Apie tokius ketinimus Seimo narius trečiadienio Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) posėdyje informavo Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Juozas Rimkevičius.

Labai panašų siūlymą valdžios institucijoms teikė Lietuvos naftos prekybos įmonių asociacija. Ji ragino drausti sieną kirsti daugiau nei penkis kartus per mėnesį.

Planuojama, kad sieną kertančių automobilių numeriai bus nuskaitomi automatine sistema, o muitininkas papildomai pažymės, kiek kuro yra pravažiuojančio automobilio bake. Tiesa, kol kas tvarką griežtinantis teisės aktas dar nėra parengtas.

„Jeigu nebūtų šios problemos, nereikėtų taikyti jokių ribojimų, o kai ji egzistuoja, reikia ieškoti būdų, kaip ją suvaldyti. Juk visiems akivaizdu, kad žmonės ten važinėja ne tam, kad užsipiltų baką ir jį išvažinėtų pats. Jie važiuoja tam, kad jį pripildytų, o po to kurą parduotų Lietuvoje", – DELFI po komiteto posėdžio sakė jis.

Muitinės duomenimis, pavyzdžiui, Ramoniškių pasienio poste su Kaliningrado sritimi yra apie 300 tokių vežėjų, iš kurių dalis į Rusiją važiuoja dukart per dieną.

J. Rimkevičiaus vertinimu, prireikus sumokėti mokesčius už pilną "Vokswagen Passat" baką tektų pakloti maždaug tiek pat, kiek jau išleista kurui pirkti.

J. Rimkevičius nemato galimų teisinių neatitikimų dėl planuojamo tvarkos sugriežtinimo.

„Visuomet reikia taikyti teisingumo ir logiškumo principus. Jeigu jūs važiuojate pas gimines Ašmenoje, į savo "Volswagen Passat" grįždami įsipylėte 100 l kuro. Pats gyvenate Vilniuje, taigi per kiek laiko jūs išdeginsite šį kurą? Aš, pavyzdžiui, su vienu baku kuro važinėju dvi
savaites. Tačiau po keturių dienų jūs vėl važiuojate su tuščiu baku, o grįžtate su pilnu. Jūs vėl per keturias dienas išvažinėsite pilną baką?" – sakė muitinės atstovas.

Teisės aktuose numatyta, kad gyventojas turi teisę neapmokestinamas įsivežti baką kuro, tačiau neturi teisės jo išpilti.

Paklaustas, ar nebus nepelnytai nukentėjusių žmonių, kurie turi verslo ar šeimos reikalų kaimyninėse šalyse, J. Rimkevičius sakė: "Kartais būna labai apmaudu klausyti, kad muitinė yra robotizuota kompanija, turinti vieną dryžį ant galvos ir tą nuo kepurės. Taip tikrai nėra. Muitinė yra lanksti organizacija, jai leista tam tikrame diapazone daryti įvairius sprendimus: nuo atleidimo nuo mokesčių iki labai griežto apmokestinimo".

„Jeigu važiuojate iš atostogų ir grįžtate su penkiolika supakuotų naujų vienodų drabužių, jūs turėtumėte paaiškinti, kodėl būtent tiek jų vežate. Nes muitininkui atrodo, kad tai yra komercinė partija. Tačiau galutinis sprendimas gimsta iš to, kaip jūs paaiškinsite, kodėl vežate tiek drabužių. Jei jūs pasakysite, kad tiek turite giminių ir draugų, tuomet mokėti nereikės, jei nepaaiškinsite - prekės bus apmokestintos", – pavyzdį pateikė pašnekovas.

Komiteto posėdyje Ministro Pirmininko tarnybos Politikos analizės ir reformų departamento patarėjas Nerijus Genys sakė, kad šiuo metu svarstoma numatyti, kad lengvata neapmokestinamai vežti akcizinių prekių būtų galima pasinaudoti ne daugiau nei vieną kartą per dieną.

Diskutuojama riboti lengvatos naudojimą ir numatyti mažesnius leistinus kiekius, kai 50 km nuo sienos gyvenantys žmonės galės paprasčiau kirsti sieną.

Abejojo, ar nenukentės sąžiningi piliečiai

Tačiau nemažai BFK narių tokius planus vertino skeptiškai.

„Kai buvau verslininkas, dirbau Baltarusijoje. Aš sieną kirsdavau bemaž po penkis kartus per savaitę. Po penkto karto jūs pradėsite apmokestinti verslininkus?" - klausė Saulius Bacevičius.

Vilkaviškyje išrinktas Algirdas Butkevičius taip pat tvirtino, kad trūksta aiškumo dėl naujos tvarkos, nes, pavyzdžiui, Vilkaviškyje yra žmonių, kurie dirba Kaliningrado srityje.

„Ar šiems žmonėms irgi bus taikoma tokia tvarka? Aš už tai, kad tvarka turi būti, bet reikia didesnio aiškumo", – sakė jis.

Vytautas Galvonas taip pat abejojo tokio siūlymo nauda: "Dabar automobilį galima nusipirkti už 1 tūkst. Lt. Jeigu šeimoje yra keturi nariai, jie gali nusipirkti po automobilį ir taip iš viso per mėnesį nuvažiuoti 20 kartų. Taip galima atvežti toną degalų. Tokia kova tik apsunkina sienos kirtimą
legaliai važiuojantiems".

BFK pirmininkas Kęstutis Glaveckas tvirtino, kad kovo pabaigoje Rusijoje benzinas kainavo 2,26 Lt/, o Baltarusijoje - 1,84 Lt/l pigiau. Tuo metudyzelinas - atitinkamai 2,18 Lt/ ir 2,16 Lt/l pigiau.

Daugiau tarnautojų nelegalių darbuotojų gaudymui

BFK posėdyje taip pat priėmė nutarimą siūlyti Vyriausybei pertvarkyti Valstybinę darbo inspekciją (VDI), kad ši galėtų įdarbinti daugiau žmonių, nustatinėjančių nelegalaus darbo atvejus, gerinti institucijos techninį aprūpinimą, numatyti galimybę darbuotojams su asmeniniu automobiliu vykti į
patikrinimus.

Taip pat Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai siūloma stiprinti kovą su nelegaliu darbu ir atlyginimais "vokeliuose", populiarinti pasitikėjimo telefoną, kuriuo būtų galima pranešti apie neteisėtos veiklos atvejus ir daromus pažeidimus.

Finansų ministerijai ir Muitinės departamentui siūloma kuo skubiai parengti ir įgyvendinti konkrečių priemonių ir veiksmų programą, kuri leistų efektyviai kontroliuoti į Lietuvą automobilių bakuose įvežamo ir panaudojimo kuro apimtis, paskirtį bei ne pagal paskirtį panaudoto kuro apmokestinimą.

Skaičiuojama, kad pernai Lietuvos sienas su Rusija ir Baltarusija kirto  daugiau nei 1,2 mln. lengvųjų automobilių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)