Liepos pabaigoje Rusijos pavėžėjimo paslaugų bendrovei „Yandex. Taxi“ pradėjus veikti Vilniuje, „Kas vyksta Kaune“ pasidomėjo, kokie įmonės plėtros planai laikinosios sostinės atžvilgiu. Prieštaringai Lietuvoje vertinamo naujo rinkos žaidėjo atstovas Aramas Sargsyanas teigia, kad Kauno vežėjai jau domisi galimybe bendradarbiauti su „Yandex. Taxi“.
Yandex.Taxi car

Nors šalies saugumo institucijos praėjusią savaitę pavėžėjimo bendrovę vertė gerokai paprakaituoti pranešimais apie Rusijos serveriams perduodamus vartotojų duomenis, „Yandex. Taxi“ tarptautinės plėtros vadovas A. Sargsyanas „Kas vyksta Kaune“ pateiktuose atsakymuose tvirtino, kad verslui Lietuvos rinka palanki, o plėtros planuose aukščiausią poziciją užima Kaunas.

Nyderlanduose registruotos bendrovės, kurios 51 proc. akcijų priklauso Kremliaus valdomam „Sberbank“ bankui, atstovas papasakojo apie vietinių pervežimo įmonių susidomėjimą ir „Yandex. Taxi“ galimybes įsitvirtinti Kaune.

– Ar „Yandex. Taxi“ planuoja teikti pavėžėjimo paslaugas Kaune? Kada tai galėtų įvykti?

– Mes ką tik pradėjome veiklą vykdyti Vilniuje. Reikia šiek tiek laiko, kad įsitvirtintume ten, o tada galvosime apie plėtrą kituose Lietuvos miestuose. Jeigu plėsimės, Kaunas tikrai bus pirmas mūsų pasirinkimas. „Yandex. Taxi“ yra mobilioji programėlė, todėl norint pradėti vežti kuriame nors mieste, mums tereikia vietinių partnerių, kurie turėtų pakankamai vairuotojų.

– Kiek vairuotojų maždaug reikėtų jūsų įmonei Kaune, kad galėtumėte sėkmingai konkuruoti su analogiškas paslaugas teikiančiomis įmonėmis?

– Paprastai 100-300 automobilių pakanka pradėti verslą tokio dydžio ir populiacijos mieste, kiek vėliau šis skaičius auga bent kelis kartus – tai priklauso nuo paklausos.

Aramas Sargsianas
Aramas Sargsianas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vilniuje startavome su maždaug 300 transporto priemonių, kurių valdytojai perėjo dirbti su mumis, panašiai nutiko ir Rygoje bei Taline. Jei pastebime, kad poreikis didesnis, randame naujų partnerių ir jie padidina vairuotojų skaičių. Bet kuriuo atveju, jei nuspręsime teikti paslaugas Kaune, pirmiausia atliksime kruopščią analizę.

– Ar jau yra Kaune taksi įmonių, kurios norėtų tapti „Yandex. Taxi“ partnerėmis? Ar yra vežėjų, kuriais domisi jūsų bendrovė?

– Keletas potencialių partnerių jau susisiekė su mumis. Dar nepradėjome tirti laikinosios sostinės rinkos – visgi, esame atviri bet kokiems bendradarbiavimo pasiūlymams.

– Kokia Kaune būtų taikoma kainų politika? Ar tarifai skirtųsi nuo tų, kuriais apmokestinamas pavėžėjimas Vilniuje?

– Apie tai kalbėti dar per anksti. Bet kokiu atveju, su „Yandex. Taxi“ aplikacija galime pasiūlyti prieinamą kainą dėl taikomų technologinių sprendimų, kaip žemėlapių sudarymas, navigacija ir novatoriška užsakymo sistema.

Jie padeda vairuotojams sumažinti klientų laukimo, nuvykimo pas juos ir nuvežimo, net ir kamščių metu, laiką. Kelionėje sugaištas laikas – pagrindinis faktorius, apibrėžiantis kainas. Galiu garantuoti, kad jos turėtų būti labai patrauklios.

