aA
Trys Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai kreipėsi premjerą Saulių Skvernelį ir aplinkos ministrą Kęstutį Navicką dėl liepos pabaigoje Aplinkos ministerijos įregistruoto Nacionalinio oro taršos mažinimo plano projekto.
© DELFI / Andrius Ufartas

Pasak kreipimąsi pasirašiusių Audroniaus Ažubalio, Lauryno Kasčiūno ir Pauliaus Saudargo, tokio plano įregistravimas rodo ne tik politinės atsakomybės stoką, tačiau plane numatyti apribojimai ir mokesčių didinimas jau dabar sukėlė chaosą visuomenėje.

Seimo nariai savo rašte ragina Vyriausybę atsisakyti skubotų, per artimiausius 2 metus planuojamų įgyvendinti priemonių ir mokesčių įvedimo, o į strategijos parengimą įtraukti kuo platesnę transporto sektoriaus atstovų bei kitų suinteresuotų grupių dalį.

„Susipažinę su planu konstatuojame, kad įregistruotas dokumentas buvo neišdiskutuotas su visuomene ir šalies transporto sektoriui atstovaujančiomis grupėmis. Dauguma plane numatytų oro taršos mažinimo priemonių itin neigiamai paveiktų mažiausias pajamas gaunančias ir socialiai labiausiai pažeidžiamas visuomenės grupes.

Besąlygiškas siekis įvedant naujas oro taršos mažinimo priemones pasivyti ir aplenkti tokias valstybes, kaip Vokietija ar Norvegija, gali privesti prie katastrofiškų padarinių - padidėjusios socialinės ir galimybių nelygybės”, - teigė A. Ažubalis.

Parlamentaro L. Kasčiūno teigimu, apribojimai ir papildomi mokesčiai palies ne tik pavienius gyventojus, bet ir visą Lietuvoje išplėtotą transporto sektorių.

„Automobilį ir net po kelis Lietuvoje turi kone kiekviena šeima, o automobilis ne prabangos, bet ir būtinybės dalykas, todėl plane numatytų mokesčių didinimo ir ribojančiųjų oro taršos mažinimo priemonių įgyvendinimas apribotų didelės dalies gyventojų galimybes įsigyti automobilį, sumažintų gyventojų mobilumą.

Plane numatyti apribojimai ir mokesčių didinimas neigiamai paveiks ir visą Lietuvoje išplėtotą transporto rinką bei galiausiai prisidės prie kainų augimo. Todėl esame įsitikinę, kad mokesčių už automobilius didinimo ir kitų ribojančių priemonių turi būti atsisakyta“, - kreipimosi turinį komentavo L. Kasčiūnas.

Konservatorius Paulius Saudargas ragina neskubėti su papildomais mokesčiais ir užsimena apie alternatyvas.

„Pavyzdžiui, manome, jog tiek naujų, tiek naudotų elektromobilių įsigijimas turėtų būti skatinamas tiesioginėmis kompensacijomis, nes tai ne tik padėtų siekti Lietuvos įsipareigojimų ES dėl klimato kaitos kontrolės, bet ir augintų visos visuomenės sąmoningumą renkantis transporto priemonę, varomą visiškai netaršia kuro rūšimi.

Tokia skatinamoji priemonė padėtų pagrindus ne tik naujų elektromobilių rinkos plėtrai mūsų šalyje, bet kurtų ir konkurencingą naudotų elektromobilių rinką, kuri būtų prieinama didesnei Lietuvos gyventojų daliai“, - teigė P. Saudargas.

ELTA primena, kad Aplinkos ministerija paskelbė, jog siekiant pradėti diskusijas, kaip reikėtų mažinti taršą, ministerija kartu su konsultantais parengė Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Pirminis šio plano projektas pateiktas suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei derinti.

