aA
Švedijos koncernas „Scania“ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir koncerno partneriais – bendrove „SG dujos“ bei Vilniaus Gedimino technikos universitetu - pradeda praktinį bendradarbiavimą alternatyvaus ekologiško kuro automobiliams tyrimų srityje, skelbiama pranešime.
„Scania“ Lietuvoje testuos vandenilio technologijas
„Scania“ Lietuvoje testuos vandenilio technologijas
© Bendrovės archyvas

Nuo rugsėjo 18 d. Lietuvos keliuose realiomis sąlygomis pradėtas testuoti dideliu vandenilio kiekiu (iki 20 proc.) prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomas miestų keleivių pervežimui skirtas autobusas. Planuojama, kad „Scania“ kartu su „SG dujos“ tyrėjų komanda Lietuvos keliuose šiemet testuos ir vandeniliu bei gamtinėmis dujomis varomą tolimųjų pervežimų vilkiką.

„Siekiame išbandyti naują dujų ir vandenilio mišinį, įvertinti šio kuro ekonomines ir ekologines savybes. Lietuva bandymams pasirinkta neatsitiktinai, tai lėmė keli faktoriai – teigiama šalies ekonomikos situacija, palankus valstybės institucijų požiūris ir naujausi veiksmai siekiant skatinti tvaraus transporto atsiradimą, o „Scania“ partneriai Lietuvoje „SG dujos“ turi mokslinę bazę ir resursus, kurie leidžia mūsų rinkoje atlikti tokius bandymus“, sako „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška. Pasak jo, „Scania“ koncernas naujos kuro rūšies testus jau atliko „Scania“ laboratorijoje Švedijoje.

„Rezultatai nuteikė mus teigiamai, ir matome nemažą šios kuro rūšies privalumą. Bet norint gauti tikrus rezultatus, darome bandymus ir kelyje, kur autobusas važinės pagrindiniuose Lietuvos miestuose. Informacija, surinkta šių bandymų metu ir bus pagrindas tolimesniems veiksmams, kurie ir nuspręs naujos kuro rūšies naudojimo galimybes“, - sako D. Snieška.

„Norime, kad Lietuvoje ir aplinkiniuose regionuose įsikurtų darni alternatyvaus ekologiško kuro infrastruktūra, į kurios plėtrą įsitrauktų visos suinteresuotos šalys – transporto priemonių naudotojai, gamintojai ir infrastruktūros vystytojai. Džiaugiamės, kad nuoseklios kelerius metus trukusios mūsų pastangos tirti vandenilio kaip alternatyvaus kuro panaudojimą ir plėtoti technologijas bei infrastruktūrą atkreipė vieno iš transporto sektoriaus lyderių dėmesį ir pernai užsimezgęs mūsų bendradarbiavimas persikėlė į praktinį lygmenį“, - sako „SG dujos“ generalinis direktorius, Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacijos vadovas Virginijus Korsakas.

Inovatyvias vandenilio ir gamtinių dujų panaudojimo automobilių kurui technologijas bei infrastruktūrą plėtojančios „SG dujos“ įmonių grupės bendrovė „SG dujos Auto“ su koncernu „Scania“ bendradarbiavimo sutartį pasirašė pernai birželį. Lietuvos įmonė ir jos įsteigta alternatyvaus kuro tyrimų laboratorija Pabradėje Švedijos koncernui įsipareigojo kurti ir plėtoti naujus produktus, o ‚Scania“ savo ruožtu - remti tvarų transporto sektoriaus vystymąsi per bendras iniciatyvas, bendrus transporto ir infrastruktūros sprendimus Lietuvoje ir kitose šalyse.

Šiuo metu trijų Lietuvos miestų – Telšių, Ukmergės ir Marijampolės - maršrutais keleivius veža 23 vandeniliu prisodrintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomi ir „SG dujos“ įrengtose stotyse pildomi autobusai, naudojantys iki 10 proc. tūrio vandenilio. Per metus šie autobusai sunaudoja apie 0,5 mln. kubinių metrų H2NG.

Testo metu - 8 tūkst. kilometrų Lietuvos keliais

„Scania“ testinis autobusas rugsėjo-spalio mėn. bus išbandomas įvairiais reguliariais maršrutais Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Klaipėdoje, Telšiuose, Ukmergėje ir Pabradėje, numatoma, kad autobusas įveiks apie 8 tūkst. kilometrų. Bandymų metu keleiviai nebus vežami. Mokslinių tyrimų metu bus siekiama nustatyti ir palyginti autobuso, varomo įvairiomis dujomis (biodujomis, gamtinėmis dujomis) ir dujų mišiniais (įvairus vandenilio kiekis ir gamtinėse dujose) eksploatacinius parametrus (degalų sąnaudas, veikimo efektyvumą, ekologinius ir kt. rodiklius).

