Anksčiau buvo pranešta, kad lengvųjų automobilių ir sunkvežimių vairuotojai iš Lietuvos kelias paras negalėjo patekti į kaimyninės Kaliningrado srities teritoriją.

„Mūsų darbuotojai laikosi įstatymų ir patikros normatyvų. Naujausiais duomenimis, kuriuos mes prieš kelias minutes gavome iš mūsų kolegų Kaliningrade, spūsčių pasienyje nėra“, – Rusijos BBC tarnybai antradienį pranešė Rusijos Federalinės muitinių tarnybos ryšių su visuomene valdybos viršininkas Aleksandras Smeliakovas. 

Anot pranešimo, išorinio stebėjimo kameros, įrengtos pasienio kontrolės punktuose iš Lietuvos pusės, antradienį dieną automobilių spūsčių neužfiksavo.

Tačiau kaip DELFI anksčiau teigė Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT), eilių pasienyje nebeliko, nes vairuotojai buvo operatyviai informuoti apie problemas pasienyje. Žmonės, nenorėdami gaišti laiko, tiesiog nebevažiuoja į minėtus punktus, tad eilių punktuose su Kaliningradu ir nebesimato. Šią informaciją Rusijos pusė nutylėjo.

A. Smeliakovas neatmetė galimybės, kad laikinos spūsčių problemos priežastis galėjo būti kompiuterių sistemų gedimai.

„Gal buvo kompiuterių sutrikimų. Tokių neeilinių situacijų kartais pasitaiko“, – pasakė Rusijos Federalinės muitinių tarnybos atstovas.

„Europos problema“

Dalia Grybauskaitė
Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė įsitikinusi, kad Lietuvos vežėjų problemos pasienyje su Rusija kilo dėl politinių priežasčių.

Ji pareiškė girdėjusi, kad Rusijos muitinė pateikė oficialų pareiškimą, kuriame teigiama, neva per Lietuvą gabenama Europos kontrabanda. „Tai reiškia, kad kaltinama visa Europa. Reiškia, kad tai jau visos Europos problema, ir ją spręsti turės Europa“, – cituoja jos pareiškimą „RIA Novosti“.

Rusijos Federalinės muitinių tarnybos vadovas Andrejus Beljaninovas žurnalistams pareiškė, kad per Lietuvą transportuojamas didelis „fiktyvaus importo“ su padirbtais sertifikatais srautas.

Rusijos Federalinės muitinių tarnybos vadovo teigimu, tai rimta priežastis labai nuodugniai ištirti krovinius iš Lietuvos.

Taip, tai tiesa, – BBC pasakė Aleksandras Smeliakovas. – Deja, ir mes, ir mūsų kolegos iš kitų tarnybų, iš „Rosselchoznadzor“ tarnybos, pastebime, kad padaugėjo suklastotų sertifikatų – ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių pasienyje. Naujausiais duomenimis, buvo sulaikyta daugiau nei tūkstantis prekių partijų.“

Tačiau, jo teigimu, tai nereiškia, kad Rusijos muitinės pareigūnai dabar nuodugniai tikrins kiekvieną vilkiką.

Lietuvos ir Rusijos santykiai gerokai pašlijo po Krymo aneksavimo ir Rytų Ukrainoje kilusio karinio konflikto. Dalia Grybauskaitė, rinkimus Lietuvoje laimėjusi sustiprėjusių antirusiškų nuotaikų kontekste, yra viena iš spaudimo Maskvai didinimo šalininkių.

Praeitą savaitę D. Grybauskaitė pavadino Rusiją teroristine valstybe, o pirmadienį per derybas Kijeve su Petro Porošenka ji pasisakė už tai, kad Ukrainai būtų suteikta karinė pagalba.

Lietuvos muitinininkai nori sužinoti, kodėl sugriežtinta patikra Rusijos pasienyje

Lietuvos muitininkai siekia išsiaiškinti oficialias priežastis, kodėl Rusija pasienyje pradėjo nuodugniai tikrinti lietuviškus automobilius, tačiau paaiškinimų kol kas negavo, teigia Muitinės departamento vadovas. Pasak Antano Šipavičiaus, pasienyje su Karaliaučiaus sritimi eilių nėra.

