aA
Švedijos koncernas „Scania“ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir koncerno partneriais – bendrove „SG dujos“ bei Vilniaus Gedimino technikos universitetu - pradeda praktinį bendradarbiavimą alternatyvaus ekologiško kuro automobiliams tyrimų srityje, skelbiama pranešime.
„Scania“ Lietuvoje testuos vandenilio technologijas
© Bendrovės archyvas

Nuo rugsėjo 18 d. Lietuvos keliuose realiomis sąlygomis pradėtas testuoti dideliu vandenilio kiekiu (iki 20 proc.) prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomas miestų keleivių pervežimui skirtas autobusas. Planuojama, kad „Scania“ kartu su „SG dujos“ tyrėjų komanda Lietuvos keliuose šiemet testuos ir vandeniliu bei gamtinėmis dujomis varomą tolimųjų pervežimų vilkiką.

„Siekiame išbandyti naują dujų ir vandenilio mišinį, įvertinti šio kuro ekonomines ir ekologines savybes. Lietuva bandymams pasirinkta neatsitiktinai, tai lėmė keli faktoriai – teigiama šalies ekonomikos situacija, palankus valstybės institucijų požiūris ir naujausi veiksmai siekiant skatinti tvaraus transporto atsiradimą, o „Scania“ partneriai Lietuvoje „SG dujos“ turi mokslinę bazę ir resursus, kurie leidžia mūsų rinkoje atlikti tokius bandymus“, sako „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška. Pasak jo, „Scania“ koncernas naujos kuro rūšies testus jau atliko „Scania“ laboratorijoje Švedijoje.

„Rezultatai nuteikė mus teigiamai, ir matome nemažą šios kuro rūšies privalumą. Bet norint gauti tikrus rezultatus, darome bandymus ir kelyje, kur autobusas važinės pagrindiniuose Lietuvos miestuose. Informacija, surinkta šių bandymų metu ir bus pagrindas tolimesniems veiksmams, kurie ir nuspręs naujos kuro rūšies naudojimo galimybes“, - sako D. Snieška.

„Norime, kad Lietuvoje ir aplinkiniuose regionuose įsikurtų darni alternatyvaus ekologiško kuro infrastruktūra, į kurios plėtrą įsitrauktų visos suinteresuotos šalys – transporto priemonių naudotojai, gamintojai ir infrastruktūros vystytojai. Džiaugiamės, kad nuoseklios kelerius metus trukusios mūsų pastangos tirti vandenilio kaip alternatyvaus kuro panaudojimą ir plėtoti technologijas bei infrastruktūrą atkreipė vieno iš transporto sektoriaus lyderių dėmesį ir pernai užsimezgęs mūsų bendradarbiavimas persikėlė į praktinį lygmenį“, - sako „SG dujos“ generalinis direktorius, Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacijos vadovas Virginijus Korsakas.

Inovatyvias vandenilio ir gamtinių dujų panaudojimo automobilių kurui technologijas bei infrastruktūrą plėtojančios „SG dujos“ įmonių grupės bendrovė „SG dujos Auto“ su koncernu „Scania“ bendradarbiavimo sutartį pasirašė pernai birželį. Lietuvos įmonė ir jos įsteigta alternatyvaus kuro tyrimų laboratorija Pabradėje Švedijos koncernui įsipareigojo kurti ir plėtoti naujus produktus, o ‚Scania“ savo ruožtu - remti tvarų transporto sektoriaus vystymąsi per bendras iniciatyvas, bendrus transporto ir infrastruktūros sprendimus Lietuvoje ir kitose šalyse.

Šiuo metu trijų Lietuvos miestų – Telšių, Ukmergės ir Marijampolės - maršrutais keleivius veža 23 vandeniliu prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomi ir „SG dujos“ įrengtose stotyse pildomi autobusai, naudojantys iki 10 proc. tūrio vandenilio. Per metus šie autobusai sunaudoja apie 0,5 mln. kubinių metrų H2NG.

Testo metu - 8 tūkst. kilometrų Lietuvos keliais

„Scania“ testinis autobusas rugsėjo-spalio mėn. bus išbandomas įvairiais reguliariais maršrutais Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Klaipėdoje, Telšiuose, Ukmergėje ir Pabradėje, numatoma, kad autobusas įveiks apie 8 tūkst. kilometrų. Bandymų metu keleiviai nebus vežami. Mokslinių tyrimų metu bus siekiama nustatyti ir palyginti autobuso, varomo įvairiomis dujomis (biodujomis, gamtinėmis dujomis) ir dujų mišiniais (įvairus vandenilio kiekis ir gamtinėse dujose) eksploatacinius parametrus (degalų sąnaudas, veikimo efektyvumą, ekologinius ir kt. rodiklius).

