aA
Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene.
Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija
Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija
© Susisiekimo ministerija

„Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ virtusi betoninio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija taptų realybe. Turime aiškų planą ir numatytus rekonstravimo darbų etapus, kurie užtikrins viso šio magistralinio kelio atnaujinimą iki 2025 m. pabaigos. Tai svarbu patogiam susisiekimui, o ypač – saugioms kelionėms. Dėsiu visas pastangas, kad šis magistralinis kelias pagaliau būtų sutvarkytas“, – pristatydamas kelio rekonstravimo planus sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija
Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija
© Susisiekimo ministerija

Pasak ministro, kelias Vilnius–Utena, iš sovietmečio paveldėjęs cementbetonio dangą, yra prasčiausios būklės magistralinis kelias Lietuvoje. Jis kelia vis didesnę grėsmę eismo saugai, nes daugelyje vietų atsiranda deformacijų, įtrūkimų, plyšių ir nelygumų. Šiuo metu yra svarstomos keturios šio kelio rekonstravimo alternatyvos, numatančios dviejų arba trijų eismo juostų magistralę su jungiamaisiais keliais ar be jų, taip pat įvairaus kelio pločio variantą, kai skirtingose atkarpose kelias galėtų būti iki keturių eismo juostų.

Kelias Vilnius–Utena
Kelias Vilnius–Utena
© Susisiekimo ministerija

Iki šiol kelyje A14 Vilnius–Utena, kurio bendras ilgis – 95,6 km, rekonstruoti tik pirmieji 21,5 km – nuo Vilniaus iki Nemenčinėlės ir sankryžos su keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė, o šiais metais darbai nebuvo planuojami. Per artimiausius kelerius metus planuojama rekonstruoti likusius 74,1 km, darbai vyks penkiais etapais.

Pirmiausia, 2021–2023 m., planuojama rekonstruoti arčiausiai Utenos esantį kelio ruožą Šilinės miškas–Utena (nuo 93,65 iki 95,60 km). Antrame, trečiame ir ketvirtame etapuose 2021–2024 m. bus rekonstruojami trys kelio ruožai, kurių bendras ilgis – 42,83 km. Tai apims kelio atkarpą maždaug nuo Nemenčinėlės (21,5 km) iki Paluokesos (64,33 km). Penktame etape 2022–2025 m. bus rekonstruojamas ruožas Molėtai–Šilinės miškas (nuo 64,33 iki 93,65 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija jau paskelbė viešąjį pirkimą kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,5 iki 39,2 km (Nemenčinėlė–Gruodžiai) rekonstravimo techniniam darbo projektui parengti ir projekto priežiūros paslaugoms įsigyti.

Pradedama rengtis kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai: truks ne vienus metus, kainuos iki 189 mln. eurų
© DELFI / Domantas Pipas

Priklausomai nuo pasirinktos optimalios kelio rekonstrukcijos alternatyvos, rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų. Tikroji rekonstrukcijos vertė paaiškės parengus techninį projektą ir atlikus rangos darbų viešuosius pirkimus. Bet kurios alternatyvos atveju visus darbus siekiama atlikti iki 2025 m. pabaigos.

Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija
Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija
© Susisiekimo ministerija

Magistralinis kelias A14 Vilnius–Utena pradėtas tiesti apie 1978 m., visiškai baigtas 1985 m. Pirmieji šio kelio rekonstrukcijos darbai vyko 2008–2009 m., kai nuo 2 iki 4 eismo juostų buvo paplatinta kelio dalis ties Vilniaus miesto riba (nuo 10 iki 16 km). Planuojant tolesnę kelio rekonstrukciją, svarstyti jos įgyvendinimo būdai yra sukėlę net politinių debatų. Po ilgos pertraukos, 2019–2020 m., panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, buvo rekonstruotas Vilniaus rajone, Riešės seniūnijoje, esantis kelio ruožas nuo 16 iki 21,5 km, jis taip pat paplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Klaipėdoje – naujo Smiltynės perkėlos kelto krikštas (4)

Vakarų laivų gamyklos (VLG) grupės bendrovei Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) užbaigus...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į visišką...

Lietuvoje ilgainiui neliks krašto kelių, siauresnių nei 5 metrai (63)

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto kelius,...

Laivų techninė apžiūra trikdo savininkus: dabartinę tvarką vadina pasityčiojimu į patikrą – net guminė valtis  (122)

Pramoginių plaukiojimo priemonių savininkus glumina šiuo metu galiojanti techninių apžiūrų...

„Bolt“ svarsto automobilių dalijimosi paslaugą teikti ir Lietuvoje

Estijos startuolis „Bolt“ , jau teikiantis automobilių dalijimosi paslaugą Estijoje, ketina ją...

Top naujienos

Kuodis siūlo nesiskiepijantiems pateikti sąskaitą už gydymą: draudimas skirtas protingiems žmonėms, bet ne visoms nesąmonėms (143)

Ekonomistas, Vilniaus universiteto profesorius Raimondas Kuodis siūlo privačiame draudime taikomus...

Palygino persirgusių ir pasiskiepijusių nuo koronaviruso imunitetą su tik vakcinuotų: antikūnų skirtumas – įspūdingas (296)

27 metų Monika pasiskiepijusi pirmu skiepu nuo koronaviruso iškart užsikrėtė šia infekcija. Kaip...

Krikštynos: mamos papasakojo, kiek išleido pinigų, kokios sumos vokelyje tikisi kunigai ir kas labiausiai pasiteisino (21)

Įsibėgėjus vasarai tęsiasi ir intensyvus švenčių maratonas. Šiemet jų daugiau nei įprastai...

COVID-19 kilmės medžioklė siutina Kiniją: versija, kad virusas galėjo nutekėti iš laboratorijos, niekur nedingo (161)

Kinija atkakliai priešinasi naujam Pasaulio sveikatos organizacijos ( PSO ) planuojamam...

Migrantai savo istorijas pasakoja ir rusų, ir anglų kalba: Baltarusiją vadina valstybe-kalėjimu (592)

Varėnos rajone Vydenių kaime apgyvendinti 150 neteisėtai Lietuvos ir Baltarusijos sieną kirtusių...

Nesėkmė Tokijuje: Danas Rapšys nepateko į pirmos rungties finalą (3)

Olimpinės žaidynes šeštadienį pradėjo ir Lietuvos plaukikai. Danas Rapšys pirmasis lipo ant...

Karbauskis: klausimas, kurį man nori užduoti Skvernelis, tikriausiai susijęs su Nausėda (790)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas Ramūnas Karbauskis interviu...

Zarasų padangų sandėlyje kilo gaisras, įvykio vietoje dirba gausios ugniagesių pajėgos (91)

Šeštadienio rytą ugniagesiai skubėjo į Zarasų pakraštyje įkurtą padangų saugojimo...

Monika Kvietkutė pasidalino romantiškomis nuotraukomis su mylimuoju: meilė tiesiog sklando ore (1)

Praėjusią savaitę Oksanos Pikul-Jasaitienės ir Simo Jasaičio sūnui Dominykui suėjo šešeri...

Užkalnis: kvepiu, kaip žalias krokodilas (94)

Jei esate parfumerijos kritikas, kaip aš, ar šiaip specialistas, tai esate ne kartą skundęsis, kad...