aA
Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija rekonstrukcijai.
© DELFI

Pasak direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, darbus planuojama pradėti 2021 metais, baigus žemės paėmimo procedūras ir pasirinkus rangovus, o juos baigti ketinama iki 2025-ųjų pabaigos.

Susisiekimo ministerija teiks Vyriausybei tvirtinti daugiau kaip 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo specialųjį planą, taip pat prašys pradėti plane numatytos žemės paėmimo procedūrą.

Pirmadienį šis klausimas bus svarstomas ministerijų atstovų pasitarime.

„Kai Vyriausybė patvirtins specialųjį planą, mes skelbsime techninio projekto parengimo konkursą. Tokio ilgo ruožo projekto parengimas tikrai gali užtrukti iki pusantrų metų, tačiau tuo pačiu metu lygiagrečiai bus vykdomos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros“, – BNS sakė V. Andrejevas.

Iš savininkų reikės paimti 745 žemės sklypus arba jų dalis, iš jų 415 yra Marijampolės rajone, 330 – Kalvarijoje. Pasak V. Andrejevo, kol kas nežinoma, kiek lėšų reikės žemės paėmimui.

„Turės būti atlikti individualūs vertinimai, be to, dalis žmonių gali su tuo nesutikti, todėl gali prireikti teisminių procedūrų“, – aiškino Kelių direkcijos vadovas.

Jo teigimu, nors preliminariai skaičiuojama, kad ruožo rekonstrukcija kainuos apie 300 mln. eurų, ši suma dar gali keistis tiek į didesnę, tiek į mažesnę pusę.

„Lėšų poreikį aiškiai matysime parengus techninį projektą. 300 mln. eurų suma yra preliminari, atsižvelgiant į ankstesnių ruožų išlaidas. Turime tam tikrų vietų arčiau sienos, kur yra pelkių ir durpynų, todėl rekonstrukcijai reikalingų lėšų suma gali koreguotis tiek į vieną, tiek į kitą pusę“, – sakė V. Andrejevas.

Rekonstravus ruožą leistiną greitį jame ketinama padidinti iki 130 kilometrų per valandą, panaikinti visas vieno lygio sankryžas ir nuovažas, atskirti tranzitinį ir vietinį transportą, sankryžas rengti tarp jų išlaikant 5 kilometrų atstumą, įgyvendinti aplinkosaugis reikalavimus.

Šiame „Via Baltica“ ruože esančios degalinės kritikavo rekonstrukcijos specialųjį planą, nes jame nenumatyti tiesioginiai įvažiavimai į degalines. Kelių direkcija tvirtina, kad „Via Baltica“ ruožas bus paverstas automagistrale, todėl padidinus leistiną greitį iki 130 kilometrų per valandą tiesioginiai įvažiavimai į degalines yra neįmanomi.

Degalinių tinklų „Emsi“ ir „Alauša“ valdytojai dėl rekonstrukcijos specialiojo plano kreipėsi į Vilniaus apygardos administraciniame teisme. Pastarasis rugpjūčio pabaigoje „Emsi“ prašymą dėl plano keitimo atmetė, tuo metu „Alaušos“ prašymas, anot V. Andrejevo, kol kas nėra išnagrinėtas.

Tarptautinė magistralė „Via Baltica“ keturių juostų keliu turėtų sujungti Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Ja iš Vakarų Europos per Lenkiją važiuoja daug krovininio transporto.

Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje yra 274 kilometrai, projektui suteiktas ypatingos valstybinės svarbos statusas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
4.6364

Vairuotojai kyla prieš vežėjų įmones: eis į mitingą (34)

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija ir Vairuotojų profesinė sąjunga lapkričio 20 d....

„Linava“ atšaukia protesto akciją prie Seimo, įteiks 279 įmonių pasirašytą deklaraciją (8)

Siekdami iki galo išnaudoti konstruktyvaus dialogo galimybes su valstybės institucijomis, Lietuvos...

Norvegijoje įspėjimą gavusi lietuvių įmonė „Vlantana Norge“ pakeitė vadovą ir žada pašalinti pažeidimus (34)

Norvegijoje įspėjimą gavusi lietuvių įmonė „ Vlantana Norge“ pakeitė vadovą ir žada...

Padangių karaliumi vadintas „Boeing 737“ – pagaliau nukarūnuotas

Ilgą laiką padangių karaliumi buvusį „ Boeing 737 “ lainerį pagaliau nukarūnavo Europos...

Automobilių taršą netrukus matuos nuotoliniu būdu (6)

Vyriausybės patvirtintame Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane yra numatyta transporto...

Top naujienos

Po Venckienės paleidimo lieka svarbiausias neatsakytas klausimas: koks jos vaidmuo kitose bylose (18)

Antradienį buvusi teisėja ir parlamentarė Neringa Venckienė išleista į laisvę. Jai skirtos...

„Žalgiris“ nutrauks sutartį: Perezas neregistruojamas rungtynėms su „Panathinaikos“ (23)

Kauno „Žalgirio“ komanda antradienį Eurolygos devintojo turo susitikime rungtyniaus be Alexo...

Mamadienis už 1 vaiką: Nausėdos pasiūlymas sulaukė palaikymo, bet atsitrenkė į sieną (140)

Iš Vyriausybės, darbdavių ir profsąjungų atstovų sudaryta Trišalė taryba antradienį aptarė...

Šiurpi viduramžių laikų mirties bausmė: moterims jos netaikė dėl labai keistos priežasties (21)

Mirties bausmė yra mirties bausmė – ar yra skirtumas, ar ji taikoma vyrui ar moteriai? Pasirodo,...

Ministerija giriasi didėjančiais medikų atlyginimais, tačiau gydytoja papasakojo, kas jiems labiausiai kelia nerimą (3)

Skelbiama, kad šių metų rugsėjį vieno mėnesio vieno etato gydytojo vidutinis darbo užmokestis...

Skundą dėl suėmimo nagrinėjęs teisėjas Cininas: Venckienė iš Lietuvos išvyko, nepažeisdama jokių draudimų (208)

Vilniaus apygardos teismo teisėjų kolegija antradienį nusprendė panaikinti Kauno miesto apylinkės...

Turkija grasina atnaujinti karinę operaciją: Rusija nevykdo pažadų (126)

Turkijos užsienio reikalų ministro Mevluto Cavusoglu pareiškimas, kad esą Rusija nevykdo...

Ypač griežta kardomoji priemonė Venckienei: su apykoje nuo namų negalės nutolti toliau nei 500 m Venckienė šypsojosi, bet buvo nekalbi; papildyta

Antradienį Vilniaus apygardos teismas panaikino Kauno miesto apylinkės teismo sprendimą pratęsti...

Į Belgiją vyko tikėdamasi palmių, bet atrado ką kitą: sutikta moteris pakeitė jos gyvenimą

Sandra Meilūnaitė būdama Lietuvoje niekada nesusimąstė apie dailininkės kelią. Moteris sako...

Iki skausmo pabodo jūsų šukuosena? Štai, kokie plaukų dažymai bus ant bangos šį sezoną TOP 3

Jeigu ombré, sombre, balayage, flamboyage ir kitos ne kartą girdėtos plaukų dažymo technikos...