aA
Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Bulgarijos, Vengrijos ir Rumunijos ministrai, atsakingi už susisiekimo sritį, sekmadienį pateikė bendrą kreipimąsi į ES institucijas dėl svarstomo Mobilumo paketo.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kreipimesi reiškiamas nuogąstavimas, kad nepamatuoti sprendimai gali neigiamai paveikti konkurencingumą transporto srityje ir lemti darbo vietų praradimą, sakoma Susisiekimo ministerijos pranešime.

Pirmadienį Strasbūre prasideda Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo svarstymas – vadinamasis trilogas, kuriame dalyvauja Europos Parlamento (EP), Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos (EK) nariai.

Diskusijose, kurios gali tęstis iki antradienio ryto, numatoma aptarti daugiausia nesutarimų keliančias Mobilumo paketo nuostatas – reikalavimą periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, draudimą vairuotojams privalomo savaitinio poilsio metu nakvoti transporto priemonės kabinoje, ES transporto rinkos skaidymą įvedant dvigubus standartus vairuotojų komandiravimo atžvilgiu, reikalavimą vairuotojams reguliariai grįžti poilsio į savo šalį bei kabotažo sąlygų ribojimus, kai vežėjai veža krovinius kitose šalyse.

Diplomatų teigimu, diskusijos dėl Mobilumo paketo bus nelengvos, nes sudėtinga suderinti skirtingas EP ir EK nuostatas, ypač dėl reikalavimo periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį. Vis dėlto ypač skubaus sprendimo siekimas neabejotinai gali atsiliepti galutinio teksto objektyvumui ir rezultatui, todėl gali būti, jog, siekiant kokybiško ir konstruktyvaus susitarimo, bus siūlymų ir atidėti susitarimą. Tokiu atveju Mobilumo paketas būtų tvirtinamas vėliau šių metų gruodį.

Susirūpinimą dėl Mobilumo paketo pareiškė ir Vokietijos bei Švedijos pramonininkų asociacijos.
Šių metų spalio 25 d. Bulgarijos, Rumunijos, Lenkijos, Vengrijos, Latvijos ir Lietuvos premjerai dėl Mobilumo paketo pasirašė bendrą laišką, kuris buvo išsiųstas EP pirmininkui, EK pirmininkui, išrinktajai EK pirmininkei, Europos Vadovų Tarybos (EVT) pirmininkui, išrinktajam EVT pirmininkui.

Kaip yra skelbusi Susisiekimo ministerija, Tarptautinės kelių transporto sąjungos duomenimis, reguliarus vilkikų grąžinimas į įmonės įsisteigimo šalį sunkiasvorių transporto priemonių nuvažiuotą atstumą padidintų iki 75 proc., o bendrą vilkikų išmetamą CO2 kiekį – 100 tūkst. t per metus.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Geležinkelio elektrifikavimo sutartis išlaikė nacionalinio saugumo egzaminą: leista ją pasirašyti su „Elecnor“ (9)

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems...

„Orion“ bendrovė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą (1)

Investicijų valdymo įmonės „Orion Asset Management“ bendrovė įsigijo viešosios ir...

Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio...

„Linava“ apie komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą: vežėjams tai tapo vienu didžiausių iššūkių (18)

Vežėjų asociacijos „Linavos“ nariai priėmė rezoliuciją, kurioje atkreipia dėmesį, kad visi...

Andrejevas apie kelių auditą: norime, kad keliai būtų sutvarkyti pagal reikalavimus

Rangovams vilkinant procesus, dalis praėjusiais metais atlikto valstybinės reikšmės kelių...

Top naujienos

Už kovą „Žalgirį“ gyręs Jasikevičius mojo ranka į nokautuojantį Jameso dūrį: man tai neįdomu (9)

Antrus metus iš eilės Maskvos „Megasport“ arenoje Kauno „Žalgiriui“ teko žaisti...

RAND ataskaitoje – dar vienas įspėjimas NATO: šios temos Baltijos šalys vengia ne veltui (236)

NATO viršūnių susitikimą Londone prezidentas Gitanas Nausėda pavadino puikiu ir net fantastišku....

Juodžiausias Jasikevičiaus ruožas: ugnimi į ugnį atsakiusį „Žalgirį“ palaidojo Jameso tritaškis

Kauno „Žalgirio“ (3-9) krepšininkų pastangos nutraukti pralaimėjimų seriją Eurolygoje...

Katastrofos zonoje gyvenusi moteris: ekskursijos į šią vietą turi būti ne pramoga, o galimybė išvysti kvailumo pasekmes

Pagaliau atėjo metas apžvelgti įdomiausią Černobylio zonos objektą – Pripetės miestą....

VU rektorius: dabartiniam valstybės „establišmentui“ reikia radikalaus atnaujinimo – jie nebesupranta, ką daro (99)

„Mūsų protesto akcijos nesibaigs per visus rinkiminius metus. Mūsų tikslas yra nauja karta –...

Latvijos miestas pasipuošė kaip pasakoje: tapo tikra Kalėdų sensacija (35)

Kalėdoms artėjant Latvijos miestai tampa vis gražesniais. Štai ir Uogrė pavirto tikru kalėdiniu...

Rūta Steponavičienė

Vyras papasakojo, kaip jam pavyko nutraukti saitus su alkoholiu: kada joks kodavimas nepadės? (4)

Alkoholizmas – turbūt viena iš opiausių Lietuvos problemų. Tik ar pagalvojame, kad ši...

Rapšys nesulaikomas – apgynė Europos čempiono titulą ir iškovojo antrą aukso medalį (59)

Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys Glazge (Jungtinė Karalystė) vykstančiose Senojo...

Pasitikrinkite, ar jums tai negresia: 5 nepastebimi dalykai, kurie veda santykius į pražūtį (10)

Labai daug santykių nutrūksta – tokia realybė, kad ir kaip sunku būtų ją pripažinti. Dauguma...

Automobilių gamintojams – vieni blogiausių metų: naikina 80 tūkstančių darbo vietų (64)

Automobilių pramonės darbuotojams visame pasaulyje tai bus vieni blogiausių metų: mažėjanti...