aA
Dalis nepopuliarių geležinkelių maršrutų keleivių jau kitais metais bus vežami ir traukiniais, ir autobusais. Susisiekimo ministras tikina, kad nė vienas dabartinis maršrutas nebus naikinamas, o dėl konkrečių maršrutų, kur būtų taikoma naujovė, ketinama apsispręsti vėliau.
© Lietuvos geležinkeliai

Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui taikyti vadinamąjį kombinuotą keleivių vežimą. Ministras Rokas Masiulis sako, jog nauja praktika būtų taikoma tik po diskusijų su vietos bendruomenėmis ir radus kompromisą.

„Šituo mes nenorime sakyti, kad tam tikri maršrutai jau dabar yra nutraukiami, nei vienas maršrutas nėra nutraukiamas. Kalba eina apie 2019-2020 metus ir tik apie selektyvius atvejus po diskusijų su vietos bendruomenėmis“, – Vyriausybės posėdyje tikino R. Masiulis.

Ministras teigia sulaukęs gyventojų nuogąstavimų

Ministerijos parengtame Vyriausybės nutarimo projekte kaip galimi pavyzdžiai, kur būtų taikoma nauja tvarka, pateikti maršrutai Vilnius–Ignalina–Visaginas/Turmantas, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Kazlų Rūda–Kybartai. Ministerijos skaičiavimais, jei dalyje šių maršrutų keleiviai būtų vežami ir autobusais, valstybės „Lietuvos geležinkeliams“ mokama kompensacija per metus sumažėtų apie 1,27 mln. eurų.

Susisiekimo ministras pabrėžė, kad šie maršrutai tėra teoriniai pasvarstymai.

„Šitas klausimas yra daugiau galimybė tą daryti, bet jo taikymas bus labai atsargus, derinant su vietos bendruomene. Vien šitas paskelbimas, patikėkit, kiek emeilų gavau iš visos Lietuvos su klausimais, ar nenutrauks to ar kito maršruto. Mes sakome, kad niekas nėra keičiama, jeigu kas ir planuojama, tai tik po diskusijų su vietos bendruomenėmis, užtikrinant, kad iki tos galutinės vietos keleiviai būtų nuvežami“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo R. Masiulis.

Jei nauja tvarka įsigalios, keleivius iki dabartinės galutinės traukinio stotelės nuvežtų parinktas privatus vežėjas, o jei jo neatsirastų, tai darys patys „Lietuvos geležinkeliai“. Taip įmonė daro, vasarą veždama keleivius į Palangą ir Nidą, į autobusą žmonėms persėdant Kretingoje ar Klaipėdoje.

Premjeras Saulius Skvernelis Vyriausybės posėdyje kėlė klausimą, ar pasirinkus privatų vežėją, nekiltų rizika, jog ilgainiui nepopuliarus maršrutas dings ar kelionės kaina labai išaugs.

R. Masiulis tikino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ turės užtikrinti, jog dabartiniai maršrutai nebus naikinami, o kainos nesikeis.

„Kainos neturėtų keistis. Esmė ta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ organizuotų ir nuvežtų keleivius iki galutinės stotelės, o už tą pačią kainą autobusais būtų vežama toliau“, – sakė R. Masiulis.

Aplinkos ministras Kęstutis Navickas suabejojo, ar nepopuliariuose maršrutuose apsimokės išlaikyti geležinkelio infrastruktūrą ir ar ilgainiui nebus išardyti bėgiai, pavyzdžiui, iki Marcinkonių ar Visagino – vasarą grybautojų pamėgtų vietų.

„Šie maršrutai buvo hipotetiniai, ne praktiniai, apie kuriuos yra svarstoma. Buvo duoti Visagino ir Marcinkonių pavyzdžiai, bet tai buvo daugiau mūsų specialistų klaida, kad davė tuos pavyzdžius ir žmonės pamanė, kad tie maršrutai yra naikinami. Kol kas nė vienas maršrutas nėra naikinamas. O dėl infrastruktūros „Lietuvos geležinkeliai“ turi svarstyti, kiek turi perspektyvų tas likęs maršrutas“, – teigė susisiekimo ministras.

Ministerijos duomenimis, visų traukinių užimtumas šiuo metu siekia vidutiniškai vos 35 proc. Pavyzdžiui, 2017 metais maršrutas Vilnius–Šiauliai vidutiniškai būdavo užimtas 97 proc. sėdimų vietų, Vilnius–Klaipėda – 92 proc., Vilnius–Kaunas – 31 proc., o maršrutu Radviliškis–Panevėžys – tik 2 proc. vietų.

