Lietuvos automobilių kelių direkcija – jau paskutinė iš penkių šiuo metu Susisiekimo ministerijai pavaldžių valstybės įmonių, įgysiančių naują akcinės bendrovės teisinę formą. Seimo sprendimas atvėrė galimybę pradėti ir šios įmonės pertvarką, kad ateityje ji galėtų veikti efektyviau ir lanksčiau, geriau prisitaikytų prie valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros rinkos pokyčių ir kurtų didesnę naudą valstybei“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Ministro teigimu, akcinės bendrovės statusas suteiks galimybę LAKD taikyti aukščiausius korporatyvinio valdymo standartus, greičiau priimti sprendimus ir sparčiau įgyvendinti strateginius projektus. Planuojama, kad sumažės pačios įmonės ir jos turto valdymo administracinė našta, atsiras galimybė pritraukti įvairesnių formų kapitalo ir investicijų, lengviau investuoti ir disponuoti valdomu turtu. Papildomos pajamos galėtų būti skiriamos svarbių ir didelės apimties kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimui pagreitinti.

Po pertvarkos valstybė ir toliau išlaikys LAKD kontrolę, visos jos akcijos priklausys valstybei, pažymima Susisiekimo ministerijos pranešime. Tapusi akcine bendrove LAKD liks nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių sąraše, o valstybinės reikšmės keliai liks įtraukti į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto sąrašą.

Šiuo metu į akcines bendroves jau pertvarkomos keturios susisiekimo sektoriaus valstybės įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir Vidaus vandens kelių direkcijos.

Valstybės įmones pertvarkyti į akcines bendroves planuojama iki 2022 m. pabaigos.

Valstybės įmonės pertvarkomos įgyvendinant Vyriausybės programą bei Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos rekomendacijas peržiūrėti, supaprastinti ir suvienodinti valstybės valdomų įmonių teisines formas.