Lietuvoje bus testuojamas miesto tipo Scania Citywide CK280 UB 4x2 LB žemagrindis 12.0 metrų ilgio autobusas, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Autobuse sumontuotas 9l darbinio tūrio 280 AG galingumo turintis 1350 Nm sukimo momentą OC09 101 variklis bei GRS895R pavarų dėžė su kalnų stabdžiu – retarderiu, ir atitinkančiu aukščiausius ekologiškumo reikalavimus Euro-6. Autobuso ilgis 12m bendra talpa – iki 100 keleivių. Šio modelio autobusai jau spėjo užsirekomenduoti Vilniuje, kur miesto maršrutais keleivius veža 50 dyzelinių Scania Citywide modelių.

Bandomasis autobusas yra specialiai pritaikytas eksperimentams. „Vietoje žmonių autobusas veš papildomus svorius imituojant natūralų transporto priemonės apkrovimą. Autobusas turi papildomą testinę įrangą, kuri renka duomenis apie variklio darbą ir kuro sunaudojimą. Šie duomenys kiekvieną dieną siunčiami tiek į koncerno laboratoriją, taip pat pateikiami „SG dujos“ tyrimų centrui. Šie duomenys bus svarbūs įvertinant naujos kuro rūšies tiek ekonominį, tiek ekologinį efektą. Pastarasis yra labai svarbus „Scania“ koncernui, kuris yra vienas iš pirmaujančių tvaraus ir alternatyvaus transporto ir jo sistemų gamintojų pasaulyje“, - sako „Scania Lietuva“ vadovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai įspėja: Vakarų Lietuvoje ir Šiaulių apskrityje – šlapdriba

Sekmadienį vakarų, šiaurės vakarų Lietuvoje bei Šiaulių apskrityje eismo sąlygas sunkina...

Vilniuje laukiama atvykstančių lietuvių iš Londono, Tenerifės, Frankfurto, Paryžiaus (670)

Vilniaus oro uoste sekmadienį laukiama atvykstančių lietuvių iš Londono, Tenerifės, taip pat...

„Grinda“ paskelbė, kurios sostinės gatvės šeštadienį bus plaunamos ir dezinfekuojamos (19)

Vilniaus savivaldybė įmonė „Grinda“ paskelbė, kurios sostinės gatvės šeštadienį bus...

Ministerija: kitą savaitę iš Londono atskrendančiame lėktuve dar yra laisvų vietų (19)

Londone esantys lietuviai turi galimybę kitą savaitę grįžti į Lietuvą, informuoja...

Lietuva prašo atidėti Mobilumo paketo priėmimą (3)

Lietuva ir bendramintės šalys dėl koronaviruso krizės ragina Europos Sąjungos (ES)...

Top naujienos

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (567)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (225)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

Sekmadienį Lietuvoje patvirtinti dar 23 COVID-19 atvejai: bendras skaičius – 460 (374)

Sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti dar...

Mėnesio prognozė: po anomaliai šilto kovo balandis bus itin kontrastingas (37)

Artėjantis balandis gali būti itin permainingas, rodo Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos...

Pokyčiai darbovietėje: 5 patarimai, kaip elgtis vadovui, kad virusas atneštų mažiau nuostolių (19)

Kol kas nėra visiškai aišku, kokiu mastu COVID-19 plitimas paveiks mūsų socialinį gyvenimą ir...

Klaipėdos ligoninės vadovas: palatų sergantiems koronavirusu netrukus gali nebeužtekti (288)

Klaipėdos universitetinės ligoninės vadovas Vinsas Janušonis sako, kad jau kitą savaitę...

Trumpas: JAV nemokės už Britanijos princo Harry ir jo šeimos apsaugą (33)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas sekmadienį pareiškė, kad jo šalis neketina apmokėti...

Dirbtinis intelektas plinta žaibiškai: ar sulauksime, kad žmones pakeis robotai? (33)

Kada pasiteisina investicijos į dirbtinį intelektą (DI) ir kada reikia imtis kitų priemonių,...

Vilniuje nusileido lėktuvai su lietuviais iš Tenerifės, Frankfurto, Paryžiaus (169)

Vilniaus oro uoste sekmadienio vakarą nusileido lėktuvai su Lietuvos piliečiais iš Tenerifės,...

14-oji karantino diena. Tobuliausias ir skaniausias desertas (26)

Visi turime savo mėgstamiausią desertą, tai šį kartą supažindinsiu su savo mėgiamiausiu, kurį...

|Maža didelių žinių kaina