aA
Dėl Mobilumo paketo įpareigojimo vilkikus grąžinti namo, vien tik septynios periferinės ES valstybės narės – Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija – per metus tuščiai išmes 3,2 mln. tonų anglies dvideginio (CO2). Tokius duomenis Europos Komisijos (EK) atstovams pristato šią savaitę Briuselyje viešinti Lietuvos verslo delegacija.
Įmonės „Arijus“ vilkikai Belgijoje
Įmonės „Arijus“ vilkikai Belgijoje
© Audrius Cuzanauskas

Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) ir "Linavos" atstovai kovo 3-5 dienomis susitikimuose su EK pareigūnais, atsakingais už transporto ir aplinkosaugos politikos klausimus, pristato naujuosius duomenis ir poziciją dėl Mobilumo paketo prieštaravimo Europos žaliajam susitarimui ir ES bendrajai rinkai.

Naujausiais TTLA skaičiavimais, įsigaliojus reikalavimui dėl priverstinio vilkikų grąžinimo į registracijos šalį kas 8 savaites namo bus priversti grįžti 570 tūkst. nepakrautų vilkikų, kurie per metus nuvažiuos 780 mln. tuščių kilometrų, tuščiai iššvaistydami 188 mln. litrų degalų.

Todėl vien periferijoje esančios ES valstybės papildomai per metus išmes didžiulius CO2 kiekius, prilygstančius anglies dvideginio kiekiui, kurį per metus geba sugerti brandus 16 tūkst. kvadratinių kilometrų ploto miškas, atitinkantis maždaug pusę Belgijos teritorijos, skelbia TTLA.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, pildantis tokiam scenarijui kyla grėsmės, kad Europos transporto sistema ir įmonės patirs didesnes degalų sąnaudas ir transporto pajėgumų stoką, o ES piliečiai – daugiau taršos ir spūsčių keliuose.

„Visa tai rimtai pakenks europiečių bendroms pastangoms pereiti prie tvaraus ir protingo judumo“, – tvirtina T. Jurgelevičius. – Privalomo vilkikų grąžinimo idėja prieštarauja ne tik ambicingam Europos žaliajam susitarimui, bet ir Paryžiaus susitarimo tikslams. Šis reikalavimas smarkiai apribos laisvę teikti paslaugas, iškraipys sąžiningą konkurenciją ir sklandų bendrosios rinkos veikimą Bendrijoje“.

Vakarų Europos pramoninkai taip pat yra sunerimę, kad dėl paketo įgyvendinimo sumažėję transporto sektoriaus pajėgumai negalės patenkinti gamintojų Vakaruose paklausos. Sumažėjęs ES kelių transporto rinkos konkurencingumas nulems didesnes transportavimo paslaugų ir prekių kainas. Vakarų Europos šalims taip pat iškils didžiuliai vairuotojų trūkumo iššūkiai, jau matomi ir dabar.

Nuostatą dėl privalomo vilkiko grąžinimo sukritikavo ir pati EK, praėjusių metų pabaigoje pareiškusi abejonių dėl šio reikalavimo suderinamumo Europos žaliuoju susitarimu. EK vertinimu, vilkiko grąžinimas gali turėti neproporcingai neigiamą poveikį aplinkai ir vidaus rinkai, todėl ketina atlikti poveikio vertinimą ir prireikus imtis atitinkamų veiksmų.

Europos Komisija, Europos Taryba ir Europos Parlamentas preliminarų sprendimą dėl Mobilumo paketo pasiekė pernai gruodį, tačiau priimta pozicija dar turės būti tvirtinama Europos Taryboje ir Europos Parlamente. Priėmimo procedūrą planuojama užbaigti iki šių metų vasaros, tačiau neatmetama galimybė, kad sprendimas gali ir užsitęsti.

Net ir galutinai patvirtintus Mobilumo paketą yra numatytas pereinamasis laikotarpis, kuris priklausomai nuo teisės akto gali trukti iki pusantrų metų.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Po Kinijos pareiškimų aiškėja, kaip atsilieps Lietuvai: situacija gali dar labiau pablogėti (4)

Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos...

Į Ukrainą turi atplaukti pirmasis laivas, išgabensiantis JT misijoms skirtų grūdų krovinį

Pirmasis Jungtinių Tautų užsakytas laivas, turintis paimti grūdų krovinį iš Ukrainos pagal...

Pradeda kursuoti keltas tarp Ventės rago ir Nidos

Penktadienį Kuršių mariomis pradeda kursuoti keltas, kuris keleivius plukdins nauju maršrutu...

„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti klientams itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „ Ryanair “ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių...

Pajamas pernai auginusi „Nostrada“ vairuotojus įdarbina kitose šalyse

Dviejų fizinių asmenų valdoma Šiaulių krovinių vežimo bendrovė „ Nostrada “, pasak jos...

Top naujienos

Gyventojai pasidalijo sąskaitomis pasirinkus elektros tiekėją: pamačius dvigubai išaugusią sumą dreba ir rankos, ir kojos (2)

Šią savaitę daugiau kaip 660 tūkst. nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių Lietuvos...

Delfi PliusAnastasija Fedčenko

Okupuotuose Ukrainos miestuose – siaubą rusų kariams keliantys ženklai

Laikinai rusų pajėgų užimtos Ukrainos teritorijos nepasiduoda, rusų kariams čia visai nesaldu,...

Karštis nesitrauks, bet debesų bus daugiau: kai kur trumpai palis, gali kilti škvalas

Sekmadienio dieną aukšto atmosferos slėgio laukas pasislinks rytų link ir Lietuva išliks jo...

Žiniasklaida: Bučos skerdikai sunaikinti, bet tai dar ne viskas (8)

Iš žiaurumuose Bučoje dalyvavusios 64-osios Rusijos Federacijos atskirosios motorizuotosios...

Ekstremalus šuolis „Karklėje“ jaunuoliui baigėsi nelaimingai: į įvykį atskubėjo medikai

Be skirtingų atlikėjų gausos festivalis „ Karklė “ lankytojams siūlo ir kitų įvairių...

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (6)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Atsargos pulkininkas: rusai jau stengiasi iš paskutiniųjų, bet ukrainiečiai turi gerą planą

Britanijos gynybos sekretorius Ben Wallace pareiškė, kad rusų veržimasis Ukrainoje buksuoja ir...

Su vėjeliu: Lietuvos merginų rinktinė – Europos čempionato finale (1)

Lietuvos jaunių merginų (iki 18 metų) rinktinė šeštadienio vakarą Heraklione, Graikijoje,...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: tokios radiacijos grėsmės Europai nebuvo net Šaltojo karo laikais

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...