aA
Liepos pabaigoje Rusijos pavėžėjimo paslaugų bendrovei „Yandex. Taxi“ pradėjus veikti Vilniuje, „Kas vyksta Kaune“ pasidomėjo, kokie įmonės plėtros planai laikinosios sostinės atžvilgiu. Prieštaringai Lietuvoje vertinamo naujo rinkos žaidėjo atstovas Aramas Sargsyanas teigia, kad Kauno vežėjai jau domisi galimybe bendradarbiauti su „Yandex. Taxi“.
Yandex.Taxi car

Nors šalies saugumo institucijos praėjusią savaitę pavėžėjimo bendrovę vertė gerokai paprakaituoti pranešimais apie Rusijos serveriams perduodamus vartotojų duomenis, „Yandex. Taxi“ tarptautinės plėtros vadovas A. Sargsyanas „Kas vyksta Kaune“ pateiktuose atsakymuose tvirtino, kad verslui Lietuvos rinka palanki, o plėtros planuose aukščiausią poziciją užima Kaunas.

Nyderlanduose registruotos bendrovės, kurios 51 proc. akcijų priklauso Kremliaus valdomam „Sberbank“ bankui, atstovas papasakojo apie vietinių pervežimo įmonių susidomėjimą ir „Yandex. Taxi“ galimybes įsitvirtinti Kaune.

– Ar „Yandex. Taxi“ planuoja teikti pavėžėjimo paslaugas Kaune? Kada tai galėtų įvykti?

– Mes ką tik pradėjome veiklą vykdyti Vilniuje. Reikia šiek tiek laiko, kad įsitvirtintume ten, o tada galvosime apie plėtrą kituose Lietuvos miestuose. Jeigu plėsimės, Kaunas tikrai bus pirmas mūsų pasirinkimas. „Yandex. Taxi“ yra mobilioji programėlė, todėl norint pradėti vežti kuriame nors mieste, mums tereikia vietinių partnerių, kurie turėtų pakankamai vairuotojų.

– Kiek vairuotojų maždaug reikėtų jūsų įmonei Kaune, kad galėtumėte sėkmingai konkuruoti su analogiškas paslaugas teikiančiomis įmonėmis?

– Paprastai 100-300 automobilių pakanka pradėti verslą tokio dydžio ir populiacijos mieste, kiek vėliau šis skaičius auga bent kelis kartus – tai priklauso nuo paklausos.

Aramas Sargsianas
Aramas Sargsianas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vilniuje startavome su maždaug 300 transporto priemonių, kurių valdytojai perėjo dirbti su mumis, panašiai nutiko ir Rygoje bei Taline. Jei pastebime, kad poreikis didesnis, randame naujų partnerių ir jie padidina vairuotojų skaičių. Bet kuriuo atveju, jei nuspręsime teikti paslaugas Kaune, pirmiausia atliksime kruopščią analizę.

– Ar jau yra Kaune taksi įmonių, kurios norėtų tapti „Yandex. Taxi“ partnerėmis? Ar yra vežėjų, kuriais domisi jūsų bendrovė?

– Keletas potencialių partnerių jau susisiekė su mumis. Dar nepradėjome tirti laikinosios sostinės rinkos – visgi, esame atviri bet kokiems bendradarbiavimo pasiūlymams.

– Kokia Kaune būtų taikoma kainų politika? Ar tarifai skirtųsi nuo tų, kuriais apmokestinamas pavėžėjimas Vilniuje?

– Apie tai kalbėti dar per anksti. Bet kokiu atveju, su „Yandex. Taxi“ aplikacija galime pasiūlyti prieinamą kainą dėl taikomų technologinių sprendimų, kaip žemėlapių sudarymas, navigacija ir novatoriška užsakymo sistema.

Jie padeda vairuotojams sumažinti klientų laukimo, nuvykimo pas juos ir nuvežimo, net ir kamščių metu, laiką. Kelionėje sugaištas laikas – pagrindinis faktorius, apibrėžiantis kainas. Galiu garantuoti, kad jos turėtų būti labai patrauklios.

– Kaune yra mažiau rusakalbių – ar ši vietinės rinkos aplinkybė nekiša kojos „Yandex. Taxi“? Kas čia yra pagrindiniai jūsų konkurentai?

– „Yandex. Taxi“ tarptautinė plėtra yra itin sparti. Mes jau labai sėkmingi dirbame kitose rinkose, kur rusakalbės bendruomenės sudaro mažumą arba jų beveik išvis nėra. Planuojame žengti ir į kitus žemynus, tad klientų vartojamos kalbos faktorius nėra įmonės pamatas.

Žmonės renkasi „Yandex. Taxi“ programėlę dėl prieinamų kainų, trumpo laukimo laiko ir patikimų paslaugų. Kol kas negalime kalbėti apie potencialius konkurentus – reikia juos nuodugniau išanalizuoti.