– Kaune yra mažiau rusakalbių – ar ši vietinės rinkos aplinkybė nekiša kojos „Yandex. Taxi“? Kas čia yra pagrindiniai jūsų konkurentai?

– „Yandex. Taxi“ tarptautinė plėtra yra itin sparti. Mes jau labai sėkmingi dirbame kitose rinkose, kur rusakalbės bendruomenės sudaro mažumą arba jų beveik išvis nėra. Planuojame žengti ir į kitus žemynus, tad klientų vartojamos kalbos faktorius nėra įmonės pamatas.

Žmonės renkasi „Yandex. Taxi“ programėlę dėl prieinamų kainų, trumpo laukimo laiko ir patikimų paslaugų. Kol kas negalime kalbėti apie potencialius konkurentus – reikia juos nuodugniau išanalizuoti.

– Kokie kiti Lietuvos miestai yra „Yandex. Taxi“ akiratyje?

– Labiausiai tikėtina, Klaipėda, bet ateitis parodys. Tai priklauso ir nuo potencialių partnerių aktyvumo.

– Kokį Lietuvos plotą dengia „Yandex. Taxi“? Ar teoriškai įmanoma pradėjus kelionę Vilniuje, baigti ją kitame mieste? Ar vairuotojas tuomet gali tame mieste paimti kitą klientą?

– Dabartinė mūsų programėlė sutelkta į keliones Vilniuje bei jo priemiesčiuose. Paklausa jau dabar yra labai didelė. Nepažadu, kad greitu metu galėsite nuvykti į Trakus ar panašiai, bet galbūt ateityje tai įgyvendinsime.

– Ar vietinės taksi kompanijos noriai bendradarbiauja su „Yandex. Taxi“? Kuo tokia partnerystė naudinga abiem pusėms?

– Gal tai jus nustebins, bet bendradarbiauja noriai. Be to, tik pasklidus pirmiesiems gandams apie mūsų atėjimą į Lietuvos rinką, kelios smulkios įmonės susisiekė ir siūlė į jas investuoti.

Vairuotojai taip pat labai entuziastingi – jie nori išsiaiškinti, ar mūsų programėlė padės jiems uždirbti daugiau pinigų. Beje, nėra reikalaujama, kad vairuotojai priimtų užsakymus tik per mūsų programėlę – jie taip pat gali naudotis kitomis pavėžėjimo aplikacijomis, priimti tradicinius taksi užsakymus telefonu ar užsiimti šia veikla kaip papildoma po savo pagrindinio darbo.

– Ar galima vežti su „Yandex. Taxi“ individualiai? Kokius reikalavimus turėtų atitikti vairuotojas ir transporto priemonė?

– „Yandex. Taxi“ programėlė Lietuvoje veikia tik su partneriais – bendrovėmis, teikiančiomis taksi ar pervežimo paslaugas. Pavieniai vairuotojai gali prisijungti per vieną iš mūsų partnerių.

Visi, norintys vežti su „Yandex. Taxi“, gali kreiptis į juos ar užpildyti formą įmonės internetiniame puslapyje – tuomet būsite nukreipti į bendroves, su kuriomis bendradarbiaujame, ten bus suteikta informacija ir apie visus reikalavimus. Tik galiu pridurti, kad mūsų partneriai dirba griežtai pagal Lietuvos įstatymus.

Duomenys keliauja į serverius Rusijoje

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad Vilniuje veiklą „Yandex. Taxi“ pradėjo šių metų liepos 26 d. Neilgai trukus, rugpjūčio 3 d., Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) paskelbė, jog bendrovės programėlė, net ir veikianti budėjimo režimu, turi galimybę užmegzti ryšį su skirtinguose Rusijos regionuose esančiais adresais.

„NKSC analizės metu buvo nustatyta, kad programėlė šifruotais ryšio kanalais reguliariai jungėsi ir palaikė aktyvų ryšį su 11 unikalių IP adresų. Iš jų 10 priklauso Rusijos Federacijai. Duomenų perdavimas vykdomas cikliškai“, – rašyta centro atliktoje analizėje.

Rekomenduoja nesinaudoti

A. Sargsyanas DELFI tuomet pripažino, kad „kai kurie paslaugų algoritmai, pavyzdžiui, paieškos ar optimalaus maršruto skaičiavimas kartais gali naudotis Rusijoje esančių serverių paslaugomis“, nors tikino, kad tai nėra tolygu asmeninės informacijos saugojimui, o Rusijos žvalgybai pareikalavus pateikti duomenis, „Yandex. Taxi“ esą galėtų atsisakyti tai daryti.

Dėl galimo bendradarbiavimo su Rusijos specialiosiomis tarnybomis, nesinaudoti šiomis pavėžėjimo paslaugomis rekomendavo ir Valstybės saugumo departamentas bei premjeras Saulius Skvernelis.

Gana griežto tono patarimas pirmiausia adresuotas Lietuvos valstybinių institucijų tarnautojams, žurnalistams, teisėsaugininkams ir dažnai į Rusiją vykstantiems asmenims, potencialiai dominantiems tenykštę žvalgybą.

Daugiau skaitykite čia.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ kitąmet žada investuoti 200 mln. eurų (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet į šalies geležinkelių modernizavimą...

Tartasi, kaip bus rekonstruojama kelio Vilnius-Klaipėda atkarpa Kaune (10)

Seimo pirmininkas antradienį su Kauno miesto ir rajono merais tarėsi, kaip užtikrinti, kad...

Pirmąjį pusmetį Lietuvoje augo keleivių ir krovinių pervežimas

Šių metų pirmąjį pusmetį daugėjo geležinkelių ir oro transportu vykstančių keleivių,...

Sumažintas įvažiavimo į Neringą mokestis (15)

Nuo antradienio pradeda galioti mažesni vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą...

Norint išsvajotų skrydžių – sunkiai įgyvendinama sąlyga dėl gyventojų skaičiaus (64)

Palangos oro uoste naujos krypties į Vokietiją prašantys uostamiesčio verslininkai sulaukė...

Top naujienos

Juščenka: taika pasiekiama tik dviem keliais – pergale arba pralaimėjimu (124)

Tuoj bus penkeri metai, kai tūkstančiai žmonių Maidane, Ukrainoje, nuvertė tuometinį šalies...

Po savanorio A. Sakalausko žūties Lietuvos spec. tarnybos padarė tai, kas atrodė neįsivaizduojama (299)

1991 m. rugpjūčio 21 d. Vilniuje gindamas šalies parlamentą nuo okupantų kulkos žuvo karys...

Savaitės orai: vasara trauktis atsisako

Po gaivaus trečiadienio į Lietuvą plūstelės gerokai šiltesni orai. Ketvirtadienį termometrai...

Telefonu sutiko išbandyti maisto papildus — netrukus liko skolinga (91)

Bandydami parduoti savo gaminius prekybininkai griebiasi įvairiausių triukų, vienas iš jų —...

Rugsėjis atnešė nemalonių naujienų: tėveliai supažindinti su nauju kainoraščiu (219)

Artėjantis rugsėjis patuštins ne tik tų tėvelių, kurių atžalos jau eina į mokyklą, kišenes....

Ryšių su Rusija turėjusį Trumpo rinkiminės kampanijos vadovą teismas pripažino kaltu (6)

Buvęs Trumpo rinkimų kampanijos vadovas Paulas Manafortas pripažintas kaltu 8-iuose iš 18...

VRK planuoja skelbti mažiau duomenų apie rinkimuose dalyvavusius kandidatus (6)

Vyriausiosios rinkimų komisijos planuose – užverti savo duomenų bazes apie kandidatus. Svarstoma...

Ameriką sukrėtė kraupi šeimos drama (21)

33 metų Kolorado gyventojui Chrisui Wattsui pateikti kaltinimai nužudžius besilaukiančią žmoną...

Broliai atsisveikina su Panevėžiu: įsimylėjome šį miestą (5)

Broliai Kšištofas ir Darjušas Lavrinovičiai netrukus turėtų papildyti „Prienų“ komandą, o...

Neįgaliųjų čempionate lietuvės triumfas džiugina medalių kraitį auksu papildžiusią Airiją (11)

Europos lengvosios atletikos neįgaliųjų čempionate švieslentė fiksavo lietuvės pergalę 1500 m...