Estai „Rail Baltica“ projekte yra lėčiausi, kas susiję su ruožu trijose Baltijos valstybėse, pripažino projekto „Rail Baltic“ koordinatorius Estijoje Kristjanas Kaunissaare'as penktadienį Seime surengtame bendrame Baltijos Asamblėjos (BA) Gamtos išteklių ir aplinkosaugos komiteto ir Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komiteto posėdyje.
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Pasak K. Kaunissaare'o, Estijoje projekto planai buvo užbaigti tik vasarį, vyko aštuonios viešosios konsultacijos, daugybė diskusijų, o visa tai truko 5 metus, kol gautas sprendimas, koks yra dabar, ir politinėje arenoje nutarta, kad susitarimas dėl projekto plėtros bus ratifikuotas.

„Ir šis sprendimas nėra apsaugotas šimtu procentų. Pateikta daug apeliacijų. Tačiau esame įsitikinę, kad net ir pateiktos prieš šį projektą apeliacijos bus atmestos. Teritorijų planai buvo peržiūrėti Finansų ministerijos. Ji atsakinga už tų apeliacijų atmetimą. Esame įsitikinę, kad jas laimėsime ir niekas neužkirs mums kelio“, - tikino Estijos atstovas.

Pasak jo, atliktas ir poveikio aplinkai vertinimas.

„Planai buvo rengiami ilgai, viskas truko ilgiau nei būtų reikėję įprastai“, - Estijos bėdas vardijo K. Kaunissaare'as.

Dar viena kliūtis, anot jo, buvo pasenęs įstatymas žemių perdavimo valstybės reikmėms.

„Kas labai svarbu mums dėl statybos proceso, mes jau tuoj priimsim naują įstatymą dėl žemių perdavimo valstybės reikmėms. Jis pakeis 1995 metų seną įstatymą. Jis nėra priimtas specialiai dėl projekto. Visas procesas tada bus daug paprastesnis tiek valstybei, tiek žemės savininkams, nes kalbama ne tik apie pirkimą, bet ir keitimą, numatyta daug kompensacinių priemonių“, - kalbėjo K. Kaunissaare'as.

Jo teigimu, šis procesas užtruks iki 2020 metų, jeigu įstatymą pavyks priimti iki liepos.

„Nenorime teisinių kovų su žemės savininkais, norime, kad kompensacinė kaina būtų labai patraukli. Kalbame apie 650 žemės sklypų, kurie priklauso gyventojams, ten yra ir miškų, ir žemės ūkio paskirties sklypų“, - sakė „Rail Baltic“ koordinatorius Estijoje.

K. Kaunissaare'as pripažino, kuo daugiau painiavos, kaip yra Estijoje, tuo blogiau.

„Tie signalai išeis. Dėl to reikia didelės politinės paramos projektui. Darome viską, kad galėtume užtikrinti projekto finansavimą, ir tikiu, galiausiai įrodysime, jog jis yra vertas finansavimo“, - sakė K. Kaunissaare'as.

„Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios ES šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Maskvos metro – požeminis sovietinės istorijos muziejus (2)

Kai iš visų pasaulio kampelių į Maskvą dėl Pasaulio futbolo čempionato atvykę šio sporto...

Skaitytojo nirštas: Kauno autobusų stotį okupavę taksi vairuotojai (71)

„Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė Kauno autobusų stoties klientų aptarnavimu nusivylusio...

Plungėje pradedamas statyti ilgai lauktas tunelis po geležinkelio pervaža (15)

Plungėje šeštadienį pradedamas statyti tunelis po miestą į dvi dalis skiriančia geležinkelio...

Šventojoje atsiras naujas pėsčiųjų takas (14)

Šventojoje atsiranda naujų objektų. Šiuo metu intensyviai plušama Šventosios gatvėje, kur...

Mažiesiems keleiviams siūloma taikyti transporto nuolaidą (9)

Seimas po pateikimo pritarė Transporto lengvatų įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama sudaryti...

Top naujienos

Amžiaus energetikos mįslė: kas yra energetikos pilkieji kardinolai (8)

Šių metų kovo gale premjeras Saulius Skvernelis staiga atleido savo patarėją energetikai Tomą...

Amerikiečių Lietuvoje suerzinti Kremliaus ruporai pratrūko: jūs patys prisiprašysite (1205)

Kelios milžiniškos JAV vadovaujamos pratybos Baltijos šalyse, didesnis Aljanso matomumas regione,...

Netikėtas pasiūlymas „dyzelių“ Europoje kritikams atskriejo iš JAV (6)

Dalį verslo Europoje prancūzams su džiaugsmu pardavusi bendrovė „ General Motors “ visų...

Orai: viltis laukiantiems lietaus ir išvargintiems karščių (21)

Savaitės pradžioje tęsis itin karšti orai , tačiau nuo antradienio sulauksime pokyčių. Tuo...

Japonija: drebėjimas toks stiprus, kad sunku išstovėti ant kojų papildyta (3)

Antrąjį pagal dydį Japonijos miestą Osaką pirmadienį rytinio piko valandą sukrėtė stiprus...

Nepersistenkite: šiuos daiktus valote gerokai dažniau nei reikėtų

Norite tikėkite, norite ne, bet būna ir taip, kad valoma per daug. Jei daiktus valote per dažnai,...

Skrydžio baimę padės įveikti ne tik aukštos klasės patogumai

Pilotai neretai nudžiunga, kai kas nors užsuka į jų kabiną pasisveikinti ar apsižvalgyti, tad...

Dažnai pašiepiamų Jorko princesių Beatrice ir Eugenie gyvenimas: buvo paskleista ir labai netikėtų gandų (2)

Daugelis mėgsta Didžiosios Britanijos karališkąją šeimą, ne vienas norėtų būti jos dalimi,...

24 močiučių triukai, padėsiantys sutaupyti laiko ir pinigų tvarkant namus

Visko šiame pasaulyje reikia išmokti. Niekas negimsta mokėdamas greitai ir gražiai lyginti...