„Lietuvos geležinkelių“ nuostoliai iš keleivių vežimo šiemet gali siekti apie 34 mln. eurų.

„Lietuvos geležinkeliams“ yra kompensuojami keleivių vežimo nuostoliai, ši veikla yra nuostolinga, todėl ieškoma būdų, kaip tą nuostolių sumą sumažinti. Dėl to reikia įvesti pakeitimus, kurie leistų geležinkeliams tam tikrus ruožus keleivius vežti autobusais, o ne geležinkeliais. Jeigu iki paskutinės stotelės važiuoja vienas, du ar dešimt žmonių, tai tikrai neapsimoka traukiniu važiuoti, tokiu būdu verta persėsti į autobusą“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo R. Masiulis.

Bendrovė šiemet per septynis mėnesius pervežė 2,9 mln. keleivių, arba 5,5 proc. daugiau nei pernai sausį–liepą.

Kombinuotą keleivių vežimą reglamentuojantiems Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams dar turės pritarti Seimas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskelbtas „Rail Baltica“ ruožo Rokai-Palemonas rangovo konkursas

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė europinės vėžės...

„Kautra“ atviruką 50 metų jai atidavusiam darbuotojui nupiešė ant autobuso (10)

Antradienio rytą „Kautros“ darbuotojai išradingai pasveikino buvusį autobuso vairuotoją,...

Vėl keis Gedimino prospekto trinkeles – dviratininkų takai taps šviesesni kainuos per 0,6 mln. eurų (95)

Vilniaus miesto savivaldybė kitąmet planuoja atnaujinti dviračių takus visame Gedimino prospekte.

„Lietuvos geležinkeliai“ studentams pradeda siūlyti apmokamas stažuotes (2)

„Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė nuo šių metų lapkričio pradėjo apmokamų...

„Busturo“ keleiviai gali atsiskaityti bekontakte kortele (3)

Šiaulių autobusų keleiviai, pirkdami bilietą iš vairuotojo, gali atsiskaityti bekontakte banko...

Top naujienos

Žymiam fotografui teko teisintis dėl žodžių apie asocialus: „niekas nepasikeis, kol jiems bus leidžiama daugintis“ (168)

„Niekas nepasikeis, kol tiems asocialams leidžiama daugintis. Jeigu galėčiau pakeisti, tai...

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (152)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Streiką pradėjo didžiausia Lietuvos mokykla: situacijos įkaitais tapo vaikai (132)

Antradienį neterminuotą streiką pradėjusios didžiausios Lietuvos mokyklos streiko komitetas...

Visame pasaulyje sutriko „Facebook“ ir „Instagram“ veikla (112)

Visame pasaulyje sutriko socialinių tinklų „Facebook“ ir „Instagram“ veikla. Svetainės su...

Kad pavakarieniautų, vienu ypu perka 200 kiaušinių: mūsų gaili, lyg būtume nukankinti tėvai (15)

„Kai turi vieną vaiką, supranti, koks sunkus tavo gyvenimas. Viską sureikšmini, stengiesi, kad...

Dainininkės Romos Mačiulytės skriaudikas kalės ilgiau: skundas atsisuko prieš nuteistąjį (1)

Žinomos dainininkės Romos Mačiulytės skriaudikas Valerijus Simovičius užlipo ant grėblio....

Skvernelio reitingo paslaptis: surastas priešas ir galandami nauji ginklai (296)

Spalis Lietuvos Vyriausybei buvo tikrai karštas, bet ne dėl to, kad šiemet mūsų šalyje...

Kalėdinių eglių karštinė prasideda: Alytus visus žada nustebinti eglės aukščiu (18)

Gruo­džio 1 die­ną Ro­tu­šės aikš­tė­je bus įžieb­ta Aly­taus mies­to...

44-erių gražuolė pasidalijo puikios išvaizdos paslaptimis: 12-os minučių triukas daro stebuklus (9)

Švytinti oda, pavydėtina figūra ir nė vienos raukšlelės - taip apibūdinama 44-erių Abigail...

Stilistės verdiktas: kokių batų privalu turėti kiekvienai moteriai (6)

Kokius batus avėti prie sijono? O prie suknelės? Koks turėtų būti kulno ilgis, jei kelnės –...