Lietuvoje bus testuojamas miesto tipo Scania Citywide CK280 UB 4x2 LB žemagrindis 12.0 metrų ilgio autobusas, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Autobuse sumontuotas 9l darbinio tūrio 280 AG galingumo turintis 1350 Nm sukimo momentą OC09 101 variklis bei GRS895R pavarų dėžė su kalnų stabdžiu – retarderiu, ir atitinkančiu aukščiausius ekologiškumo reikalavimus Euro-6. Autobuso ilgis 12m bendra talpa – iki 100 keleivių. Šio modelio autobusai jau spėjo užsirekomenduoti Vilniuje, kur miesto maršrutais keleivius veža 50 dyzelinių Scania Citywide modelių.

Bandomasis autobusas yra specialiai pritaikytas eksperimentams. „Vietoje žmonių autobusas veš papildomus svorius imituojant natūralų transporto priemonės apkrovimą. Autobusas turi papildomą testinę įrangą, kuri renka duomenis apie variklio darbą ir kuro sunaudojimą. Šie duomenys kiekvieną dieną siunčiami tiek į koncerno laboratoriją, taip pat pateikiami „SG dujos“ tyrimų centrui. Šie duomenys bus svarbūs įvertinant naujos kuro rūšies tiek ekonominį, tiek ekologinį efektą. Pastarasis yra labai svarbus „Scania“ koncernui, kuris yra vienas iš pirmaujančių tvaraus ir alternatyvaus transporto ir jo sistemų gamintojų pasaulyje“, - sako „Scania Lietuva“ vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rugsėjį šalies naudotų automobilių rinka toliau augo

Rugsėjį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 16 457 naudoti lengvieji (M1 ir N1) automobiliai, t.y....

Vilniuje sutriko troleibusų eismas (6)

Prie Antakalnio poliklinikos kranas kliudė troleibuso elektros linijas, praneša Vilniaus apskrities...

Vietoj vinječių siūlomas naujas vilkikų mokestis (27)

Seime stringa svarstymai dėl naujo sunkiasvorių vilkikų važiavimo šalies keliais apmokestinimo....

Geležinio Vilko gatvėje – laikini eismo ribojimai (1)

Spalio 13-16 dienomis dėl nuotekų tinklų avarinės būklės laikinai bus susiaurinta Geležinio...

Traukinių vėlavimai be paaiškinimo keleiviui tapo kasdienybe (57)

Vėluojančių traukinys nelaukia? O jeigu vėluoja pats traukinys? Į Vilnių ar Kauną...

Top naujienos

Putino slaptųjų misijų Ukrainoje ir Sirijoje vado lėktuvas išskrido iš Lietuvos: buvo taisomas Žiemelio įmonėje patikslinta  (121)

Penktadienį dėl techninių problemų Lietuvoje priverstinai nusileidęs artimo Vladimiro Putino...

Milijonus kainavusioje sistemoje – skylė po skylės: ar duomenys apie mūsų asmeninę sveikatą saugūs? (115)

Elektroninės sveikatos sistema jau kainavo daugiau nei 30 milijonų eurų, tačiau spragos ir...

Rusija spaudžia Europą priešintis Trumpui ir padėti atstatyti Siriją (9)

Rusija ragina Vokietiją ir Prancūziją nutraukti draugystę su amerikiečių sąjungininku ir...

Vilniaus centre į atvirą kanalizacijos šulinį įkrito mažametė mergaitė (50)

Sekmadienį, spalio 14-ąją, policijos pareigūnai gavo pranešimą apie į lietaus nuotekų šulinį...

Lietuvos futbolo rinktinės vargai: blogiausias čia – ne Jankauskas (41)

733 dienų be pergalių oficialiuose turnyruose, 18 pralaimėjimų per paskutines 26 rungtynes bei 14...

50-metį švenčiančio Juozo Statkevičiaus interviu – apie sąžinę, „auksinę ranką“, ir deficitą nedeficito laikais (35)

Kvailas dalykas, kurį turiu – sąžinė. Nemoku apgaudinėti žmonių. Geriau sąžiningai dirbti...

Turite sulūžusį skėtį? Tik neskubėkite jo išmesti

Nors šių metų ruduo mus dar džiugina pakankamai saulėtais ir šiltais orais, tačiau ne vienuose...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (70)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Mokytoja nevynioja žodžių į vatą: griauti reikia tada, kai turi aiškią ateities viziją

DELFI publikuotas abiturientės laiškas sulaukė ir mokytojos reakcijos, kuri teigia, jog norint...

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (323)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...