aA
SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad jei ES valstybės narės patvirtins Mobilumo paketą, tai labiausiai pakenks transporto įmonių pelningumui, taip pat galimi vilkikų perregistravimai į kitas šalis.
Tadas Poviliauskas
Tadas Poviliauskas
© DELFI / Domantas Pipas

„Vilkikų grąžinimo klausimas yra jautriausias visame Mobilumo pakete. Turbūt jį labiausiai kvestionuoja mūsų vežėjai ir turi labai rimtą pagrindą. Iš esmės – ką reiškia grąžinti vilkiką, tuščią ar su kroviniu, kuris visą laiką dirba Vakarų Europoje, į Lietuvą? Loginės prasmės nelabai turi.

Tikrai didelė dalis Lietuvos vilkikų dirba Vakarų, Pietų, Šiaurės Europoje ir jų kelias pro Lietuvą neprasuka. Tai tikslo sugrąžinti į Lietuvą tiesiog nėra (...) Tai labiausiai kenkia ir būsimam pelningumui, ir labiausiai lems, kad didesnės įmonės stengsis registruoti savo vilkikus arčiau tų rinkų, kuriose yra didieji pervežimai. Tai būtų Lenkija, Vokietija ar dar kitos šalys“, – Eltai sakė ekonomistas.

Jo manymu, dėl kitų Mobilumo paketo klausimų, pavyzdžiui, geresnių vairuotojų darbo sąlygų, nėra daug diskutuojama ar jiems priešinamasi.

Pasak T. Povilausko, jei Mobilumo paketas, kuris įpareigotų vilkikus grąžinti kartą per 8 savaites į vieną iš operacinių centrų įmonės įsisteigimo šalyje, bus patvirtintas ES valstybių narių, tai skaudžiausiai paveiks mažesnes transporto įmones.

„Aš manau, kad tos didelės Lietuvos įmonės (...) atras būdų (kaip išgyventi. – ELTA) (...), nes jos Europos lygiu yra didelės žaidėjos. Paimkime 10 didžiausių Lietuvos tarptautinių pervežimo kompanijų – jos jau gerai žinomos Europoje ir tų būdų, kaip išgyventi ir išsilaikyti, tikrai atras ir jų bus. Didesnė problema bus mažiesiems žaidėjams“, – tikino jis.

Ekonomisto teigimu, atsiradus sąlygai dėl vilkikų grąžinimo į Lietuvą, įmanomi vilkikų perregistravimai į kitas šalis. Anot jo, kiltų grėsmė ir dėl nemažo BVP augimo sulėtėjimo.

„Nors didžioji dalis darbuotojų (transporto sektoriuje. – ELTA) yra iš trečiųjų šalių, bet jie bus registruoti ne Lietuvos, o, tarkime, Lenkijos įmonėse, tai bendroji pridėtinė vertė sektoriui nemaža dalimi persikelia į Lenkiją arba į kitas šalis. Tai labai gali būti, kad transporto sektorius po Mobilumo paketo ekonomikai duos nebe pliusą, o minusą. 2021 ar 2022 metais galime turėti vienkartinį BVP augimo nemažą sulėtėjimą“, – Eltai teigė T. Povilauskas.

„Tai gal ir nėra gyvybiškai svarbus sektorius, bet vis tiek jo įtaka Lietuvos BVP dydžiui yra didelė“, – pridūrė jis.

Kaip ELTA jau rašė, trečiadienį pasibaigė derybos tarp Europos Sąjungos (ES) institucijų dėl Mobilumo paketo. Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, nuspręsta grąžinti vilkikus kartą per 8 savaites į vieną iš operacinių centrų įmonės įsisteigimo šalyje.
Europos Parlamentas ir ES pirmininkaujanti Suomija dėl vadinamojo Mobilumo paketo susitarė ketvirtadienį, jį turės patvirtinti ES valstybės narės.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad tikėtina, jog krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Lenkijos oro linijų bendrovė LOT perka „Thomas Cook“ priklausiusią vokiečių „Condor“

Lenkijos oro linijų bendrovė LOT penktadienį pranešė perimsianti bankrutavusios kelionių...

Eismo sąlygos: naktį vėjas išliks gūsingas

Vakarėjant penktadieniui, dėl buvusio ar besitęsiančio lietaus valstybinės reikšmės kelių...

Kelių direkcija: Raudondvario aplinkkelio tiesimo darbai nenumatomi iki 2035-ųjų (4)

Kauno miesto savivaldybei pareiškus susirūpinimą dėl Kauno rajono žmonių gyvenimo kokybės...

Apeliacinis teismas: Vilniaus lokomotyvų remonto depo konkursas turėjo būti viešas (1)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto...

Lenkijos oro linijos LOT įsigis žlugusios turizmo agentūros „Thomas Cook“ oro linijas „Condor“ (1)

Lenkijos oro linijos LOT paskelbė įsigysiančios Vokietijos oro linijų bendrovę „ Condor...

Top naujienos

Nuo Gintarinės ledi iki Šatrijos Raganos: kaip šiandien gyvena Kazimira Prunskienė (33)

Prie Kazimiros Danutės Prunskienės vardo klijuojama daug pravardžių – vienas jų ji pasirinko...

Sąmokslo teorija: dėl vaistų ar baruose praleisto laiko galite negauti paskolos (36)

Ar vartojami vaistai arba pomėgis lankytis baruose gali pakenkti asmens kreditingumo vertinimui?...

Šypsena Jasikevičiaus veide grįžo trumpam: norėtųsi, kad tai būtų postūmis, bet ne į padebesius spaudos konferencijoje auklėjo Jokubaitį (38)

Gerai, kad Sauliui Skverneliui „Žalgirio“ arenos ložėje kompaniją penktadienį palaikė jo...

Koronavirusas pasiekė Europą – nustatyti pirmieji atvejai (169)

Kinijoje dėl mirtino koronaviruso epidemijos jau mirė 26 žmonės, iš viso nustatyta 830...

Iš anksto pasmerktas Brežnevo dukterėčios romanas: kodėl jai buvo užkirstas kelias tekėti už pirmosios meilės? (96)

Džiaugtis lengvu gyvenimu ji anaiptol negalėjo. Giminystės ryšiai su TSKP CK generaliniu...

Tritaškių rekordą Eurolygoje pakartojęs „Žalgiris“ sutriuškino ALBA ekipą (331)

Kauno „Žalgiris“ (7/14) namie su trenksmu revanšavosi Berlyno ALBA (7/14) krepšininkams už...

Valerijus Katkauskas

Ir vėl „visi vyrai tokie“?! N-18 (6)

Perskaičiau Vitalijos Guobės pasakojimą „Dieve, apsaugok nuo klasės susitikimų!“....

Turkijos rytus supurtė stiprus žemės drebėjimas pranešta apie žuvusiuosius (10)

Turkijos rytinę dalį penktadienį supurtė galingas žemės drebėjimas, kurio stiprumas siekia...

Savaitę baigsime sausesniais orais (3)

Penktadienio naktį per šalį slinks šaltasis atmosferos frontas, kuris neš debesis su krituliais....

Domantas Sabonis pakvietė į ekskursiją po „Pacers“ valdas, pristatė merginą ir surengė vėliavų testą (121)

Amerikiečių vlogeriui Austinui Millsui pavyko parodyti visiškai kitą su žiniasklaida įprastai...