„Man labiau krenta į akis tai, kad opozicija... Kaip suprantu, nuo 2017 m. šia sistema buvo naudojamasi. Trejus metus nieko nebuvo daroma. Tik buvo konstatuota, kad ji nėra gera ir saugi. Atsakomybę turėtų matyti ir opozicijos atstovai, kurie tuo metu buvo valdžioje“, – „Žinių radijui“ teigė Seimo pirmininkė.
Paaiškėjus, kad valstybei priklausanti įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ketina toliau investuoti į su šalies nacionalinio saugumo interesais nesuderinamą rusišką sistemą KLUB-U, opozicija pareikalavo susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio ir krašto apsaugos ministro Arvydo Anušausko atsakomybės.
Savo ruožtu V. Čmilytė-Nielsen ragina priimti sprendimus, kurie leistų nuo minėtos sistemos atsijungti kuo greičiau. Anot jos, dabar užsibrėžti terminai nėra tinkami.
„Natūralu, kad reikia priimti sprendimus, kurie padėtų atsijungti nuo nesaugių sistemų. Bet terminai, apie kuriuos dabar kalbama, jie nėra pakankamai greiti. Reikėtų ieškoti būdų juos paspartinti“, – apibendrino ji.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, naują sistemą, priklausomai nuo LTG grupės įmonių ir jų finansinių galimybių, planuojama įdiegti iki 2026–2027 metų“.
Portalas lrytas.lt rašo, kad valstybei priklausanti įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) paskelbė viešąjį pirkimą, kuriuo už 2,2 mln. eurų ketinama įsigyti KLUB-U sistemos priežiūros paslaugas.
Naujienų portalas skelbia, kad rusiška kompleksinė unifikuota lokomotyvų saugos sistema, dar vadinama KLUB-U, jau prieš penkerius metus buvo atsidūrusi Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto dėmesio centre. Lrytas.lt primena, kad po atlikto tyrimo parlamentarai pateikė išvadą, kad KLUB-U yra nesuderinama su Lietuvos nacionalinio saugumo interesais ir privalo būti pakeista saugia patikimo gamintojo įranga.
Kaip rašo „Lietuvos rytas“, sprendimas skelbti viešąjį pirkimą KLUB-U elektroninio žemėlapio sudarymo ir instaliavimo paslaugoms įsigyti, remiantis jų šaltinių informacija, tai gali reikšti netiesioginę paramą su Ukraina kariaujančios Rusijos karinei pramonei.
Poziciją šiuo klausimu pateikė ir LTG. Valstybei priklausanti įmonė sprendimą grindžia tuo, kad KLUB-U vis dar naudojama ir jai reikalinga techninė priežiūra.
„Techninė priežiūra reikalinga tam, kad sumontuotos sistemos atitiktų keliamus reikalavimus ir leistų užtikrinti saugų traukinių eismą“, – portalui teigė LTG.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, naują sistemą, priklausomai nuo LTG grupės įmonių ir jų finansinių galimybių, planuojama įdiegti iki 2026–2027 metų“.