsmė ar padaryta žalos žmonių sveikatai ar gyvybei, leidimo ar vežėjo dokumento turėtojas nutraukė teisę pažeidžiančius veiksmų padarinius bei atlygino žalą, o įstatymo reikalavimų laikymasis gali būti užtikrintas kitais būdais, Lietuvos saugios laivybos administracija, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, gali leidimo ar vežėjo dokumento turėtojo neįspėti apie leidimo ar vežėjo dokumento galiojimo sustabdymą, nestabdyti ir (ar) nenaikinti leidimo ar vežėjo dokumento galiojimo.

Pasak ministro, priėmus pataisas bus sudaryta galimybė neregistruoti Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre vandens dviračių, irklinių ir guminių valčių, kurių ilgis iki 4 metrų, burinių jachtų, kurių korpusas trumpesnis kaip 6 metrai arba ilgesnis kaip 24 metrai, turistinių plaustų, kurių keliamoji galia mažiau kaip 250 kilogramų.

Priėmus teikiamą įstatymo projektą, apie 30 įmonių, kurių veikla dabar yra licencijuojama, galės be apribojimų vežti keleivius vidaus vandenų laivais, apie 20 įmonių supaprastinta tvarka gaus leidimus verstis krovinių vežimu vidaus vandenų laivais, nebus privalomai registruojama apie 30 tūkstančių mažųjų pramoginių laivų ir burinių jachtų.

Atsižvelgiant į tai, kad iki įstatymo įsigaliojimo Lietuvos sagios laivybos administracija turėtų parengti jo įgyvendinamąjį teisės aktą, siūloma, kad įstatymo įsigaliotų 2012 m. liepos 1 d.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją