Išrinktasis Vilniaus meras Remigijus Šimašius radijui „Laisvoji banga“ pripažino, kad skeptiškai vertina Seimo nario Stasio Brundzos siūlymą Neries krantinę nuo Valakampių iki Lazdynų paversti magistraline gatve ir nežada grįžti prie minčių apmokestinti įvažiavimą į sostinės senamiestį.
© DELFI / Tomas Vinickas

- Stasys Brundza išreiškė pastebėjimą, kad kamščių Vilniuje problemą galėtų panaikinti, gatvė Neries krantinėje, kuri driektųsi nuo Valakampių tilto iki Vingio parko. Kaip jūs vertinate tokią idėją?

- Bent jau iš pirmo žvilgsnio man tokia idėja yra nepriimtina. Dėl Neries krantinės turime kitų planų. Visuose miestuose žmonės mėgsta ateiti prie vandens, sostinėje taip pat. Krantinė galėtų tapti pėsčiųjų ir dviračių tranzito juosta, ko mes ir siekiame, ir ne tik iki Vingio parko, bet Karoliniškių ir tolimesnės Lazdynų dalies. Jeigu kalbėtume apie transporto juostą, tai būtų krantinės atėmimas iš kitomis transporto priemonėmis keliaujančiųjų, o toks projektas pareikalautų ir ne mažų investicijų. Aš matau kitus būdus gerinti eismo sąlygas ir pravažiavimą per miestą.

- Kokie jie būtų?

- Viskas elementaru, kiekvienu atveju reikia skaičiuoti, kiek įdėtas vienas euras duoda grąžos. Pateiksiu vieną gerą ir vieną blogą pavyzdį. Blogasis – Goštauto g. viadukas, kuris kainavo 10 mln. eurų ir nieko neišsprendė. Atlikti skaičiavimai rodo, kad kamščių prasme, kurie susidarė dėl vykdomų statybų, viadukas atsipirks per daugiau nei 40 metų, tai reiškia, kad neatsipirks. Gerasis pavyzdys, prie autobusų parko Verkių g. įrengtas nedidelis žiedas, kuris išsprendė 20 metų ten buvusią kamščių problemą. Visiškai mažas sprendimas padėjo pagerinti situaciją. Kad išspręstume eismo srautų pralaidumo problemas, pir miausia turime jas identifikuoti ir surasti priemones, kurios išleidus kuo mažiau pinigų, duotų geriausią rezultatą. Toks projektas kaip Vakarinis aplinkkelis neabejotinai turi būti baigtas, tai nuo miesto centro nuims nemažai transporto ir pagerins situaciją.

Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius
© DELFI / Kiril Čachovskij

- Kalbant apie centrą, vis atgimsta kalbos, kad reikėtų apmokestinti įvažiavimą, taip išvengiant ir spūsčių rytinio piko į centrą metu, o vakare – iš centro. Ar svarstote galimybę apmokestinti įvažiavimą į senamiestį?

- Centras ir senamiestis nėra tas pats. Jeigu kalbėtume apie centrinę miesto dalį, galiu pasakyti, kad nėra jokių planų apmokestinti įvažiavimą. Norėtųsi, kad miesto centras būtų laisvesnis nuo automobilių, neapsunkinant gyvenimo vairuotojams, bet labiau palengvinant gyvenimą viešojo transporto (VT) keleiviams, dviratininkams bei pėstiesiems. VT kokybės kėlimas ir naujų keleivių pritraukimas yra pagrindinė kryptis, o ne miesto centro apmokestinamas. Dėl senamiesčio reikėtų platesnės diskusijos. Daugelis žavisi kitų miestų siūlymais apmokestinti įvažiavimą į senamiestį, bet reiktų nepamiršti, kad Vilniaus senamiestis gana didelis. Sakykime Talino senamiestis gali būti uždarytas, nes nuo vieno jo krašto iki kito lengva nueiti. Vis gi sprendimas uždrausti transporto eismą sostinės senamiestyje , galėtų reikšti senamiesčio žūtį. Senamietsis turi būti draugiškesnis pestiesiems, dviratininkams, reikėtų svarstyti ir didesnį viešojo transporto integravimą į jį.

- Paminėjote viešąjį transportą ir keleivių pritraukimą į jį. Kaip pasiekti, kad žmonės atsisakytų važiuoti automobiliu ir persėstų į VT?

- Pirmiausia reikia įvertinti, kokioje padėtyje mes esame. Daugybė viduriniosios klasės aktyviai gyvenančių vilniečių arba turi, arba nori turėti net ne vieną automobilį šeimoje. Taip yra dėl kelių priežasčių: VT nėra labai patrauklus, nes daug kas ten įlipęs rauko nosį, o jeigu žmogus gali įsigyti palyginti gerą automobilį, tai nenori važiuoti VT. Gyvenant šiek tiek atokiau nuo centrinių, magistralinių maršrutų, yra per mažas transporto pravažiavimo dažnumas. Su kokybe susijęs ir kitas dalykas – ne retas vilnietis, kuris važiuoja iš kiek toliau, skundžiasi, kad bent kartą per savaitę ar kelis pavėluoja į darbą, nes VT vėluoja arba apskritai neatvyksta. Svarbiausia yra šių problemų išsprendimas.

- Kaip vertintumėte privačių vežėjų atėjimą ar vis gi savivaldybė turėtų savo rankose valdyti visą VT, kaip yra Taline ar Rygoje?

- Nesiruošiame privatizuoti Vilniaus VT, bet ruošiame atskirus konkursus, kad galėtų ateiti ir konkuruoti kiti vežėjai su atitinkamos kokybės transporto priemonėmis. Tai yra vienintelė priemonė pasitikrinti, ar VT veikia efektyviai, jei taip, tai jis ir laimės pusę skelbiamų konkursų. Pavyzdžiui, Klaipėdoje pusę konkursų laimėjo savivaldybės valdoma įmonė. Talinas pagarsėjo savo pavyzdžiu, kad buvo padarytas nemokamas važiavimas VT ir tai turėjo vienintelį teigiamą aspektą miestui – atsirado daugiau nuolatinių gyventojų.

- Todėl padidėjo gyventojų pajamų mokesčio surinkimas i bent kol kas skelbiama, kad Talino VT neveikia nuostolingai.

- Na taip, šis aspektas yra, bet žiūrint giliau į transporto problemas, o ne ekonomikos ir biudžeto, tai transporto problemų toks sprendimas neišsprendė, nes keleivių srautas nepadidėjo. Aš turiu ne vieną bičiulį gyvenantį Taline ir jie sakė, kad iki tol nelabai nenorėjo lipti į VT, paskelbus jį nemokamu, dar labiau nenorėjo. Nemokamas VT sutraukia tam tikrą gyventojų sluoksnį, kuris atbaido kitus gyventojus.

- Vilniaus savivaldybėje esančiame Saugaus eismo skyriuje dirba 6 specialistai, kurie rūpinasi eismo saugumu ir valdymu sostinėje. Ar tai pakankamas žmonių skaičius miestui, kuriame darbo dienos metu važiuoja apie 700 000 žmonių?

- Tikrai nedrįstu komentuoti ar per didelis, ar per mažas, svarbiausia, kad probemos būtų išspręstos. Dabar kai kur pasigendu nuoseklumo ir aiškumo sprendžiant problemas ir, žinoma, tai susiję su investicijomis. Dažnai investicijos daromos netikslingai. Nenoriu kartotis, bet užtenka pažiūrėti į Goštauto g. viaduką, kai iškarto po atidarymo buvo pastatyti ženklai draudžiantys sukti į Žvėryna, vėliau jau leidžiantys. Akivaizdu, kad nebuvo jokios aiškios koncepcijos, ko šiuo viaduku norima pasiekti.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keliai šlapi tik pietvakarių Lietuvoje (1)

Pirmadienio rytą dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus pietvakarių Lietuvoje valstybinės...

Įspėja vairuotojus: eismo sąlygas sunkins plikledis, lijundra ir rūkas (5)

Šeštadienio pavakarę Lietuvoje oro temperatūra sieks nuo 5 iki 10 laipsnių šilumos.

„Skrendam“: svarbiausi faktai apie lėktuvų aviacinį kurą ir variklius (13)

Žmogus, pamatęs skrendantį lėktuvą, susimąsto apie jo galimybes, kaip milžiniškas gaminys...

Sidnėjuje nusileido pirmasis „Qantas“ orlaivis „787 Dreamliner“ (7)

Penktadienį (spalio 20 dieną) Sidnėjuje nutūpė pirmasis „ Qantas “ orlaivis „787...

Pastaruoju metu Lietuvos oro uostuose mažėjo keleivių (13)

Į Lietuvos oro uostus trečiąjį šių metų ketvirtį atvyko ir išvyko 1,3 mln. keleivių - 5,1...

Top naujienos

Ne tik Gedimino kalnas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (196)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (382)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

Lietuvos ir pasaulio laukia naujas permainų etapas (5)

Daugeliui ketvirtoji pramonės revoliucija dar tėra pranašystė, utopija, lakios fantazijos vaisius...

Tanklaivis prie JK krantų sukėlė sumaištį - su inkaru buvo iškeltas nemalonus siurprizas (2)

Inkaro nuleidimas ir iškėlimas laivams yra įprasta procedūra, nekelianti streso. Tačiau kuomet...

G. Ručytė-Landsbergienė: Sausio 13-ąją visos trys mūsų šeimos panelės laukėsi (117)

Kai kalbame apie Lietuvos nepriklausomybės atkūrimą ir pirmuosius mūsų valstybės išbandymus,...

Po tragiškai pasibaigusios avarijos kreipiasi į vairuotojus: taisyklės, kurias būtina žinoti (3)

Tamsėjantys rudens rytai ir vakarai keliuose tampa itin pavojingi pėstiesiems, kuriuos vairuotojams...

Orai: iš šaltesnių orų gniaužtų pavyks ištrūkti, tačiau yra vienas bet (9)

Savaitės pradžioje vyraus šaltoki orai , krituliai numatomi tik kai kur. Visgi, antroje savaitės...

Po puikaus žaidimo ir finalo Maskvoje – įspūdingas R. Berankio šuolis pasaulio reitinge (1)

Teniso profesionalų asociacijos (ATP) reitingų lentelėje Ričardas Berankis iš 169-osios vietos...

Nėščia moteris vos nemirė, kai vaisius „praspyrė“ gimdos sienelę (9)

Viena nėščia moteris praėjusią savaitę vos išvengė mirties, kai jos vaisius...

Išsamius tyrimus atlikę „Raptors“ paviešino J. Valančiūno traumos detales (7)

Vėlyvą sekmadienio naktį Lietuvos laiku Toronto „Raptors“ ekipa išplatino pranešimą spaudai...