Rusijos Ust Lugos uoste veikiantis naujas konteinerių terminalas ketina atimti krovinius iš daugelio Baltijos šalių uostų, pirmiausia – iš Rygos ir Talino, rašo DELFI.ee.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Apie tai interviu informacijos ir analizės agentūrai „PortNews“ sakė Rusijos kompanijos „Ust Lugos konteinerių terminalas“ generalinis direktorius Andrejus Bogdanovas.

Jis tikina, kad gandai apie krovinių stygių jau vienuolika mėnesių Rusijos Ust Lugos uoste veikiančiame naujajame konteinerių terminale yra gerokai perdėti. Šiomis dienomis iš terminalo į Nižnij Novgorodą pajudėjo antras konteinerius gabenantis traukinys.

A. Bogdanovas tvirtina, kad „Ust Lugos konteinerių terminalas“ artimiausioje ateityje ketina perimti krovinių, šiuo metu tranzitu keliaujančių per Rygą, Taliną ir kitus Baltijos šalių uostus, išskyrus Klaipėdą, perkrovimą.

- Kokie kroviniai numatomi „Ust Lugos konteinerių terminalo“ perspektyvoje? Kokią jų dalį sudarys tranzitiniai kroviniai?

- Mes pirmiausia tikimės krovinių, kurie dabar į Rusiją keliauja tranzitu per Baltijos šalių ir Suomijos uostus.

Sulyginus konteinerio pervežimo į Maskvą per Baltijos šalių ir Ust Lugos uostus kainas, geležinkelio tarifas iš Ust Lugos yra maždaug tūkstančiu dolerių mažesnis (vienam konteineriui) nei iš užsienio uostų. O jūrų frachtas daugmaž vienodas. Akivaizdu, kad krovinio savininkui atsiranda reali tūkstančio dolerių už vieną konteinerį nauda! Su mūsų krovinių tranzitu per Suomiją – maždaug ta pati istorija.

Be to, per Rusijos uostą keliaujantiems kroviniams negresia pavojus stoti į eilę sausumos pasienyje, ypač įtemptu žiemos sezonu.

Mes rimtai siekiame į Ust Lugos uostą pritraukti tranzitinių krovinių srautą iš Baltijos šalių, tarp jų ir Rusijos bei Kazachstano eksporto apimtis.

- Kokius Baltijos šalių terminalus vertinate kaip „Ust Lugos konteinerių terminalo“ konkurentus?

- „Ust Lugos konteinerių terminalo“ konkurentais yra visi Baltijos šalių terminalai, išskyrus, ko gero, tik Klaipėdos uostą. Šis uostas yra toliau už visus likusius nuo Rusijos sienų ir į jį orientuojasi daugiausia Baltarusijos ir Ukrainos krovinių savininkai.

Mes taikomės į krovinius, keliaujančius per Rygą ir Taliną. Kai baigsis greitkelio statyba, rimtų apimčių konteinerių išgabenimui iš Ust Lugos apribojimų nebeliks, o dėl transportavimo sausumos keliu kainų skirtumo „Ust Lugos konteinerių terminalo“ patrauklumas ginčų nekels. Šiandien šiuose kaimyniniuose uostuose daugiau nei pusė konteinerių – rusiški. Aš tokias apimtis vertinu maždaug 300 tūkstančių TEU (sąlyginių konteinerių vienetų) per metus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus centre sprogo vamzdis – gatvę tvindo vanduo vairuotojams pataria vengti Upės g. (99)

Antradienį perpiet sostinės Upės gatvė patvino dėl sprogusio vandentiekio vamzdžio –...

„Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 240 km/h greičiu (39)

Įgyvendinant transeuropinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica“ , pagrindiniai...

„Lietuvos geležinkeliai“ siūlo atstatyti Rengę iki 2019-ųjų pabaigos (4)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ Europos Komisijai pateikė Rengės...

Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos

Antradienio rytą Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis yra sausų kelių...

Pristatoma projekto „Rail Baltica“ pažanga (14)

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ antradienį Vilniuje supažindins visuomenę, kaip...

Top naujienos

LRT taryba užkirto kelią Jakilaičiui užimti generalinio direktoriaus kėdę papildyta (49)

Antradienį Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) taryba patikslino kandidatams į...

Oksana Pikul – atvirai apie lemtingą rytą, iškeltą sąlygą Simui ir šoko ištiktą sūnų (465)

Sekmadienio rytą Jasaičių šeimą sukrėtęs skandalas turi ir kitą pusę. Tėvų kivirčą matė...

Feisbuke plinta pagalbos šauksmas: kelionė troleibusu kaunietei baigėsi daliniu apkurtimu ieško įvykio liudininkų (11)

Prieš pat Naujuosius kelionė troleibusu Kaune vienai poniai baigėsi daliniu apkurtimu – esą keli...

Dakaro rekordininkas Juknevičius: čia jau stebuklas, kad šiuo automobiliu užėmėm tokią vietą (8)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžę Baltijos šalių rekordininkai Dakaro ralyje Antanas...

Prekybos tinklai nori atsisakyti pigiausios kiaušinių rūšies (139)

Daugiau kaip 90 proc. pirkėjų renkasi pigiausius – narvuose laikomų vištų kiaušinius, tačiau...

Aplinkiniuose laukuose surinko visas atliekas ir pasistatė štai tokį namą (246)

Krunai – kaimas Širvintų rajone, kuris jau 2001-aisiais laikytas išnykusiu. Šiandien čia...

Mirtinas pavojus: einant gatve verta žvilgtelti į viršų (3)

Šalyje galima rasti tūkstančius balkonų , į kuriuos vargu ar išdrįstumėte įkelti koją ar...

Siūlo 9 proc. PVM besišildantiems savarankiškai (55)

Seime – naujas siūlymas pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvatą taikyti ir tiems...

Karbauskis iš Jakilaičio gavo ir kitokių klausimų (539)

Po antradienį vykusios spaudos konferencijos, kurioje Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos...

Manėte, kad „Ugg“ batai yra gremėzdiški? Palaukite, kol išvysite podiumo naujovę (11)

Patogumu ir šiluma pirkėjus masinantys „ Ugg “ batai mados ekspertams skamba kaip...