aA
Siekiant užtikrinti saugų bei sklandų transporto priemonių eismą Seime parengtos Administracinio nusižengimų kodekso (ANK) pataisos, kurios suteiks savivaldybių pareigūnams teisę patraukti neleistinoje vietoje paliktus automobilius. Šiuo metu tokią teisę turi tik policijos pareigūnai.
Ruošiama iniciatyva pažaboti įžūlius vairuotojus: automobilį nutemptų daug paprasčiau, didėtų baudos
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Seimo TS-LKD frakcijos narys Mykolas Majauskas trečiadienį teikia šias pataisas. Pagal siūlomą naują tvarką, automobilių savininkams už neleistinoje vietoje pastatytą automobilį baudos išaugtų iki 100 eurų.

Pataisos galiotų tais atvejais, jei transporto priemonė palikta vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles (KET) draudžiama sustoti ir stovėti, ar fiksuotas važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas.

„Svarbiausias dalykas – tai padėtų užtikrinti transporto priemonių ir pėsčiųjų saugumą ir pralaidumą, užtikrintų efektyvų viešųjų paslaugų teikimą ir atlaisvintų policijos resursus reaguoti į rimtesnes problemas“, – įsitikinęs M. Majauskas.

Nutempti automobilį gali tik policija

Šiuo metu savivaldybės pareigūnai už ANK numatytus KET pažeidimus gali tik surašyti administracinių nusižengimų protokolus ir nagrinėti administracinių nusižengimų bylas, tačiau neturi teisės priverstinai nuvežti transporto priemonę.

Patraukti transporto priemonę šiuo metu gali tik policija, ir tik tuomet, kai nustato, jog padarius administracinį nusižengimą trukdoma saugiam transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui, keliama grėsmė eismo dalyvių ar kitų asmenų sveikatai ir gyvybei arba kitaip pažeidžiamos kitų asmenų teisės.

„Vis tik policija ne visuomet turi laiko ir reikiamų resursų naudotis šia įstatymo suteikta teise, todėl suteikus tokią pat galimybę ir savivaldybėms, būtų geriau užtikrintas kelių eismo taisyklių laikymasis. Išplėtus savivaldybės teises, problema būtų sprendžiama efektyviau, tuo tarpu policijos pareigūnai galėtų daugiau dėmesio skirti sunkesnių administracinių nusižengimų ir nusikalstamų veiksmų prevencijai bei tyrimui“, – sako M. Majauskas.

Policija palaiko idėją

Anot jo, šią iniciatyvą palaiko ir Policijos departamentas.

„Kalbėjau su Lietuvos policijos generaliniu komisaru Renatu Požėla, kuris šiam sprendimui labai pritaria. Diskutavau su kolegomis Kauno ir Klaipėdos savivaldybėse. Jie taip pat mato šias problemas. Mažesniuose miestuose tokio pobūdžio problemų – mažiau“, – atkreipia dėmesį Seimo narys.

Kaip sako M. Majauskas, priverstinio transporto priemonės nutempimo tvarka tvirtinama Vyriausybės, o kiekviena savivaldybė galės susidėlioti savo atitinkamus prioritetus.

„Vilniaus savivaldybės atstovai aiškiai įvardija kelis svarbiausius dalykus: automobilius priverstinai nuvežti nuo perėjų, nuo ten, kur jie trukdo eismo saugumui, tarkim, automobilis pastatytas ant šaligatvio, o pėstieji turi jį apeiti, išeidami į važiuojamąją kelio dalį. Taip pat jei jie trukdo įvažiavimui į kiemus, ir ten, kur užstatyti konteineriai, ir šiukšliavežiai negali pravažiuoti“, – vardija pašnekovas.

Mykolas Majauskas
Mykolas Majauskas
© DELFI / Andrius Ufartas

Padėtų pažaboti įžūlius vairuotojus

„Svarbu pabrėžti, jog ši priemonė ne tik padės kurti saugesnį ir sklandesnį transporto eismą, bet ir užtikrins kokybišką viešųjų paslaugų teikimą, kaip pavyzdžiui, gaisrinių, greitosios pagalbos automobilių ar šiukšliavežių įvažiavimui į gyvenamąsias zonas ir kiemus.

Tuo pačiu tai kirs ir piktybinių pažeidėjų, kurių neatgraso piniginės baudos ir kurie palieka transporto priemones ant pėsčiųjų perėjų ar tiesiog blokuoja transporto priemonių eismą, įžūlumui.

Dažnai tenka matyti, kaip Senamiestyje vairuotojai stato prabangius automobilius, gal net ne Lietuvoje registruotus, ant pėsčiųjų perėjos. Man atrodo, kad tokie automobiliai tikrai turėtų būti nutempiami. Šiuo atveju tokia priemonė būtų pakankamai efektinga“, – teigia M. Majauskas.

Už baudą tektų pakloti 100 eurų

Seimo narys priduria, kad kai yra nutempiamas automobilis, bauda nebūtų vienintelis nepatogumas, mat pačiam savininkui automobilį reikėtų atsiimti iš kitos vietos. Maža to, tektų susimokėti baudą, nutempimo mokestį ir transporto priemonės saugojimo mokestį. Skaičiuojama, kad mažiausiai visa tai kartu su vienos paros automobilio saugojimu savininkui atsieitų apie 100 eurų.