„Mes norime išsiaiškinti, kodėl priimti sprendimai, siekiame gauti oficialų paaiškinimą, kodėl tos muitinės procedūros atsirado“, - BNS sakė Muitinės departamento vadovas. Jo teigimu, kol nėra oficialų paaiškinimų, jis negali komentuoti išsamiau.

Anot A.Šipavičiaus, šiuo metu pasienyje su Karaliaučiumi automobilių srautas sumažėjo, nes gyventojai vengia nebūtinų kelionių.

Rusijos muitinės vadovas antradienį pranešė, kad nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius padėta, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą esą gabena „embargo“ produkciją, kuri yra su padirbtais sertifikatais. O dar anksčiau Rusijos muitininkai neoficialiai teigė, kad sutriko informacinės sistemos.

Valstybės sienos apsaugos tarnyba antradienį gavo oficialų Rusijos sienos su Lietuva įgaliotinio atstovo raštą, kad eilės susidarė dėl muitinės procedūrų.

Vilkikų ir lengvųjų automobilių iš Lietuvos įvažiavimą Rusija pradėjo riboti praėjusios savaitės pabaigoje.

Dėl Rusijos ribojimų pasienyje ketinama kreiptis į EK

Lietuva dėl Rusijos veiksmų, ribojančių šalies transporto judėjimą Rusijos pasienyje, ketina kreiptis į Europos Komisiją, teigia šalies premjeras. „Linavos“ vadovas sako, kad vežėjai jau informavo EK apie pasienyje susidariusią situaciją.

„Šiuo metu diskutuojame, kalbamės, ieškome galimybių, kaip tą problemą spręsti, didinant ir spartinant Europos Sąjungos lėšų panaudojimą ateinančiais metais. Taip pat esame numatę kreiptis į Europos Komisiją. Kiek šiandien girdėjau, tą jau padarė asociacija „Linava“. Kreipimasis turėtų vykti gruodžio 3 dieną“, - trečiadienį po Vyriausybės posėdžio žurnalistams sakė Algirdas Butkevičius.

Vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Algimantas Kondrusevičius teigė, kad vežėjai informavo EK apie pasienyje su Rusija susidariusią situaciją.

„Mes Europos Komisiją informavome apie taikomus apribojimus. (...) Kai buvo prieš metus ribojimas, Europos Komisija pagelbėjo“, - BNS aiškino A.Kondrusevičius. Pasak jo, tikimasi, kad EK kalbės su Rusija dėl apribojimų panaikinimo.

A.Kondrusevičius teigė, kad nuo praėjusios savaitės pabaigos dėl prastovų patirti nuostoliai kol kas nežinomi: „Esmė ta, kad viena prastovos diena kainuoja 200-300 eurų vilkikui. Į Rusiją važinėja 8,5 tūkst. automobilių. Aišku, mes važiuojam ir į Baltarusiją, skirtingų įmonių yra skirtingi kaštai“.
Anot premjero, sprendžiant šią problemą, turi būti diskutuojama su verslininkais dėl ėjimo į kitas rinkas, tačiau jis pažymėjo, jog tai užtrunka laiko.

„Mes jau vieną išbandymą esame praėję, kai buvo sustabdytas pieno eksportas į Rusiją. Tada buvo didžiulis iššūkis kaip neprarasti dalies pajamų. Aš manau, kad mes su tuo iššūkiu gana sėkmingai susitvarkėme“, - žurnalistams kalbėjo A.Butkevičius.

Rusijos muitinės vadovas antradienį pranešė, kad nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius padėta, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą esą gabena „embargo“ produkciją, kuri yra su padirbtais sertifikatais. O dar anksčiau Rusijos muitininkai neoficialiai teigė, kad sutriko informacinės sistemos.

Vilkikų ir lengvųjų automobilių iš Lietuvos įvažiavimą Rusija pradėjo riboti praėjusios savaitės pabaigoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (590)