„Ryanair“: šis nepagrįstas kainų padidėjimas jau dabar kenkia Vilniaus turizmui

Sausio 27 d. Europos oro linijų bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad reaguodama į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo šių metų sausio 1 d. 28 proc. padidinti mokesčius Vilniuje 30 proc. apkarpo 2023 m. vasaros skrydžių tvarkaraštį – naikina dvi kryptis ir mažina skrydžių kiekį dar 11-oje maršrutų.

Lietuvos reguliuotojo sprendimas leisti Vilniaus oro uostui pernelyg padidinti 2023 metų įkainius, nepaisant to, kad tokiam žingsniui prieštaravo visos pagrindinės oro linijų bendrovės, neapsaugojo keleivių nuo išpūstų oro uosto kainų monopolio. Šis nepagrįstas kainų padidėjimas jau dabar kenkia Vilniaus turizmui, susisiekimui, eismui ir darbo vietoms – tą įrodo ir apkarpyti 2023 metų vasaros maršrutai, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.

„Apgailestaujame dėl tokių sprendimų, kuriuos teko priimti tik dėl nelogiško Vilniaus oro uosto sprendimo padidinti mokesčius net 28 proc., dėl kurių skrydžiai į Vilnių ir iš jo tampa brangesni ir mažiau konkurencingi, lyginant su daugeliu kitų Europos Sąjungos oro uostų, kurie stengiasi mažinti kainas, kad susigrąžintų COVID-19 laikotarpiu prarastus srautus, arba įšaldo mokesčius, kad paskatintų keleivių skaičiaus augimą.

Vietoj to Vilniaus oro uostas nusprendė didinti savo mokesčius ir pakenkti vietos turizmui, susisiekimui, eismui ir darbo vietoms, ką rodo šie 2023 metų vasaros mažinimai. Raginame Lietuvos reguliavimo instituciją peržiūrėti savo sprendimą ir atmesti šį nelogišką bei pernelyg išpūstą kainų didinimą arba priešingu atveju kils rizika dar labiau pakenkti susisiekimui su Lietuva“, – sako „Ryanair“ rinkodaros direktorius Dara Brady.

Nuo kovo pabaigos aviakompanija atsisako dviejų skrydžių iš Vilniaus į Jungtinės Karalystės Birmingemo ir Lydso/Bradfordo oro uostus, ir rečiau skraidys į Atėnus, Berlyną, Bilundą, Korfu, Dubliną, Frankfurtą, Gdanską, Londono Stanstedą, Milaną, Veneciją ir Vieną.

Ryanair

LTOU: oro uosto rinkliavos nebuvo keistos nuo 2018 m.

Lietuvos oro uostai (LTOU) teigia, kad apie oro bendrovės „Ryanair“ planus mažinti skrydžių skaičių ir dažnį oficialų pranešimą gavo vėlyvą penktadienio vakarą po darbo valandų.

„Mūsų žiniomis, pranešime minimi du atšaukti skrydžiai į Birmingemo ir Lydso/Bradfordo oro uostus buvo oficialiai atšaukti jau anksčiau. Iki kovo pabaigos jie planuojami vykdyti. Panašių pranešimų iš kitų oro bendrovių negavome“, – sako LTOU atstovas Tadas Vasiliauskas.

Jo teigimu, oro uosto rinkliavos nebuvo keistos nuo 2018 m., o daugelis tiek mūsų regiono, tiek visos Europos oro uostų jau įgyvendino arba pranešė apie planuojamus kainodaros pokyčius, kurių priežastis yra iš esmės ta pati kaip ir Vilniaus oro uosto atveju.

„Kalbant apie aviacines rinkliavas, įsigaliojusias nuo 2023 m. sausio, reikia suprasti, kad oro uostų rinkliavos, kurios taikomos oro bendrovėms, yra pagrįstos esamų kaštų principu. Tai reiškia, kad stipriai išaugus energijos, darbo užmokesčio, infrastruktūros atnaujinimo ir kitoms sąnaudoms, turėjome peržiūrėti esamas rinkliavas, kurios nebuvo keistos dar net nuo 2018 metų.