Pasak ministerijos, Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane turi būti suderintos priemonės, kurios veiksmingiausiai leis sumažinti direktyvoje nurodytų teršalų kiekį žemės ūkio, energetikos, transporto, pramonės ir kituose sektoriuose.

Priemonių plane numatomos skirtingos poveikio priemonės, tarp jų ir rengiamas taršos mokestis automobiliams, skatinant piliečius įsigyti mažiau taršias transporto priemones, taip pat - siūlymai riboti dyzelinių automobilių judėjimą didžiuosiuose savivaldybių miestuose ir taikyti didesnį dyzelinio kuro akcizą, kuris šiuo metu yra vienas iš mažiausių ES šalyse.

Apie šį planą išgirdęs ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad jis nėra net preliminariai aptartas Vyriausybėje.

„Jis ne tik, kad yra diskutuotinas, bet kai kurios pozicijos visai nesuprantamos, ir galiu pasakyti, kad šitas planas Vyriausybės nepasieks“, - sakė premjeras.

Vyriausybės vadovas priminė, kad svarstomas vienintelis galimas naujas automobilių mokestis, skatinantis neįsigyti taršių automobilių - didesnis registravimo mokestis naujai įsigyjamiems seniems, labai taršiems automobiliams.

Aplinkos viceministras Martynas Norbutas po to patvirtino, kad ministerijos parengtas Nacionalinis taršos mažinimo planas yra tik juodraštis ir kad iki jo patvirtinimo dar laukia ilgas derinimo procesas.

„Tai yra juodraštis, kuris yra derinamas tarp institucijų, tada bus spalio mėnesį viešas pristatymas visuomenei, antras derinimas su visomis institucijomis, tuomet bus pateikta Vyriausybėje. Vyriausybėje bus pasitarimas, tada (klausimas, - ELTA) ateis iki posėdžio, tada tik, gruodžio mėnesį, išeis iš Vyriausybės į Seimą“, - Eltai tada sakė M. Norbutas.

Anot jo, dabartinis planas yra „įvairių galimybių juodraštis, kuriomis linkmėmis būtų galima kalbėtis“.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (17)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (23)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (4)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

Top naujienos

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (191)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (12)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

ES gimė Italijos saloje, dabar jos gyventojai nori lauk (55)

Niūriai žvelgdamas į apleistą salos uostą, Ciro Alleatis nė kiek neabejoja, kas yra kaltas dėl...

Sinoptikai perspėja: šaltukas primins, kad artėja žiema (13)

Pirmadienį Baltijos regiono link savo poveikio sferą plės Skandinaviškas anticiklonas, Lietuva...

Tragiškas Celine Dion gyvenimas - lyg prakeiksmas: lydimas gedulo, persileidimų ir vyro kančių (10)

Kanadiečių dainininkės Celine Dion širdis niekuomet nepamirš velionio vyro ir buvusio...

Didžiuliai vandens kiekiai suteka į plyšius vandenyno dugne – kur jis dingsta? (21)

Jūs tikriausiai žinote, kad Žemės paviršius yra tarsi suskeldėjusio kiaušinio lukštas....

Planuojantiems statybas: ką privaloma žinoti apie detaliojo ir bendrojo plano koregavimą (2)

Rinkdamiesi žemės sklypą, kuriame norėtumėte statyti savo svajonių namą ar vystyti kitą...

Pasitelkite vieną gudrybę ir įspaudų ant kilimo neliks iš karto

Kai norisi permainų namuose, o laiko remontui nėra, pakanka perstatyti baldus – malonios permainos...

Pavojingų atliekų mūsų namuose netrūksta: kaip su jomis elgtis?

Kasdieniai poreikiai kiekvienos šeimos namuose palieka po nemažą krepšelį atliekų. Dalį...

8 klaidos, kurių rudenį neišvengia dažnas sodininkas (2)

Rudenį paprastai pasijuntame išvarginti žemės ūkio darbų, todėl norime juos kuo greičiau...