Šiuo metu ANK 417 str. 2 d. numato, kad sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal KET draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas užtraukia vairuotojams baudą nuo 30 iki 90 eurų.

Kur bus saugomi automobiliai

Vilniaus miesto savivaldybė įrengė automobilių stovėjimo aikšteles „Statyk ir važiuok”, kuriose vairuotojai laikinai palieka savo automobilius ir persėda į viešąjį transportą. Anot M. Majausko, nutempti automobiliai sostinėje būtų saugomi šiose aikštelėse.

„Šios aikštelės įrengtos pakankamai patogiose vietose, tad nereikės toli už miesto važiuoti atsiimti automobilio. Šiuo metu jos yra pakankamai laisvos. Savivaldybės atstovai teigia, kad bus efektyviai sureguliuota ir bus pakankamai patogu atsiimti automobilį“, – komentuoja Seimo narys.

Ar padės išspręsti automobilių stovėjimo problemas?

M. Majauskas priduria, kad priverstinai nuo šaligatvio nutempiami automobiliai problemų, kad trūksta vietų automobilį pastatyti, neišspręs.

„Dalis vairuotojų – piktybiniai ir stato automobilius, kur papuola. Kita dalis pažeidžia, tai suprasdami, todėl, kad nėra kur statyti automobilių. Nepaisant to, taisyklių pažeidinėti nereikėtų“, – pabrėžia jis.

Anot Seimo nario, Vilniaus savivaldybė pažadėjo, kad šiemet skirs 700 tūkst. eurų žaliųjų korių įrengimui prie sostinės daugiabučių. Už šią sumą bus įrengta 19 tūkst. kv. m dangos automobilių statymui.

Teikiamą įstatymo projektą pasirašė M. Majauskas, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcijos atstovas Gediminas Vasiliauskas ir Liberalų Sąjūdžio frakcijos atstovas Gintaras Vaičekauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(37 žmonės įvertino)
4.1892

„Linava“: vežėjai kviečiami rinktis kitus kontrolės punktus (7)

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ dalijasi naujausia informacija...

VSAT ir muitinė: situacija pasienyje su Baltarusija yra įprasta (3)

Nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „ Linava “ skelbiant, kad Lietuvos ir...

„Linava“: pasienyje vėl driekiasi beveik 1500 vilkikų eilė (47)

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „ Linava “ praneša, kad Lietuvos ir...

Kovą automobilių pardavimai ES atsigavo ir pasiekė 1 mln. vienetų

Europos naujų automobilių rinka kovą atsigavo po nuviliančios metų pradžios, o naujai...

„Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos šiemet mažėjo 8 proc. iki 98,8 mln. eurų (3)

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ ( LTG ) grupė pirmąjį šių metų ketvirtį gavo...

Top naujienos

Pakeliui į pajūrį rastas šuo gyvenimą apvertė aukštyn kojomis: kartais jau neužtenka jėgų tą išgyventi

Tautmilės prieglaudos gyventojai mus pasitinka vos atvykus į gyvūnų prieglobstį netoli...

Lietuviai darbų dairosi užsienyje: už tą patį darbą gauna dvigubai daugiau nei Lietuvoje (71)

Paprastai sezoninių darbuotojų Lietuvoje pradedama ieškoti prasidėjus pavasariui. Tačiau...

Pavasaris grįš savaitgalį ir džiugins malonia šiluma

Šiandien šalis išliks po truputį nykstančio ciklono šiaurės vakariniame pakraštyje. Vyraus...

Daškevičiaus nužudymo tyrime – netikėti pokyčiai: įtariami užsakovai laisvėje, prokurorai tyli (193)

Prieš du dešimtmečius sostinėje nuo į širdį paleistos snaiperio kulkos krito Kauno šešėlinio...

„Siaubo namai“, kuriuose tėvai metų metus kankino ir kalino 13 savo vaikų (55)

Davidas ir Louise Turpinai savo 13 atžalų vertė kentėti tokias didžiules fizines ir dvasines...

Mylimą veiklą dėl karantino nutraukiantis verslininkas neslepia nuoskaudos: 25 metų įdirbį sudraskė į gabalus (144)

Nors Vyriausybė ir atveria duris kai kuriems verslams, dalis iš jų veiklos taip ir nepradės....

Profesorius Čaplinskas: tam tikri apribojimai naujoje realybėje turi likti ir liks dar ilgai (157)

Neseniai vyriausiasis Jungtinės Karalystės medicinos pareigūnas profesorius Chrisas Whitty...

Atnaujintas paveiktų šalių sąrašas, sąlygos griežtėja atvykstantiems iš 3 valstybių (16)

Nuo pirmadienio, balandžio 19 d., griežtesnės izoliacijos sąlygos bus taikomos keliautojams,...

Per karantiną prigijo naujas prekybos formatas: per 4 valandas – keli šimtai pardavimų (45)

Per karantiną uždarius fizines parduotuves, nedidelės drabužiais prekiaujančios įmonės rado...