aA
Dalis Seimo narių mano, kad europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą Lietuva, Latvija ir Estija turėtų vystyti pagal dabartinį modelį ir ateityje nekurti naujos infrastruktūros valdymo įmonės su platesnėm funkcijom.
„Rail Baltica“ tiesimo darbai Kaune
„Rail Baltica“ tiesimo darbai Kaune
© R. Tenio nuotr.

Šį klausimą penktadienį aptarė Seimo Europos reikalų komiteto darbo grupė dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Jos pirmininkas, Seimo narys „socialdarbiečių“ lyderis Gediminas Kirkilas sako, kad yra du galimi „Rail Baltica“ projekto vystymo modeliai.

„Iš esmės yra du variantai svarstomi: vienas yra pasilikti prie to valdymo modelio, kuris yra dabar. Antras variantas yra siūlomas, su kuriuo Lietuva turbūt nesutiks, kad vėl būtų sudaroma atskira įmonė, kuri valdytų visą projektą per tris valstybes. Mes siūlome likti prie dabartinio modelio ir neplėsti (įmonės funkcijų – BNS)“, – BNS sakė G. Kirkilas.

„Mes galvojame, kad tai užtęstų projekto vykdymą keliems metams, reikėtų keisti įstatymus ir panašiai. Tai mes palaikome tą poziciją, kurią ir gins Vyriausybė, premjerų ir susisiekimo ministrų susitikime vasario 7 dieną Estijoje“, – pridūrė jis.

Anot jo, už naują projekto valdymo modelį pasisako Latvija ir Estija, o Lietuva tam priešinasi.

„Kol kas Lietuvos projekto dalis vystoma normaliai, mes esame pirmi, jeigu lyginti su Latvija ir Estija, Latvija ypač atsilieka. Mūsų kaimynai bando stumti bendrą valdymą Briuselyje, bet mums jau atrodo, kad projektas vyksta, iš dalies jis yra įvykdytas. Mes pateikėme lenkų pavyzdį, kurie atskirai vysto ir gana sėkmingai“, – teigė G. Kirkilas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas taip pat teigia, kad dabartinis „Rail Baltica“ valdymo modelis geriausiai atitinka Lietuvos interesus.

„Matome, kad projektas yra sėkmingai įgyvendinamas naudojant dabartinį modelį“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Pasak kai kurių šaltinių, viena priežasčių, kodėl Lietuva priešinasi naujam modeliui – tai yra naujos infrastruktūros valdymo įmonės kūrimui, yra ta, jog kiltų rizika, kad Lietuva turėtų kompensuoti galimus Latvijos ir Estijos patiriamus nuostolius.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius yra sakęs, kad „Rail Baltica“ liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, šiuo atveju antrinė „Lietuvos geležinkelių“ bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.

Ankstesnė bendros trijų šalių įmonės „RB Rail“ vadovybė siekė valdyti ir būsimą „Rail Baltica“ infrastruktūrą, tačiau pagal Lietuvos įstatymus šalies geležinkelių infrastruktūra turi strateginę reikšmę šalies saugumui.

„RB Rail“ lygiomis dalimis valdo Lietuvos „Rail Baltica Statyba“, Latvijos „Eiropas Dzelzcela Linijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“. Įgyvendinus projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.

„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai – Suomija. Projekto įgyvendinimą prižiūri Europos Komisija, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Nustatytos sąlygos bepiločių orlaivių skrydžiams miestuose, kuriuose yra oro uostai

Nuo rugpjūčio 1 d. Lietuvos miestuose, kuriuose yra oro uostai, bus taikoma paprastesnė bepiločių...

Lietuvai nepavyks greitai pakeisti baltarusių krovinių, įmonėms gali prireikti paramos (176)

Europos Sąjunga i (ES) rengiantis uždrausti Baltarusijai eksportuoti kalio trąšas per...

„Audi“ nuo 2033 metų nebegamins automobilių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais papildyta (41)

Vokietijos automobilių gamybos milžinė „ Audi “ antradienį paskelbė, kad iki 2033 metų...

Skuodis susitiko su „Ryanair“ vadovais: siekiama pritraukti investicijas į Kauno oro uostą (1)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį ministerijoje priėmė Airijos oro linijų...

„Linava“: trūkstant kvalifikuotų vilkikų vairuotojų stoja transporto sektoriaus veiklos (30)

Mūsų šalies transporto kompanijos, nesulaukdamos atsakingų institucijų sprendimo skirti...

Top naujienos

Britų gynybos ministerija visai kitaip paaiškino įvykius Juodojoje jūroje: jokių perspėjamųjų šūvių nebuvo (46)

Jungtinės Karalystės gynybos ministerija paneigė Rusijos pareiškimus, kad Juodojoje jūroje britų...

Tarnybos išplatino skubų pranešimą: šiandien – smarki audra, įspėja saugotis tęsis ir naktį (15)

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos sinoptikai perspėja, kad trečiadienį, 17-18 val., prasidės...

Rusija skelbia britų laivo link paleidusi „perspėjamuosius šūvius“ ir „perspėjamąjį bombų numetimą“ ekspertas: nepamenu, kad kas nors panašaus būtų įvykę (509)

Rusijos laivas Juodojoje jūroje paleido „įspėjamųjų šūvių“ į Jungtinės Karalystės karo...

Pavojinga viruso atmaina plinta toliau: nustatyta dar daugiau atvejų (14)

Lietuvoje aptikti dar penki nerimą keliančios Delta koronaviruso atmainos, pirmą kartą...

Liudas Dapkus. Rusiška ruletė. Delta versija (8)

Protingi mokosi iš svetimų klaidų, kvailiams tenka viską išmėginti savo kailiu. Kuriai...

Dulkys: VESK Vyriausybei siūlys netęsti karantino kai kurie suvaržymai liks (82)

Vyriausybės ekstremalių situacijų komisija (VESK) Ministrų kabinetui siūlys netęsti karantino...

Prezidento komandą paliko dar vienas patarėjas (8)

Prezidento Gitano Nausėdos komandą palieka dar vienas patarėjas. Darbą trečiadienį...

Liutauras Elkimavičius | D+

Daugiausia uždirbančios Holivudo žvaigždės: spėkite, kam keturi filmai atneš 250 mln.

Mes skaitome riebias tabloidų antraštes apie blizgantį aktorių gyvenimą ir pasakiškus...

Vilnietis neapsikentė karščio autobuse – įmonė turi atsakymą (1)

Rašau dėl karščio, kurio neįmanoma tverti. Ypač viešajame transporte.

Dar vienas Kauno savivaldybės spjūvis LGBTQ+ bendruomenei: leidimas neduotas dar vienam renginiui (380)

Kauno savivaldybės sprendimai dėl LGBTQ+ bendruomenės vėl kelia aistras. Prieš kelias savaites...