Žinia, vasario 19 dieną Rusija ir Lenkija apsikeitė 20 000 leidimų kroviniams vežti, kurie galios iki balandžio 15-osios.

Lenkija gavo 10 000 dvišalių leidimų ir 10 000 leidimų tranzitui kroviniams iš trečiųjų šalių, Rusija – 19 500 dvišalių leidimų ir 500 leidimų krovinių tranzitui iš trečiųjų šalių. Akivaizdu, kad tokio kiekio leidimų yra per mažai. Vien tik bendrovei „Girteka“ reikia 3,5 tūkstančio, be to, jos vairuotojai per mėnesį važiuoja po du kartus.

Leidimų reikia daugiau

Prie Jūrų perkėlos terminalo Klaipėdoje kalbinti vairuotojai sakė, kad leidimų reikėtų skirti bent jau dvigubai daugiau.

Prognozuojama, kad Rusijos ir Lenkijos derybos dėl leidimų užsitęs, tad krovinių iš Rusijos į Vakarus vežimas keltais dar kurį laiką bus vienintelis kelias jų vežėjams.

Bendrovės „DFDS Seaways“, kurios keltai plukdo Rusijos vilkikus į Vokietiją, komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos regionui Vaidas Klumbys teigia, kad po to, kai didžioji vilkikų eilė, kurią sudarė apie 300 vilkikų, buvo aptarnauta, yra stabili 150-160 vilkikų eilė, bet ji greičiau slenka. Šiuo metu nebestabdoma išankstinė registracija, bet, pasak įmonės atstovo, situacija stebima kiekvieną dieną.

Anot V. Klumbio, ne visi vilkikų vairuotojai nori važiuoti į Jūrų perkėlos terminalą, kai kuriems labiau apsimoka stovėti už vartų Kairių gatvėje. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija sumažino tualetų ir šiukšlinių skaičių. Jų palikta tiek, kiek reikia maždaug 100 vilkikų.

Laukia įvairiai

Vakar į „DFDS Seaways“ keltą eilės laukė tik 59 vilkikai. Praėjusį savaitgalį buvo išplukdyta beveik 120 vilkikų.

Pasak V. Klumbio, bent jau kol kas, iki kovo vidurio, planuojama išlaikyti pakeistą keltų grafiką ir į Kylį vis dar plauks didysis keltas „Athena Seaways“, perkeltas iš linijos Klaipėda-Karlshamnas (Švedija).

Kai Rusijos vilkikų nebeliks, tada kompanija svarstys, ar atkeisti keltų grafiką.

V. Klumbys neatmeta galimybės, kad eilės į keltus sumažėjo šiek tiek ir dėl to, kad iš Baltijsko (Kaliningrado sritis) į Zasnicą Vokietijoje neseniai pradėjo kursuoti rusų keltas „Petersburg“. Vakar kalbinti vairuotojai sakė, kad jiems šis laivas nėra patogi galimybė, nes reikia kirsti dvi sienas: jie išvažiuoja iš Baltarusijos, turi kirsti Lietuvos sieną, o paskui – dar ir Rusijos.

Negana to, „Petersburg“ krovininė talpa yra gerokai mažesnė nei kelto „Athena Seaways“. Kitas dalykas, iš Baltijsko į Zasnicą plaukiama tik tris kartus per savaitę, o iš Klaipėdos į Kylį – 7 kartus.
Vairuotojai vakar pasakojo, jog laukti reikia įvairiai.

Vienas jų, vežantis malkas į Belgiją, sako laukiąs jau tris dienas. Kitas, atvykęs tik užvakar, vakar jau galėjo važiuoti į terminalą. Juos pasiekė žinia, kad bent jau ketvirtadienį jiems tikrai pavyks išplaukti.

Dar vienas lavonas

Beje, užvakar viename iš Rusijos vilkikų aptiktas miręs 50 metų vairuotojas iš Jekaterinburgo. Kol kas ekspertizės išvadų dar nėra. Sakoma, kad jie su porininku išvakarėse gėrę. Vienas jų tiesiog nepabudo ryte. Vasario pradžioje viename iš vilkikų vairuotojas nusižudė.

Rusų vilkikų vairuotojai, tarp kurių daugiausia baltarusiai, sunerimę. Daug laiko jiems tenka stovėti eilėse – tai pasienyje, tai laukiant laivo. Uždarbiai gerokai sumažėjo, nes mokama „nuo rato“.

Pavyzdžiui, du vairuotojai per mėnesį nuvažiavo tik 6 tūkst. kilometrų, tai esą vieni niekai. Kitų reisas į Italiją truko 18 dienų, iš jų važiuota buvo tik maždaug 5 dienos, visą kitą laiką teko stovėti.

„Nedirbi, didesniąją dalį ilsiesi, bet ir neuždirbi“, – sakė vienas vairuotojų.

Vakar radome vairuotojus baltarusius šalia Kairių gatvės laukuose bekepančius šašlykus. Tai jau ne pirmas kartas, kai laukdami kelto vairuotojai taip sau gamina maistą.