Pagal įvairias prognozes, 2010 m. per metus Rusijoje gali būti parduodama iki 10 mln. naujų lengvųjų automobilių. žurnalo “Automotive News Europe” duomenimis, 2002 m. šioje šalyje buvo parduota daugiau nei 1,6 mln. automobilių, o 2003 m. – apie 1,7 mln. vnt.

“Ford Motor”, “General Motors” ir “Renault” gamina arba planuoja automobilius šioje milžiniškoje rinkoje, kurioje gyvena apie 146 mln. gyventojų. “Volkswagen” nusprendė statyti gamyklą Rusijoje, “Toyota” domisi tokia galimybe, o “Fiat Auto” sudarė sutartį įvežti į šalį savo automobilius. Didžiausi pasaulio gamintojai stengiasi įsitvirtinti milžinišką potencialą turinčioje rinkoje, tačiau juos pasitinka ne tik maloniai nuteikiantys dalykai, bet ir nestabili ekonominė bei sunkiai prognozuojama politinė padėtis.

Didžiausią grėsmę verslui sudaro organizuotas nusikalstamumas ir vyriausybės, dabartinės bei visų iki šiol buvusių, veikla. Turtingiausio Rusijos gyventojo Michailo Chodorkovskio suėmimas sukrėtė verslo pasaulį ir pasėjo baimę, kad šalis grįžta prie autoritarinio rėžimo su prezidentu Vladimiru Putinu priešakyje. Tai labai bloga naujiena jaunam autoverslo Rusijoje, kuris tik dabar pradėjo vaduotis iš ekonominės krizės, kuri prasidėjo 1998 m. Pigūs, pasenusiomis technologijomis paremti “Lada” automobiliai, kuriuos gamina “AvtoVAZ”, vis dar sudaro apie 70% (2002 m.) visų Rusijoje parduodamų automobilių. Apskritai, apie 75% 2002 m. parduotų naujų automobilių buvo itin pigūs automobiliai.

Vidutinis automobilio, važinėjančio Rusijos keliais, amžius – 8 metai. Dauguma gamintojų atkreipė dėmesį į Rusijos rinką dar 1990-ųjų viduryje. Tai buvo “Ford”, “General Motors”, “Renault”, “Fiat”, “Volkswagen”, “Daewoo Motor” ir “Hyundai”. Iš šių gamintojų Rusijoje pasiliko tik trys – “Ford”, “General Motors” ir “Renault”.

“Volkswagen Group” šiuo metu neplanuoja statyti gamyklos Rusijoje, tačiau ketina ir toliau importuoti į šalį “Volkswagen”, “Škoda” bei “Audi” automobilius. 2002 m. “Volkswagen Group” pardavimai Rusijoje sudarė 21 tūkst. automobilių. “Volkswagen” nestatys gamyklos Rusijoje, nes ketina ją statyti kitoje buvusioje sovietinio bloko šalyje.

2003 m. lapkritį “Fiat Auto” pasirašė ketinimų sutartį su Rusijos bendrove “Company Basic Element” (CBE), su kuria pardavinėtų savo lengvuosius automobilius ir sunkvežimius per “AvtoGAZ” dilerių tinklą. Tai jau trečias “Fiat Auto” bandymas įžengti į Rusijos rinką per bendras įmones.

“Ford Motor” yra vienintelis ne vietinis gamintojas, kuris turi pilnai išvystytą savo infrastruktūrą. “Ford” priklauso 126 mln. eurų vertės gamykla Sankt Peterburge, kurioje per metus pagaminama 25 tūkst. vnt. “Focus” automobilių.

“General Motors” turi bendrą įmonę su “AvtoVAZ”, kuris gamina “Lada” automobilius. Šie du gamintojai kartu gamina “Niva” visureigius, kurie kai kuriose rinkose turės “Chevrolet” prekinį ženklą. “General Motors” generalinis direktorius Rickas Wagoneris teigė, kad bendrovės pardavimai auga greičiau nei tikėtasi, o pelnas atitinka numatytus tikslus, todėl gamintojas daugiau investuos Rusijoje.

“Renault” Rusijoje investuos 230 mln. eurų į gamyklos statybą ir naujo “rusiško” modelio, kodiniu pavadinimu X90, rinkodarą. Pirmieji automobiliai bus pradėti gaminti 2005 m. viduryje. Taip pat “Renault” padidins netoli Maskvos esančios “Avtofarmos” gamyklos gamybos pajėgumus iki 60 tūkst. automobilių per metus.

“Rusiškas” “Renault” modelis kainuos apie 7-10 tūkst. eurų, t.y. daugiau nei brangiausi “Lada”, bet pigiau, nei atitinkami Vakarų gamintojų modeliai. Su X90 modeliu “Renault” orientuojasi į vidurinįjį Rusijos gyventojų sluoksnį. Rusijos rinkai skirtas automobilis bus geriau sukomplektuotas nei Rumunijoje “Renault” padalinyje “Dacia” gaminamas “rumuniškas” analogas.

“Renault” ir “Ford” turėjo problemų su muitinėmis. “Ford” Sankt Peterburgo gamyklos vadybininkas Murray Gilbertas teigė, kad dėl muitininkų kaltės tapo beveik neįmanoma į Rusiją įvežti gamyklai skirtos dažymo įrangos. Išsprendus šią problemą, tikimasi, kad gamykloje per metus būtų galima pagaminti net 250 tūkst. automobilių.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją