aA
Profesinės sąjungos stojo ginti dalies skrydžių bendrovės „flyLAL-Lithuanian Airlines" („flyLAL") darbuotojų, nesutinkančių, kad jų darbo savaitė nuo 40 val. pailgėtų iki maksimalios 60 val., o poilsio laikas esą sutrumpėtų. Dėl tokių Europos Sąjungoje (ES) jau įsigaliojusių europinio reglamento nuostatų jau keletą mėnesių Lietuvoje nesusidera darbuotojų ir darbdavių atstovai.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Konflikto sūkuryje atsidūrė ir Susisiekimo ministerija, Vyriausybei pasiūliusi nutarimo projektą, piktinantį profesines sąjungas.

Antradienį prie ministerijos dviejų valandų piketą surengusios profesinės sąjungos neatlyžta ir grasina streikais, jei nebus atsižvelgta į jų prašymus.

Profsąjungos „Solidarumas" atstovai teigia, kad ilgesnė darbo savaitė pablogintų aviacinio saugumo kokybę, o „flyLAL" vadovybė dar neįsiteisėjusias nuostatas ketina taikyti jau sudarydama spalio mėnesio grafikus. Bendrovė tai neigia, tvirtindama, kad darbo grafikai yra sudaromi remiantis Civilinės aviacijos administracijos sudarytomis taisyklėmis.

Šiuo metu oro bendrovės darbuotojai dirba pagal Vyriausybės 2003 m. priimtą nutarimą, kuriame numatyta, kad orlaivių palydovai ir pilotai per savaitę dirba 40-48 val., penkias darbo dienas, turėdami dvi poilsio dienas.

Vyriausybės siūlomame nutarimo projekte, remiantis europiniu reglamentu, numatyta, kad maksimali darbo savaitė ilgėja iki 60 valandų, per savaitę gaunant pusantros paros nenutrūkstamo poilsio. Tačiau jame taip pat apibrėžiamos ir ribos, kad per metus šis personalas per metus negali dirbti ilgiau nei 2000 darbo laiko valandų ir 900 skrydžio darbo laiko valandų. Tai, bendrovės teigimu, ir yra saugiklis, kad įgulai nuolat nereikės dirbti 60 val. per savaitę, ši nuostata esą įrašyta tam, kad ja galima būtų pasinaudoti išskirtiniais atvejais ir lanksčiau planuojant darbus.

Be to, anot skrydžių bendrovės, į savaitės darbo laiką įeina ir pasirengimas skrydžiui, ir skrydžio laikas, ir mokymai.

„Mums norima įbrukti pliką reglamentą, nors jo preambulėje parašyta, kad neturi būti prastinamos darbo ir poilsio laiko reguliavimas tose valstybėse, kuriose standartai yra aukštesni. Ar jūs norėtumėte skraidyti su normaliai nepailsėjusiais lakūnais", - DELFI sakė lėktuvo „Boeing 737" įgulos vadas Virginijus Pilipas.

Jo teigimu, šiuo metu Europos Komisijoje atliekamas medicininis tyrimas, ar reglamente numatytas darbo ir poilsio laikas leidžia žmonėms pakankamai pailsėti. Jo rezultatų laukiama po kelių mėnesių.

Piketavusi „Solidarumo" Informavimo centro direktorė Daiva Kvedaraitė DELFI sakė, kad darbuotojai sutiktų derėtis dėl ilgesnio darbo laiko, jeigu bendrovėje būtų pasirašyta kolektyvinė sutartis.

Ji pabrėžė, kad aviacijoje saugumas yra būtinas, o ir avarijos dažniausiai įvyksta dėl pervargimo.

Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius žurnalistams sakė, kad bus siekiama abiems pusėms priimtino sprendimo.

„flyLAL": profsąjungos klaidina visuomenę

„flyLAL" generalinis direktorius Vytautas Kaikaris DELFI sakė, kad „orlaivių palydovų profesinės sąjungos „Solidarumas" ir Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos atstovai klaidina visuomenę baugindami galimu darbuotojų išnaudojimu ir skrydžių saugos pablogėjimu", nors šis reglamentas siekia užtikrinti vieningą mobiliųjų civilinės aviacijos darbuotojų darbo ir poilsio laiko reglamentavimą visoje Europos Sąjungoje.

