aA
Dalis Seimo narių mano, kad europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą Lietuva, Latvija ir Estija turėtų vystyti pagal dabartinį modelį ir ateityje nekurti naujos infrastruktūros valdymo įmonės su platesnėm funkcijom.
„Rail Baltica“ tiesimo darbai Kaune
„Rail Baltica“ tiesimo darbai Kaune
© R. Tenio nuotr.

Šį klausimą penktadienį aptarė Seimo Europos reikalų komiteto darbo grupė dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Jos pirmininkas, Seimo narys „socialdarbiečių“ lyderis Gediminas Kirkilas sako, kad yra du galimi „Rail Baltica“ projekto vystymo modeliai.

„Iš esmės yra du variantai svarstomi: vienas yra pasilikti prie to valdymo modelio, kuris yra dabar. Antras variantas yra siūlomas, su kuriuo Lietuva turbūt nesutiks, kad vėl būtų sudaroma atskira įmonė, kuri valdytų visą projektą per tris valstybes. Mes siūlome likti prie dabartinio modelio ir neplėsti (įmonės funkcijų – BNS)“, – BNS sakė G. Kirkilas.

„Mes galvojame, kad tai užtęstų projekto vykdymą keliems metams, reikėtų keisti įstatymus ir panašiai. Tai mes palaikome tą poziciją, kurią ir gins Vyriausybė, premjerų ir susisiekimo ministrų susitikime vasario 7 dieną Estijoje“, – pridūrė jis.

Anot jo, už naują projekto valdymo modelį pasisako Latvija ir Estija, o Lietuva tam priešinasi.

„Kol kas Lietuvos projekto dalis vystoma normaliai, mes esame pirmi, jeigu lyginti su Latvija ir Estija, Latvija ypač atsilieka. Mūsų kaimynai bando stumti bendrą valdymą Briuselyje, bet mums jau atrodo, kad projektas vyksta, iš dalies jis yra įvykdytas. Mes pateikėme lenkų pavyzdį, kurie atskirai vysto ir gana sėkmingai“, – teigė G. Kirkilas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas taip pat teigia, kad dabartinis „Rail Baltica“ valdymo modelis geriausiai atitinka Lietuvos interesus.

„Matome, kad projektas yra sėkmingai įgyvendinamas naudojant dabartinį modelį“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Pasak kai kurių šaltinių, viena priežasčių, kodėl Lietuva priešinasi naujam modeliui – tai yra naujos infrastruktūros valdymo įmonės kūrimui, yra ta, jog kiltų rizika, kad Lietuva turėtų kompensuoti galimus Latvijos ir Estijos patiriamus nuostolius.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius yra sakęs, kad „Rail Baltica“ liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, šiuo atveju antrinė „Lietuvos geležinkelių“ bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.

Ankstesnė bendros trijų šalių įmonės „RB Rail“ vadovybė siekė valdyti ir būsimą „Rail Baltica“ infrastruktūrą, tačiau pagal Lietuvos įstatymus šalies geležinkelių infrastruktūra turi strateginę reikšmę šalies saugumui.

„RB Rail“ lygiomis dalimis valdo Lietuvos „Rail Baltica Statyba“, Latvijos „Eiropas Dzelzcela Linijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“. Įgyvendinus projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.

„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai – Suomija. Projekto įgyvendinimą prižiūri Europos Komisija, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Gyventojai gali prašyti kompensacijų elektromobiliui

Gyventojai jau gali teikti paraiškas paramai įsigyti elektromobilį. Tam iš Klimato kaitos...

„Lufthansa“ atšaukė visus skrydžius į Tel Avivą iki gegužės 20 dienos

Paaštrėjus palestiniečių ir Izraelio konfliktui, Vokietijos aviacijos kompanija „ Lufthansa “...

Susisiekimo ministerija leido keliams skirtas lėšas naudoti želdinių atitvarų įrengimui (1)

Susisiekimo ministerija patvirtino, kad savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos...

Kokius automobilius ir už kiek perka gyventojai? (30)

Pirmą metų ketvirtį gyventojai lizingu naujus ir naudotus automobilius pirko dažniau negu pernai...

Naudotų lengvųjų automobilių Lietuvoje šiemet įregistruota 6,2 proc. mažiau

Per šių metų keturis mėnesius Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,3 tūkst. naudotų...

Top naujienos

Vyriausybė trečiadienį žada keisti karantiną: gerų žinių gali tikėtis kavinės ir prekybos centrai (9)

Premjerės Ingridos Šimonytės teigimu, Vyriausybė trečiadienį svarstys įvairius karantino...

„Sodra“: atlyginimai auga dar sparčiau nei pernai, vidutinis uždarbis – 1465 eurai (188)

Gyventojų darbo pajamos šiemet auga netgi sparčiau nei pernai, tačiau didėja ir atskirtis –...

Tradicinę šeimą pasišovusių ginti „valstiečių“ flange ir kitoks balsas: ne visi pritaria Širinskienei (108)

Skirtingų lyčių asmenų santuoka pagrįstą šeimą pasišovusioje ginti Lietuvos valstiečių...

Netrukus – mokyklų tinklo pertvarka: 150 iš 1000 bus „motininės“, bet neigia jų virtimą elitinėmis (134)

Antradienį Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) pristatė savo „Tūkstantmečio...

Prie Vilniaus „Audi“ rėžėsi į „Toyota“: sužaloti žmonės

Antradienį, apie 10.43 val., kelyje A2 (Vilnius-Panevėžys), neprivažiavus Maišiagalos, įvyko...

Skvernelis apie patikslintą biudžetą: valstybės skola auginama nepadoriai daug (5)

Opozicijos lyderis, buvęs premjeras Saulius Skvernelis kritikuoja Vyriausybės Seimui antradienį...

Gidas Vytis | D+

Kelionės po Vilniaus praeitį: kaip ir kodėl Katedros aikštėje atsidūrė drūtas riedulys?

Pavasarinės gaivos praskaidrintą dieną neblūdinėkime sostinės pakraščiais, o pasisukim...

Dėl palestiniečių ir Izraelio konflikto – Bideno siūlymas papildyta (22)

JAV prezidentas Joe Bidenas siūlo sureguliuoti Izraelio ir palestiniečių konfliktą remiantis...

Lietuvoje nustatyti 685 nauji koronaviruso atvejai, mirė dar 10 žmonių papildyta (164)

Praėjusią parą Lietuvoje patvirtinta 685 nauji koronaviruso (COVID-19) atvejai, nuo šio infekcijos...