– Kokie kiti Lietuvos miestai yra „Yandex. Taxi“ akiratyje?

– Labiausiai tikėtina, Klaipėda, bet ateitis parodys. Tai priklauso ir nuo potencialių partnerių aktyvumo.

– Kokį Lietuvos plotą dengia „Yandex. Taxi“? Ar teoriškai įmanoma pradėjus kelionę Vilniuje, baigti ją kitame mieste? Ar vairuotojas tuomet gali tame mieste paimti kitą klientą?

– Dabartinė mūsų programėlė sutelkta į keliones Vilniuje bei jo priemiesčiuose. Paklausa jau dabar yra labai didelė. Nepažadu, kad greitu metu galėsite nuvykti į Trakus ar panašiai, bet galbūt ateityje tai įgyvendinsime.

– Ar vietinės taksi kompanijos noriai bendradarbiauja su „Yandex. Taxi“? Kuo tokia partnerystė naudinga abiem pusėms?

– Gal tai jus nustebins, bet bendradarbiauja noriai. Be to, tik pasklidus pirmiesiems gandams apie mūsų atėjimą į Lietuvos rinką, kelios smulkios įmonės susisiekė ir siūlė į jas investuoti.

Vairuotojai taip pat labai entuziastingi – jie nori išsiaiškinti, ar mūsų programėlė padės jiems uždirbti daugiau pinigų. Beje, nėra reikalaujama, kad vairuotojai priimtų užsakymus tik per mūsų programėlę – jie taip pat gali naudotis kitomis pavėžėjimo aplikacijomis, priimti tradicinius taksi užsakymus telefonu ar užsiimti šia veikla kaip papildoma po savo pagrindinio darbo.

– Ar galima vežti su „Yandex. Taxi“ individualiai? Kokius reikalavimus turėtų atitikti vairuotojas ir transporto priemonė?

– „Yandex. Taxi“ programėlė Lietuvoje veikia tik su partneriais – bendrovėmis, teikiančiomis taksi ar pervežimo paslaugas. Pavieniai vairuotojai gali prisijungti per vieną iš mūsų partnerių.

Visi, norintys vežti su „Yandex. Taxi“, gali kreiptis į juos ar užpildyti formą įmonės internetiniame puslapyje – tuomet būsite nukreipti į bendroves, su kuriomis bendradarbiaujame, ten bus suteikta informacija ir apie visus reikalavimus. Tik galiu pridurti, kad mūsų partneriai dirba griežtai pagal Lietuvos įstatymus.

Duomenys keliauja į serverius Rusijoje

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad Vilniuje veiklą „Yandex. Taxi“ pradėjo šių metų liepos 26 d. Neilgai trukus, rugpjūčio 3 d., Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) paskelbė, jog bendrovės programėlė, net ir veikianti budėjimo režimu, turi galimybę užmegzti ryšį su skirtinguose Rusijos regionuose esančiais adresais.

„NKSC analizės metu buvo nustatyta, kad programėlė šifruotais ryšio kanalais reguliariai jungėsi ir palaikė aktyvų ryšį su 11 unikalių IP adresų. Iš jų 10 priklauso Rusijos Federacijai. Duomenų perdavimas vykdomas cikliškai“, – rašyta centro atliktoje analizėje.

Rekomenduoja nesinaudoti

A. Sargsyanas DELFI tuomet pripažino, kad „kai kurie paslaugų algoritmai, pavyzdžiui, paieškos ar optimalaus maršruto skaičiavimas kartais gali naudotis Rusijoje esančių serverių paslaugomis“, nors tikino, kad tai nėra tolygu asmeninės informacijos saugojimui, o Rusijos žvalgybai pareikalavus pateikti duomenis, „Yandex. Taxi“ esą galėtų atsisakyti tai daryti.

Dėl galimo bendradarbiavimo su Rusijos specialiosiomis tarnybomis, nesinaudoti šiomis pavėžėjimo paslaugomis rekomendavo ir Valstybės saugumo departamentas bei premjeras Saulius Skvernelis.

Gana griežto tono patarimas pirmiausia adresuotas Lietuvos valstybinių institucijų tarnautojams, žurnalistams, teisėsaugininkams ir dažnai į Rusiją vykstantiems asmenims, potencialiai dominantiems tenykštę žvalgybą.

Daugiau skaitykite čia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (9)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias...

Ispanija nori nuo 2040 metų uždrausti prekybą benzininiais ir dyzeliniais automobiliais (9)

Į taršias transporto priemones nusitaikė dar viena Europos šalis – nuo 2040 metų uždrausti...

„Lietuvos geležinkeliai“ spalį sumušė krovinių pervežimo rekordus (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ spalį pervežė rekordiškai daug krovinių. Tai - geriausias...

Top naujienos

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (216)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (152)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (1)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (25)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praeiname pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (21)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (14)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule „Budočnost“ rekordas (10)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...