„Kad nebūtų siurprizo atėjus registruoti, jog reikia susimokėti 200 eurų“, – laidoje „Delfi 11“ sakė jis.
Tuo metu SEB banko vyriausiasis ekonomistas Tadas Povilauskas sakė, kad vienas naujojo mokesčio privalumų yra tai, kad nuo liepos 1 dienos visi, pirkdami automobilį, sužinos, kokia yra jo CO2 emisija.
„Tai vers pagalvoti, ką perki“, – komentavo jis.
Mokėjimo tvarka
Delfi pirmadienį jau pranešė, kad siekdami sutaupyti ir nemokėti nuo liepos 1 dienos pradedamo taikyti mokesčio, vairuotojai likus paskutinėms dienoms suskubo registruoti turimų transporto priemonių ir suplūdo į „Regitros“ padalinius. Juose nusidriekė eilės.
S. Šuminas dar anksčiau priminė, kad mokestį mokės M1 ir N1 transporto priemonių valdytojai, kurie pirmą kartą registruos transporto priemones Lietuvoje. Taip pat mokėti teks keičiantis transporto priemonės valdytojui.
„Po mokesčiu patenka visos transporto priemonės, kurios pagal taršą viršija 130 gramų CO2 kilometrui“, – sakė S. Šuminas.
Jis patarė pasinaudoti skaičiuokle, kurią galima rasti „Regitros“ tinklapyje. „Mokestis sieks nuo 13 iki 540 eurų“, – pridūrė pašnekovas.
S. Šuminas dar sakė, kad jei transporto priemonė registruota Lietuvoje, CO2 išmetimą galima pamatyti V7 grafoje techniniame pase.
„Tik pažymėsiu, kad transporto priemonėse, kurios pagamintos iki 2011 metų, toks atributas nebuvo rašomas. Tam taip pat yra skaičiuoklė, pagal kurią mes vertiname“, – sakė jis.
Prognozuoja pokyčius
T. Povilauskas įvertino, kad įsigaliojantis mokestis nėra efektyviausias, bet reikia džiaugtis, kad pagaliau prie jo prieita.
„Ekonomistai apie automobilių taršos mokestį kalbėjome bent 10 metų. Buvo įsitikinimas, kad jei bus priimta, tai bus 3-aisiais Seimo metais. Dabar turime, kad Seimo kadencija baiginėjasi, liko keli mėnesiai ir turime tikrai ilgai lauktą sprendimą.
Norėčiau pasidžiaugti, kad daromas pirmas žingsnis. Tačiau viską darome labai atsargiai. Šiaip yra du keliai: kasmetinis mokestis arba registracijos mokestis. Šiuo atveju mokesčiai turėjo būti didesni. Dabar yra švelnus variantas.
Mokestis bus apie 150 eurų, padalinus iš 5 metų, bus apie 30 eurų per metus. Gali būti, kad žmonių pasirinkimui didesnės įtakos neturės“, – svarstė ekonomistas.
T. Povilauskas taip pat spėjo, kad artimiausiais metais matysime nemažai šio mokesčio pokyčių.

Dėl išlikimo kovojanti SAS sudarė susitarimą dėl 700 mln. JAV dolerių dydžio paskolos
Skandinavijos oro linijų bendrovė SAS , liepos pradžioje pateikusi prašymą dėl bankroto...
Liepą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka smuko daugiau nei 19 proc.
Šių metų liepą šalyje pirmą kartą įregistruota 11 466 naudoti lengvieji (M1 ir N1)...
Oro uostuose tęsiasi chaosas: ragina nepamiršti kompensacijų ir įspėja dėl kitų metų
Atšaukti ar vėluojantys skrydžiai šiandien – kasdienybė kone visuose Europos oro uostuose....
„Turkish Airlines“ plečia veiklą Vilniaus oro uoste: dažniau skraidys į Stambulą
Oro bendrovė „ Turkish Airlines “ nuo spalio mėnesio vykdys penkis papildomus skrydžius iš...
Prognozė: pasaulinė verslo kelionių pramonė visiškai atsigaus tik 2026-aisiais
Infliacija, tiekimo grandinių problemos ir tebesitęsiantys su COVID-19 susiję ribojimai Kinijoje...
Top naujienos
Auksinis finišas Romoje: Rūta Meilutytė – Europos čempionė (1)
Paskutinį Romoje vykstančio Europos čempionato vakarą papuošė italės Benedettos Pilato ir...
Rusų užimta atominė elektrinė kelia rimtą pavojų Europai: viskas priklausys nuo vėjo krypties ir greičio
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis perspėja: padėtis rusų užimtoje ir vis didesnį...
Elektros sąskaitų mažinimo priemonės: galima sutaupyti nuo kelių iki poros šimtų eurų
Elektros kainoms rinkoje kopiant į vis naujas aukštumas, ekspertų išvados rodo, kad efektyvus...
Karas Ukrainoje. Okupantams – nauji Ukrainos smūgiai: rusų bazės sulygintos su žeme Ukraina: visame fronte bus svarbių įvykių
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...
„Kuo daugiau rusų karių ten bus, tuo geriau“: Ukraina imasi gudrios taktikos
Jau kelias savaites Ukrainos pajėgos metodiškai taikosi į Rusijos karių, užėmusių strateginiu...
Kaip paruošti automobilį, kad jį parduotumėte greitai ir pelningai: ekspertai pataria neslapukauti
Naujų automobilių gamintojams vis dar kovojant su tiekimo problemomis, į viršų kyla ir naudotų...
Šaldymas, džiovinimas, konservavimas ar rauginimas: ekspertų verdiktas, kuris būdas išsaugo daugiausiai maistinių medžiagų
Valgyti skaniai ir sveikai norime visus metus, tačiau kartais svarbu pasirinkti tinkamą maisto...
Pajūryje šeima sutiko netikėtą svečią: nusileidęs nuo kopų nėrė į jūros bangas
Vasarą atsigaivinti Baltijos jūroje nori ne tik žmonės. Paplūdimiu vaikštinėjusi šeima...
Svarsto, kaip užtrenkti Europos duris Rusijos piliečiams: prieš važiuodami tegul atsako bent į vieną klausimą (8)
Tęsiasi diskusija dėl turistinių vizų, leidžiančių Rusijos piliečiams patekti į Šengeno...
Palygino elektros tiekėjų kainas: įvertino ko tikėtis trečiojo etapo vartotojams
Lietuvos energetikos agentūra skelbia nepriklausomų elektros energijos tiekėjų siūlomų planų...