aA
Ketvirtadienį Strasbūre vyks Europos Parlamento (EP) politinių grupių pirmininkų sueigos posėdis, kuriame planuojama svarstyti tolimesnius žingsnius dėl Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo priėmimo.
Vilkikas
Vilkikas
© Shutterstock

Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) pranešė, kad jų prezidentas Robertas Dargis kreipėsi į EP pirmininką Antonio Tajani, išdėstydamas neigiamus Europos Komisijos Mobilumo paketo pasiūlymo aspektus Lietuvos kelių transporto sektoriui ir prašydamas atidėti šio paketo svarstymus.

Kaip teigiama pranešime, A. Tajani ir EP politinių grupių pirmininkams adresuotame laiške buvo prašoma atidėti Mobilumo paketo priėmimą kitai naujai išrinkto EP kadencijai. LPK atstovų teigimu, taip būtų geriau apsvarstytos galimos pasekmės ir pasiruošta prieš priimant galutinį sprendimą, kadangi mobilumo pakete numatyti pokyčiai keltų rimtus neigiamus padarinius Lietuvos ir Europos kelių transportui, pramonei ir ekonomikai.

LPK atstovai įsitikinę, kad, atsižvelgiant į dabartinę situaciją, subalansuotas kompromisas su aiškiomis naudomis visiems vairuotojams, vežėjams ir ES šalių ekonomikoms - neįmanomas. Todėl šis sudėtingas ir jautrus klausimas, ypač atsižvelgiant į jo svarbą Europos šalių konkurencingumui bei socialinius aspektus, turi būti svarstomas skyrus pakankamai laiko nuodugniam poveikio vertinimui ir įtraukiant visas suinteresuotas šalis.

Lietuvos poziciją palaiko Vidurio ir Rytų Europos vežėjai, nekart pateikę prašymą, kad Mobilumo paketo klausimas būtų nukeltas ir svarstomas naujojo EP bei Europos Komisijos po pavasario.

ELTA primena, kad Lietuva jau ne kartą pareiškė nuogąstavimus, kad dabartinės Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinio varianto, o šio paketo priėmimas turėtų neigiamas pasekmes visiems Europos bei nacionaliniams kelių vežėjų atstovams, profesinėms sąjungoms, kitoms ūkio šakoms, kurių veikla tiesiogiai priklauso nuo transporto paslaugų. Nesubalansuotos sąlygos skaudžiai paliestų ir daugiau nei 3 mln. darbuotojų, dirbančių transporto sektoriuje visoje Europoje.

Lietuvos, Lenkijos, Bulgarijos ir Vengrijos ministrai dėl žalingų Mobilumo paketo nuostatų jau ne kartą reiškė susirūpinimą EK transporto ir judumo komisarei Violetai Bulc, EP Transporto komiteto pirmininkei Karimai Delli ir už „Mobilumo paketą“ atsakingiems šio komiteto nariams.

Susisiekimo ministro Roko Masiulio teigimu, skubotas „Mobilumo paketo“ priėmimas neabejotinai turėtų neigiamą poveikį vairuotojų socialinei gerovei, aplinkos apsaugai ir būtų žalingas Europos kelių transporto vidaus rinkai. Jis kartu apsunkintų ir tolesnes derybas triloguose.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Skuodis tikisi iki 15 tiesioginių skrydžių svarbiomis Lietuvai kryptimis (6)

Susisiekimo ministras tikisi, kad iš Lietuvos bus galima tiesiogiai skraidyti į 10-15 ypač svarbių...

Trečiųjų šalių vairuotojai turės dar kartą skiepytis ir Lietuvoje

Lietuvos įmonėse dirbantys vairuotojai iš trečiųjų šalių, paskiepyti nuo koronaviruso savo...

Lietuvos gėda laikomo Vilniaus-Utenos plento rekonstrukcija turėtų prasidėti 2023-iųjų pirmoje pusėje (16)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai dėl...

Naujas magistralės tiltas per Nerį beveik baigtas (13)

Praėjusių metų pradžioje Islandijos plente užvirusios tilto statybos eina į pabaigą....

„LTG Infra“ ieško, kas įrengs rentgeno kontrolės sistemą Kenoje

Muitinės departamentui rugsėjį pasirašius beveik 4 mln. eurų vertės sutartį su Kinijos...

Top naujienos

Neteisėtų migrantų srautui nemažėjant, ragina neatmesti sienos šturmo: tai gali įvykti bet kurią minutę

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) antradienį pranešė, kad per nepilną spalio mėnesį...

Skirtingose laboratorijose antikūnų testo rezultatai gali skirtis: gydytoja pasakė, kokius tyrimus atlikti po ligos ir vakcinos (128)

Pastaruoju metu visuomenėje daug dėmesio sulaukia antikūnų prieš koronavirusą tyrimai –...

Armonaitė: atleiskit, bet sugadinsiu Širinskienės istoriją faktais papildyta  (250)

Po valstiečių-žaliųjų atstovės Seime Agnės Širinskienės kaltinimų dėl brangių pusryčių...

Nuo lapkričio griežtinama darbdavių atsakomybė – didės baudos (66)

Nuo šių metų lapkričio mėnesio 1 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos administracinių...

Norvegijoje – Europą sužavėjusi automobilių revoliucija: pirmasis žingsnis buvo 25 proc. mokestinė lengvata

Šį rudenį Žemės ūkio ministerija paskelbė, kad naikina savo autoparką. Ministerija turėjo...

Pandemijos kreivė lūžta? Anksčiausiai pajuodusių savivaldybių skaičiai teikia vilčių

Ir toliau augant naujų koronaviruso atvejų skaičiui, epidemiologinis šalies žemėlapis...

Kultūros ministras Kairys savo kabinetui atnaujinti pasitelkė partijos kolegas: skirta suma nustebino politikus papildyta ministerijos komentaru (203)

Kultūros ministras , liberalas Simonas Kairys atsinaujina kabinetą. LNK žinios praneša, kad iki...

COVID-19 situacija Kinijoje – vis sudėtingesnė, skelbiamas karantinas milijoniniame mieste (20)

Per pastaruosius penkis mėnesius Kinijai pavyko net tris kartus pasiekti užsibrėžtą tikslą –...

Lenkijos premjero žodžiai sukėlė skandalą: ES gali pradėti trečiąjį pasaulinį karą (394)

Lenkija siekia numalšinti Europos Sąjungos partnerių pasipiktinimą, kilusį po to, kai šalies...

The Economist | D+

Ukrainiečiai dorojasi su Rusijos agresija, tačiau bijo: artėja žiema, o Putinas turi itin skausmingą įrankį

Žvarbiam vėjui barškinant biuro langus, Sergejus Šapkinas pamirko sausainį meduje ir panyra į...