Seimas įpareigojo Vyriausybę įvertinti didžiausio ir brangiausio šalies transporto infrastruktūros projekto - europinės vežės geležinkelio „Rail Baltica“ trasos per Lietuvą ekonominį naudingumą, lėšų poreikį projekto įgyvendinimui ir jų šaltinius.
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Už tai numatančią rezoliuciją antradienį balsavo 43 Seimo nariai, prieš - 6, susilaikė 14 parlamentarų.

Rezoliucijoje teigiama, kad Vyriausybė turėtų gauti Seimo pritarimą dėl konkrečios „Rail Baltica“ trasos ir jo finansavimo. Vyriausybei siūloma įvertinti dvi alternatyvas - trasą tiesti per Kauną su atšaka į Vilnių ir maršrutą per Vilnių.

„Mes turime pasvarstyti, kaip mums geriau šį projektą vesti“, - Seime sakė Ekonomikos komiteto narys „darbietis“ Kęstutis Daukšys.

Konservatorius Jurgis Razma prognozavo, kad Lietuvos indėlis į „Rail Baltica“ gali būti didesnis negu investicijos į naują atominę elektrinę. Jis siūlė Vyriausybei „aktyviau kalbėtis su lenkais“.

„Ką reiškia, jeigu mes su latviais ar estais pasidarome greituminę trasą, kur greitis 240 kilometrų, jeigu Lenkija nieko nedaro ir ten lieka greitis 60 kilometrų ar dar mažesnis atskirose atkarpose. Kas per greituminė trasa būtų Šeštokai-Talinas? Kas važiuos tokia trasa?“, - klausė J.Razma.

Jis taip pat siūlė įvertinti, kaip europinė vėžė atsilieps pervežimų srautams, konteineriniams kroviniams, Klaipėdos uosto apkrovimui, krovinių gabenimui kitomis kryptimis.

Liberalsąjūdietis Petras Auštrevičius teigė, kad tokia rezoliucija gali sukelti abejonių partneriams, ar Lietuvai iš viso reikia tokios vėžės.

Parlamentaras Povilas Gylys prognozavo, kad atšaka per Vilnių būtų brangesnė, bet jos atsiperkamumas būtų greitesnis.

„Rail Baltica“ skirtas pagerinti keleivių susisiekimą tarp Baltijos ir kitų Europos Sąjungos šalių, o Lietuvos sostinė Vilnius yra pagrindinis keleivių traukos centras tiek keleivių srautams iš Lenkijos, tiek tarp Baltijos šalių“, - teigiama rezoliucijos projekte.

Ministrų kabinetui, be to, siūloma įvertinti realias galimybes projekto finansavimui gauti 85 proc. Europos Sąjungos paramos, taip pat siekti, kad Lenkijos teritorijoje „Rail Baltica“ būtų plėtojamas, užtikrinant analogiškus geležinkelio parametrus, kaip ir Baltijos šalyse.

„Rail Baltica“ geležinkelis sujungtų Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją. Lietuva, Latvija ir Estija ketina įkurti bendrą įmonę, kuri įgyvendintų projektą.

Baltijos valstybėse geležinkelis yra rusiškos vėžės, jos plotis - 1520 milimetrų. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė - 1435.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Klaipėdos uostui dėlios maksimalios plėtros planą (6)

Premjeras Saulius Skvernelis perspėjo, kad statant išorinį uostą Baltijos jūroje ties Klaipėda...

Vilnius savaitgalį pasitinka eismo spūstimis prie Kauno irgi grūstys (34)

Penktadienį po 16 val. Vilniaus mieste buvo susiformavę 13 eismo grūsčių . Vairuotojai...

Klaipėdos uosto plėtrą prižiūrės speciali Vyriausybės darbo grupė (3)

Daug nesutarimų tarp Klaipėdos uosto ir miesto valdžios keliančią uosto plėtrą prižiūrės...

Londonas ketina uždrausti „Uber“ teikti paslaugas papildyta „Uber“ komentaru (10)

Londonas nuo rugsėjo 30 d. neatnaujins pavėžėjimo paslaugas teikiančios bendrovės „ Uber “...

Lietuvos oro uostai nežino, ar bus atšauktų „Ryanair“ skrydžių (3)

Lietuvos oro uostai neturi informacijos, ar dėl pilotų atostogų dar bus netikėtai atšaukta airių...

Top naujienos

I. Makaraitytė. Traumuotiems lietuviams iš „priklausomos Lietuvos“ reikia Holokausto su gėlytėmis (52)

Jos motina meldėsi, kol laukėsi jos, kad ji gimtų žydrom akim ir šviesiais plaukais. Kad jei vėl...

Muziejų Lietuvai dovanojantis V. Butkus: puikuotis prabanga ir mokėti darbuotojams minimumą yra neetiška Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017” (17)

Jis nesipuikuoja savo turtais, nesišvaisto pinigais, nesivaiko visuomenės dėmesio. Tačiau...

Orai: prasideda rudeninė pasaka (1)

Savaitgalio orai bus puikūs – pagaliau nelis, vyraus saulėti orai.

Pavyko apžiūrėti iš arti: būstas Vilniuje, kuris tekainuoja 42 eurus per mėnesį (60)

Socialiniai būstai ir jame gyvenantys asmenys – daug diskusijų ir dažnai neigiamų atsiliepimų...

G. Landsbergis: vieninteliai, kurie laimi šioje byloje, yra populistai (263)

Penktadienį tiesioginėje LRT televizijos laidoje „Dėmesio centre“ Liberalų sąjūdžio...

Lyg namie Londone žaidęs „Žalgiris“ sutriuškino Lenkijos vicečempionus (30)

Itin šiltai Didžiosios Britanijos sostinėje lietuvių sutiktas Kauno „Žalgiris“ gerbėjams...

Nepagydoma liga: kreivų žvilgsnių atsikratė išvykęs į Daniją (33)

Nors žvynelinė laikoma nepagydoma liga, sergantys žmonės gali išvengti daugelio jos keliamų...

Pigių oro linijų spąstai: teko sumokėti dvigubai (74)

Už populiarią paslaugą didžiulę kainą sumokėjusi keleivė jaučiasi apgauta, dėl to nori...

8 dažnos prezervatyvų naudojimo klaidos (22)

Vienintelis garantuotas būdas išvengti lytiniu keliu plintančių ligų (LKPL) yra visiškas...

Ant paminklo AK-47 kūrėjo M. Kalašnikovo garbei rado anksčiau sukurto vokiečių automato atvaizdą (451)

Ant Maskvoje pastatyto paminklo Mikhailo Kalašniovo garbei akylūs praeiviai pastebėjo vokiško...