Vairuotojus, kuriems nustatomas itin lengvas girtumo laipsnis - nuo 0,01 iki 0,4 promilės, siūlyta bausti nuo 500 iki 1 tūkst. Lt. Už lengvą girtumą - nuo 0,41 iki 1,5 promilės - siūlyti taikyti 1-1,5 tūkst. Lt baudą su teisės vairuoti transporto priemonę atėmimu nuo 1 iki 1,5 metų.

Vidutinis (1,51-2,5 promilės) arba sunkus (2,51 promilės ir daugiau) girtumas užtrauktų 2-3 tūkst. Lt baudą su teisės vairuoti atėmimu nuo 2 iki 3 metų arba administracinį areštą nuo 10 iki 30 parų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu tokiam pačiam laikui.

Ekspertų vertinimu, nulio promilių reikalavimas būtų neproporcingas norimiems pasiekti tikslams, be to, varžytų žmogaus teises. Vilniaus priklausomybės ligų centras nurodė, kad alkoholio koncentracija iškvepiame ore iki 0,4 promilės, nesant kitų veiksnių (vaistų vartojimo, abstinencijos sindromo ir kt.), nesutrikdo paciento dėmesio bei koordinacijos, kuriuos būtų galimą nustatyti gydytojo psichiatro klinikinės apžiūros metu.

Anot Teismo medicinos instituto specialistų, žeminti leistiną alkoholio koncentracijos ribą taip, kaip siūloma, netikslinga. "Minimali itin lengvo girtumo laipsnio riba yra akivaizdžiai neproporcinga, varžanti asmens teises labiau negu reikia tikslams pasiekti", - antrino Teisės instituto ekspertai.

Tiek vienų, tiek kitų manymu, leidžiama alkoholio koncentracija vairuotojų kraujyje galėtų būti sumažinta nebent iki 0,2 promilės.

Projektą svarstęs Seimo Ekonomikos komitetas sutiko, kad reikia griežtinti atsakomybę už vairavimą išgėrus, tačiau ne taip drastiškai. Jo nariai pritarė socdemo Rimanto Sinkevičiaus siūlymui leisti sėsti prie vairo, kai kraujyje yra ne daugiau kaip 0,3 promilės alkoholio.

Sveikatos reikalų komitetas palaimino dar žemesnę ribą - 0,2 promilės alkoholio, tačiau pačiam griežčiausiam siūlymui - pirminiam projektui nepritarė. Teisės ir teisėtvarkos komitetas apskritai nepritarė projektui.

Dabar Administracinių teisės pažeidimų kodekse nustatyta leistina apsvaigimo nuo alkoholio riba, priklausomai nuo vairuojamos transporto priemonės ir vairuotojo stažo, svyruoja nuo 0,2 iki 0,4 promilės. Anot V. Bacevičiaus, toks teisinis reglamentavimas yra iš ėmės ydingas, visų pirma dėl to, kad formuoja visuomenės sampratą, jog vairavimas esant neblaiviam yra leidžiamas.

"Leistinos neblaivumo normos nustatymas objektyviais skaičiais yra iš esmės neteisingas, nes net tas pats alkoholio kiekis, priklausomai nuo aplinkybių, kiekvieną kartą gali labai skirtingai paveikti ne tik skirtingus asmenis bei jų vairavimo įgūdžius, bet ir tą patį asmenį", - pažymėjo parlamentaras.

Praėjusios kadencijos Seimas jau sugriežtino baudas už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, įskaitant tuos, kuriuos padaro girti vairuotojai. Mažiau nei 2 metų vairavimo patirtį turintiems asmenims nustatyta leistinas 0,2 promilės neblaivumas, ilgiau vairuojantieji baudžiami, jei girtumas peržengia 0,4 promilės ribą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją