„2013 metų pabaigoje, URAL naftos rūšies, kurią naudoja Mažeikių nafta, barelio kaina doleriais kainavo 110. Dabar ji kainuoja 85. Sumažėjimas – 22 proc. Tie, kurie nesupranta ekonomikos, sakys, kodėl degalai nenukrito 22 proc.? Per tą laiką sustiprėjo dolerio kursas euro atžvilgiu 8 proc. Tai atitinkamai ir litas nukrito. Kitaip tariant, matuojant litais, naftos kaina nukrito 16 proc. – jau problema mažėja“, - laidoje „Dienos klausimas“ kalbėjo ekonomistas.

Pasak jo, svarbiausias dalykas yra tas, kad degalų kainoje bene didžiausią dalį sudaro fiksuotas degalų akcizas, kuris Lietuvoje yra 1,32 Lt/litre ir jis nekinta.

„Tokia forma leidžia stabilizuoti galutines degalų kainas netgi smarkiai svyruojant naftos kainai. Mano visi skaičiavimai (rodo – red.), kad atpigus naftai 22 proc. doleriais, ekonomiškai pagrįstas degalų kainų sumažėjimas Lietuvoje turėjo būti 6 proc. Kas, beje, panašiai ir įvyko“, - kalbėjo R. Kuodis.

Visgi dujų rinka Lietuvoje ir ekonomistui palieka daug klausimų:

„Dujų rinkoje vienu metu panašu, kad buvo susitarimas, nes negalėjai paaiškinti to, kad didmeninėms kainoms sparčiai mažėjant, išliko kainos. Su dujų (rinka – red.) man yra didesnis klaustukas nei su degalų“, - kalbėjo jis.

Ekonomistas taip pat paaiškino, jog pasaulinėms naftos kainoms pašokus, degalinės perkainuoja sukauptus degalus ir taip uždirba, o pasaulinėms kainoms nukritus, išparduoda sukauptus degalus senomis kainomis.

„Kapitalizme etikos reiktų ieškoti su žiburiu. Savo noru etika čia niekas nesidalina, nebent priverčiami arba jaučia, kad būti etiškiems apsimoka“,- kalbėjo jis.

Visą laidos „Dienos klausimas“ įrašą klausykite ČIA.