Mes suinteresuoti gerokai praplėsti šio projekto geografiją ir sudaryti transporto koridorių nuo Skandinavijos šalių per Ukrainą, Gruziją, Azerbaidžaną į Kazachstaną ir Kiniją", - pranešime spaudai cituojamas ūkio ministras Evaldas Gustas.

Konteinerinis traukinys „Vikingas“ jungia Baltijos jūrinių konteinerinių linijų grandinę su analogiška Juodosios jūros ir Viduržemio jūros sistema. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai. Lietuva Kazachstanui taip pat pasiūlė dalyvauti logistikos centrų Vilniuje ir Kaune kūrimo projekte ir prisidėti prie terminalų kūrimo. Pasak ūkio ministro E. Gusto, Kazachstano verslininkai galėtų čia statytis sandėlius, kurti logistikos ir perdirbimo įmones, taip pat teikti logistikos paslaugas šių centrų teritorijoje.

Per posėdį Lietuvos atstovai išreiškė susirūpinimą dėl konteinerinių traukinių prastovų Kinijos-Kazachstano pasienyje. Į Lietuvą vykstantys traukiniai ten dažnai užstringa dėl ilgų muitinės procedūrų, o tai brangina paslaugas ir mažina konkurencingumą. Lietuva paprašė apsvarstyti galimybę taikyti supaprastintas muitinės procedūras konteineriniams traukiniams, vyksiantiems per Kazachstano teritoriją į Kiniją ir atgal.

Su pervežimais susijęs ir dar vienas Lietuvos pateiktas siūlymas - plačiau išnaudoti Klaipėdos uosto pajėgumus ir taip didinti krovinių pervežimo srautus per Klaipėdos uostą.

Posėdžio metu buvo aptartos ir tiesioginio skrydžio tarp Lietuvos ir Kazachstano atidarymo galimybės - abi pusės sutarė jas apsvarstyti detaliau. Be to, Kazachstano atstovai paragino Lietuvos įmones aptarti galimybes dalyvauti plėtojant įvairius investicinius projektus Kazachstane.

Vienuoliktojo posėdžio pabaigoje delegacijų vadovai ūkio ministras E. Gustas ir Kazachstano Respublikos finansų ministerijos atsakingoji sekretorė Natalija Koržova pasirašė posėdžio protokolą ir sutarė 12-ąjį Lietuvos ir Kazachstano tarpvyriausybinės prekybinio ir ekonominio bendradarbiavimo komisijos posėdį organizuoti 2017 m. Lietuvoje.