aA
Dėl Mobilumo paketo įpareigojimo vilkikus grąžinti namo, vien tik septynios periferinės ES valstybės narės – Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija – per metus tuščiai išmes 3,2 mln. tonų anglies dvideginio (CO2). Tokius duomenis Europos Komisijos (EK) atstovams pristato šią savaitę Briuselyje viešinti Lietuvos verslo delegacija.
Įmonės „Arijus“ vilkikai Belgijoje
Įmonės „Arijus“ vilkikai Belgijoje
© Audrius Cuzanauskas

Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) ir "Linavos" atstovai kovo 3-5 dienomis susitikimuose su EK pareigūnais, atsakingais už transporto ir aplinkosaugos politikos klausimus, pristato naujuosius duomenis ir poziciją dėl Mobilumo paketo prieštaravimo Europos žaliajam susitarimui ir ES bendrajai rinkai.

Naujausiais TTLA skaičiavimais, įsigaliojus reikalavimui dėl priverstinio vilkikų grąžinimo į registracijos šalį kas 8 savaites namo bus priversti grįžti 570 tūkst. nepakrautų vilkikų, kurie per metus nuvažiuos 780 mln. tuščių kilometrų, tuščiai iššvaistydami 188 mln. litrų degalų.

Todėl vien periferijoje esančios ES valstybės papildomai per metus išmes didžiulius CO2 kiekius, prilygstančius anglies dvideginio kiekiui, kurį per metus geba sugerti brandus 16 tūkst. kvadratinių kilometrų ploto miškas, atitinkantis maždaug pusę Belgijos teritorijos, skelbia TTLA.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, pildantis tokiam scenarijui kyla grėsmės, kad Europos transporto sistema ir įmonės patirs didesnes degalų sąnaudas ir transporto pajėgumų stoką, o ES piliečiai – daugiau taršos ir spūsčių keliuose.

„Visa tai rimtai pakenks europiečių bendroms pastangoms pereiti prie tvaraus ir protingo judumo“, – tvirtina T. Jurgelevičius. – Privalomo vilkikų grąžinimo idėja prieštarauja ne tik ambicingam Europos žaliajam susitarimui, bet ir Paryžiaus susitarimo tikslams. Šis reikalavimas smarkiai apribos laisvę teikti paslaugas, iškraipys sąžiningą konkurenciją ir sklandų bendrosios rinkos veikimą Bendrijoje“.

Vakarų Europos pramoninkai taip pat yra sunerimę, kad dėl paketo įgyvendinimo sumažėję transporto sektoriaus pajėgumai negalės patenkinti gamintojų Vakaruose paklausos. Sumažėjęs ES kelių transporto rinkos konkurencingumas nulems didesnes transportavimo paslaugų ir prekių kainas. Vakarų Europos šalims taip pat iškils didžiuliai vairuotojų trūkumo iššūkiai, jau matomi ir dabar.

Nuostatą dėl privalomo vilkiko grąžinimo sukritikavo ir pati EK, praėjusių metų pabaigoje pareiškusi abejonių dėl šio reikalavimo suderinamumo Europos žaliuoju susitarimu. EK vertinimu, vilkiko grąžinimas gali turėti neproporcingai neigiamą poveikį aplinkai ir vidaus rinkai, todėl ketina atlikti poveikio vertinimą ir prireikus imtis atitinkamų veiksmų.

Europos Komisija, Europos Taryba ir Europos Parlamentas preliminarų sprendimą dėl Mobilumo paketo pasiekė pernai gruodį, tačiau priimta pozicija dar turės būti tvirtinama Europos Taryboje ir Europos Parlamente. Priėmimo procedūrą planuojama užbaigti iki šių metų vasaros, tačiau neatmetama galimybė, kad sprendimas gali ir užsitęsti.

Net ir galutinai patvirtintus Mobilumo paketą yra numatytas pereinamasis laikotarpis, kuris priklausomai nuo teisės akto gali trukti iki pusantrų metų.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Vyriausybė svarstys dėl 35 mln. eurų paskolos naujai kelių rinkliavai (6)

Lietuvoje planuojant iki kitų metų pabaigos sukurti ir įdiegti elektroninę kelių rinkliavos...

Batavičius žada stiprinti komandą, aviacijos konkurencingumą

Būsimasis skrydžių valdymo įmonės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius žada...

Liutikas: Aukštaitijos siaurukas gali tapti žinomas visoje Europoje (9)

Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovu paskirtas Darius Liutikas teigia sieksiantis, kad šis...

„Oro navigacijai“ vadovaus Batavičius (3)

Skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančiai valstybės įmonei „Oro...

Paruošta automobilių taršos mokesčio skaičiuoklė: galima pasižiūrėti, kiek teks mokėti (606)

Aplinkos ministerija parengė Transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kuri, anot...

Top naujienos

Lietuvoje kiekvieną dieną – vis daugiau raudonųjų savivaldybių: Vakarų Lietuvą vejasi Suvalkija (5)

Prie raudonųjų savivaldybių priskiriama vis daugiau Lietuvos savivaldybių. Kaip galima matyti iš...

Malinauskas apie migrantus: aktualijos pasikeitė iš esmės – matomas didžiulis pasimetimas ir sparčiai blogėjanti situacija (16)

Policijos pareigūnai vakar jėga patraukė žmones nuo kelio prie Rūdninkų poligono, kur jie...

Dėl tvoros pasienyje – daugiau klausimų nei atsakymų: kodėl iš tiesų koncertina aptverti vos keli kilometrai? (900)

Migrantų krizė išpopuliarino iki tol retesnį žodį – koncertina . Kitaip, nei įprasta...

Prezidentas asmeniškai kreipėsi į Lietuvos žmones: kviečia pasiskiepyti (48)

Lietuvos respublikos prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį kreipėsi tiesiogiai į Lietuvos...

Tyrimą atlikę mokslininkai paskelbė negailestingą verdiktą: artėja katastrofinis lūžio taškas Žemėje (3)

Nesikeičiantis pasaulio ekonomikos požiūris į klimato kaitą lemia tai, kad Žemės...

Mažėjančiais COVID-19 užsikrėtimų skaičiais pasidžiaugusiai Jungtinei Karalystei – prasta žinia

Jungtinė Karalystė pranešė apie didžiausią COVID-19 mirčių skaičių nuo kovo mėnesio,...

Klausimas apie dopingą išprovokavo rusų teniso žvaigždę: šalinkite šį žurnalistą iš žaidynių!

Dramatiškoje Tokijo olimpinių žaidynių vyrų teniso vienetų varžybų aštuntfinalio partijoje...

SAM nusprendė paskaičiuoti, kokie vardai dažniausiai minimi COVID-19 mirčių statistikoje (21)

Jonas, Ona, Antanas, Janina, Juozas, Vytautas, Elena. Tai dažniausiai pasitaikę žmonių, kurių...

Siurprizas protestuotojams: naktį keturi nelegalai atėjo tiesiai į Dieveniškes (414)

Neteisėtų migrantų elgesys kelia ir pasipiktinimą, ir nuostabą: naktį iš antradienio į...

Planuojantiems atostogas užsienyje – garantijų nebėra (29)

Žmonės jau rezervuoja keliones rudeniui, sako kelionių organizatoriai. Tačiau jokių garantijų...