Jei norime turėti veikiantį ir efektyvų oro uostą, o tai yra visų rinkos dalyvių interesas, nesusidurti su operaciniais iššūkiais ir galimybių žmonėms keliauti, turėjome peržiūrėti kainodarą, kad ji atitiktų realią situaciją dabartinėje ekonominėje realybėje“, – komentuoja LTOU.

T. Vasiliauskas atkreipia dėmesį, kad aviacinė kainodara ES oro uostuose yra reguliuojama Europos Komisijos, ir turi būti pagrįsta sąnaudomis bei investicijomis, todėl rinkliavos yra paskaičiuojamos pagal numatytas formules.

„Esminės oro uosto kainodaros dedamosios yra išvykstančių ar atvykstančių keleivių aptarnavimo bendros infrastruktūros naudojimas, tūpimo-kilimo mokesčiai, lėktuvo parkavimas, specialiųjų poreikių keleivių aptarnavimas ir tam tikrų specifinių paslaugų teikimas (pvz., orlaivio palyda aerodrome)“, – vardija jis.

Kaip aiškina, naujoji kainodara Vilniaus oro uoste iš esmės vienam lėktuvui gali reikšti apie 20 proc. bendros infrastruktūros naudojimo mokesčių augimą (priklausomai nuo lėktuvo modelio, krovinio svorio, keleivių skaičiaus ir t. t.).

„Tai yra žemutinė riba, mažiausias būtinas pokytis, kurį reikia įgyvendinti, jei norime užtikrinti oro uosto efektyvią veiklą ilgalaikėje perspektyvoje. Oro bendrovių vykdomų skrydžių bendroje sąnaudų struktūroje didžiausia dalis tenka degalų išlaidoms, įgulos darbo užmokesčiui, orlaivių nuomai ir jo aptarnavimui, o oro uostų mokesčiai sudaro tik iki 5 proc. skrydžio kainos“, – komentuoja LTOU atstovas.

Simonas Bartkus

Bartkus: šią vasarą gali būti ypač aukštos skrydžių kainos

Reaguodamas į pasirodžiusią „Ryanair“ žinią aviacijos ekspertas Simonas Bartkus tinklaraštyje „Aviacinis rokenrolas“ rašė, kad tai yra bloga žinia, atsiliepsianti ir bilietų kainoms. Anot jo, sudėjus visus Lietuvos oro uostus kartu, dabartiniai „Ryanair“ planai iš Lietuvos sako, kad šią vasarą bendrovė skraidys 5 proc. mažiau nei praėjusią.

„Atsižvelgiant į tai, jog vis dar tikimės didesnio skrydžių srautų atsigavimo į 2019 m. lygį, tai yra labai bloga žinia, kad didžiausias rinkos žaidėjas, turintis 48 proc. visų pervežamų keleivių, šią vasarą skraidys 5 proc. mažiau.

Bet kokiu atveju, man atrodo, kad nuo 2018 m. nepakeistų rinkliavų didinimas yra iš esmės teisingas žingsnis ir žiūrint į ilgesnį laikotarpį, nereikėtų reaguoti į visiškai įprastus ir tikėtus „Ryanair“ žingsnius. Šie karpymai blogesnė nei oro uostams yra žinia atvykstamajam turizmui – mažiau skrydžių į tokias kryptis kaip Berlynas, Milanas, Hahnas, Bilundas ar Viena apribos galimybes atskristi į Lietuvą.

Trumpalaikės šio veiksmo pasekmės bus: pagal dabartinį paveikslą net atrodo, kad šią vasarą dėl skrydžių pasiūlos trūkumo gali būti ypač aukštos skrydžių kainos. Retai taip sakau, bet jeigu planuojate vidurvasarį kur nors keliauti – verta pagalvoti apie tai, kad nusipirkti reikėtų jau dabar, išskyrus į Romą, ten tai bus pigu.

Dar liko maždaug mėnuo kitoms aviakompanijoms sureaguoti į šiuos „Ryanair“ planus, bet sunku tikėtis, kad dar šią vasarą kokia kita aviakompanija imtųsi rimtesnių plėtros žingsnių“, – rašoma „Aviacinis rokenrolas“ tinklaraštyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)