„Būtų geriau, jeigu tai būtų regioninis sprendimas. Žinoma, būtų geriausia, jeigu tokį sprendimą priimtų Europos Sąjunga, tuomet visos arbitražo galimybės išnyktų, bet arbitražo galimybės turbūt yra ribotos“, – antradienį Seime žurnalistams teigė I. Šimonytė.
Ministrė pirmininkė aiškina, kad uostai Lietuvoje ir Vakarų Europoje nėra tarpusavyje tiesiogiai komplementarūs, todėl svarbiausia ir aktualiausia yra susitarti su kaimyninėmis valstybėmis.
„Yra iniciatyva kreiptis į Europos Komisiją, taip yra sutarta susisiekimo ministrų, bet jeigu tokio sprendimo ar kažkokio judesio ryškesnio nebūtų, tai manau, kad toliau derinsimės tarpusavyje“.
ELTA primena, kad kovo pradžioje premjerė I. Šimonytė tikino, jog sprendimą neįleisti Rusijos laivų į visus Europos Sąjungos uostus ruošia Europos Komisija (EK) ir, jei jis bus priimtas greitai, nacionalinio lygmens draudimo neprireiks.
Anot jos, Lietuva su kaimyninėmis valstybėmis šį draudimą yra „iš principo susiderinusios“ ir, jei EK sprendimo priėmimas strigs, Komisija bus raginama sprendimą spartinti.