Lietuvai teigiant, kad Europos Komisijos siūlomas finansavimas „Rail Baltica“ projektui nėra pakankamai ambicingas ir turės būti deramasi dėl atšakos į Vilnių, projektą įgyvendinančios įmonės „RB Rail“ atstovas teigia, kad lėšų projekto įgyvendinimui turėtų pakakti.
© V.Danauskienės nuotr.

Baltijos šalių europinei geležinkelio vėžei „Rail Baltica“ kitoje finansinėje perspektyvoje ir toliau turėtų būti skiriama 85 proc. Europos Sąjungos paramos. Tai pareiškė „Rail Baltica“ koordinatorė Europos Komisijoje Catherine'a Trautmann.

„Jei komisijos pasiūlymas bus patvirtintas artimiausiose Ministrų Tarybos ir Europos Parlamento derybose, pagrindinė tarptautinė Šiaurės-Baltijos jūrų koridoriaus jungtis, „Rail Baltica” projektas, galės būti tęsiamas pasitelkiant didžiausią įmanomą ES paramą (iki 85 proc.)“, - išplatintame pranešime teigia C. Trautmann.

Anot jos, „pažengę projektai turės galimybę pretenduoti dėl finansavimo nepatenkančio į nacionalinių biudžetų paketų ribas. Papildomo finansavimo galima tikėtis ir iš kariniam judumui skirtų šaltinių“.

Ketvirtadienį „RB Rail” finansų direktorius Ignas Degutis išplatintame komentare teigė, kad finansavimas turėtų būti pakankamas, jog projektas būtų įgyvendintas.

„RB Rail“ remia Europos Komisijos pasiūlymą dėl Infrastruktūros tinklų priemonės kitai - 2021-2027 m. - finansinei perspektyvai, kuri numato išaugusias tokių tarptautinių transporto projektų kaip „Rail Baltica“ finansavimo galimybes. Tai leidžia mums, projekto įgyvendintojams, neabejoti, kad turėsime pakankamą finansavimą iš Europos Komisijos, kuris leis užbaigti projektą laiku. Tuo pačiu metu suprantame tenkančią atsakomybę parodyti projekto pažangą visose trijose Baltijos šalyse“, - komentare teigia I. Degutis.

Tačiau Susisiekimo ministerija teigia, kad Europos Komisijos siūlymas nėra pakankamai ambicingas. Ministras Rokas Masiulis teigė, kad laukia sudėtingos derybos dėl geležinkelio jungties nuo Kauno iki Vilniaus.

„Laukia sudėtingos diskusijos dėl europinės vėžės linijos į Vilnių finansavimo. Su Latvijos ir Estijos partneriais esame sutarę, kad ši jungtis yra projekto „Rail Baltica“ sudėtinė dalis. Tai reiškia, kad ji turi būti finansuojama iš to paties instrumento ir tokiu pat finansavimo intensyvumu, kaip ir visas projektas. Itin svarbu išlaikyti 85 proc. finansavimo lygį europinėmis lėšomis. Komisijos pasiūlyme yra aiškios sąlygos „Rail Baltica“ finansavimui suteikti prioritetą, ir mes derybose sieksime jas išlaikyti bei tobulinti“, - trečiadienį išplatintame pranešime sakė R. Masiulis.

Pasak ministro, skaičiavimai rodo, kad ES turi skirti apie 1,8 mlrd. eurų dotaciją vien „Rail Baltica“ projektui užbaigti Lietuvoje.

Vis dėlto, Lietuvos vertinimu, Europos Komisijos pasiūlymą reikės tobulinti, nes Sanglaudos fondo taisyklių ir EITP taisyklių analizė rodo, kad su pasiūlytu ES paramos intensyvumo lygiu, bei pasiūlytos ES paramos biudžeto kiekiu „Rail Baltica“ projekto finansavimas nėra visiškai užtikrinamas.

Europos Komisija siūlo ES transporto infrastruktūros plėtrai skirti daugiau kaip 30 mlrd. eurų, iš kurių 11,3 mlrd. eurų bus skirta projektams Sanglaudos šalyse įgyvendinti.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Wizz air“ naikins skrydį Vilnius – Varšuva (19)

Pigių skrydžių oro linijos „Wizz air“ pranešė, kad žiemos sezono metu panaikins 20 skrydžio...

Klaipėdos uostas netrukus bus išgilintas iki 16,5 metro (10)

Klaipėdos uoste baigtos rekonstruoti pirmosios krantinės, prie kurių uosto kanalas bus...

Eismo saugai Lietuvos keliuose – 11 mln. eurų ES paramos (18)

Siekiant pagerinti eismo saugą Lietuvos keliuose, per dvejus metus už daugiau nei 11 mln. eurų bus...

Lietuva „Rail Balticai“ gavo dar 100 mln. eurų ES paramos (15)

Europos Sąjunga europinės vėžės geležinkelio projektui „Rail Baltica“ trims Baltijos...

Pasirašytas susitarimas dėl 110 mln. eurų dotacijos „Rail Baltica“ projektui (3)

Pasirašytas trečiasis Infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dotacijos susitarimas finansuoti...

Top naujienos

Generolo Vėtros anūkė metė baisius kaltinimus seneliui ir Lietuvai: kas slepia tiesą? (143)

Prieštaringai vertinamo Jono Noreikos-Generolo Vėtros vardas vėl kursto aistras. Apie šį buvusį...

Reikia į banką – imk laisvadienį: eilės, karštis ir pervargę darbuotojai (29)

Eilės, karštis ir ištampyti nervai. Taip galima apibūdinti situaciją Lietuvoje veikiančių...

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (177)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Paradoksas: nelegaliai žiūrėti filmus esame priversti, nes per daug pirataujame (6)

Nors piratavimo mastai Lietuvoje mažėja, vis dar esame trečia daugiausia vagianti šalis...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (256)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (55)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Jackie Chano gyvenimas kaip filmas: padoriai skaityti ir rašyti neišmoko, bet šlovę atnešė drąsa bandyti

Jackie Chanas – vienas iš geriausiai žinomų kino žvaigždžių visame pasaulyje. Žiūrovus...

Šiluma ir lietus dar nesitrauks

Ties Rusija įsitvirtinęs ciklonas ir artimiausiomis dienomis lems mūsų orus .

Daugiametis gėlynas: jokio vargo, o žydi visą vasarą

Tinkamai parinkę daugiametes gėles įgyvendinsite savo seną svajonę – turėsite ilgai žydintį...

Sužinokite, kokius duomenis apie jus renka „Google“ ir kaip atsikratyti sekimo

„Google“ mus stebi, ir tai jau seniai nebėra paslaptis. Stebi tiek mūsų buvimo vietą, tiek...