„Dauguma Europos šalių jau pradėjo tiesiogiai taikyti jo nuostatas ir tik nedaugelis aviakompanijų, tarp jų ir „flyLAL", šiuo metu yra atsidūrusios dviprasmiškoje padėtyje bei gerokai blogesnėje konkurencinėje situacijoje. Akivaizdu, kad dėl skirtingų teisinių reglamentavimų sudarytos nelygios konkurencijos sąlygos neigiamai atsiliepia ne tik aviakompanijai, bet ir jos keleiviams bei darbuotojams", - teigia „flyLAL" vadovas.

Be to, esą „flyLAL" teigiamai pasisako dėl pailgintų kasmetinių orlaivių įgulos atostogų. Anot jo, Lietuvoje yra taikomos 58 kalendorinių dienų trukmės kasmetinės atostogos, kai tuo tarpu daugumoje šalių šiems darbuotojams tėra nustatytos tik minimalios trukmės, 28 kalendorinių dienų kasmetinės atostogos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviškų numerių atsikratyti negalintys ukrainiečiai automobilius palieka tiesiog pasienyje (60)

Nauja transporto priemonių registracijos tvarka Ukrainoje paskatino automobilių išregistravimo...

Tarp „Boeing“ katastrofų Etiopijoje ir Indonezijoje yra aiškių panašumų papildyta (2)

Etiopijoje ir Indonezijoje sudužusių dviejų lėktuvų „ Boeing 737 MAX“ nuolaužose rastų...

Atleistas „Kelių priežiūros“ vadovas Darius Aleknavičius papildyta (2)

Valstybės valdomos bendrovės „ Kelių priežiūra “ vadovas Darius Aleknavičius atleistas iš...

„Boeing“ atnaujins 737 MAX lėktuvų programinę įrangą (21)

„ Boeing “ rengiasi atnaujinti 737 MAX modelio lėktuvuose naudojamą programinę įrangą. Tai...

Kompensacijos ir mokesčiai už taršius automobilius – aiškėja planas, kas laukia vairuotojų (845)

Į dienos šviesą traukiamas planas, kaip bus apmokestinti taršūs automobiliai. Kada lietuviams...

Top naujienos

Broliai Lavrinovičiai – apie pakištą Jankūno koją, sunkius FIBA burtus ir „šventą karvę“ Prienuose laida „Krepšinio zona“ (15)

„Jei tau trisdešimt devyni, telefonas guli tyliai – tyli ant kėdės/Gal jau užteks liūdėt,...

Mirė partizanas Vytautas Balsys-Uosis (346)

Pirmadienį netekome Lietuvos partizaninio judėjimo dalyvio, Lietuvos laisvės kovos sąjūdžio...

Po triuškinamos pergalės Lazdijų r. naujoji merė žada paviešinti visus buvusio mero darbelius (240)

Visi prieš vieną. Tokia situacija Lazdijų rajone lėmė, kad po daugybės metų mero poste jį...

Termometrų stulpeliai rodys tikrą pavasarį – savaitės viduryje mėgausimės šiluma (4)

Žemo atmosferos slėgio sūkurys lėtai nuo Lietuvos traukiasi ir nyksta, tačiau atsisveikindamas,...

„Real“ dokumentų klastojimo skandalas gali kainuoti titulus ir Mačiuliui

Buvęs Madrido „Real“ klubo krepšininkas Marcusas Slaughteris artimiausiu metu turėtų stoti...

Po rinkimų skaičiuojami tikrieji laimėtojai ir pralaimėtojai: situacija tarp lyderių jau netrukus gali pasikeisti (401)

Pasibaigę rinkimai į politinę areną atnešė ne vieną staigmeną. „ DELFI Dienoje “...

Ledesma įširdo dėl teisėjavimo Klaipėdoje: per 15 metų nesu matęs tokių bjaurių sprendimų (5)

Sekmadienį A lygos autsaiderių dvikovoje tarp „Palangos“ ir „Panevėžio“ nugalėtojai...

Nyderlandų policija suėmė šaudynių Utrechte įtariamąjį (137)

Olandijos policija pirmadienį suėmė įtariamąjį, siejamą su šaudymu tramvajuje Utrechto...

Kardiologas – apie mažai kam žinomą širdies ligų rizikos veiksnį: dėl to po 30 metų mirčių skaičius padvigubės (98)

Remiantis 2017 m. Lietuvos sveikatos statistikos duomenimis, pagrindinė mirties priežastis buvo...

Norėdamas sugėdinti šalies valdžią vyras nutiesė 1 metro ilgio autostradą (52)

Verslininkas pastatė metro ilgio greitkelio ruožą šiaurės rytų Rumunijoje : taip jis...