„Pirmiausia siūlyčiau pažiūrėti į „Vilniaus energijos“ sąskaitas už šildymą – kiek pabrango palyginti su praėjusiais metais? O automobilius reikia remontuoti – remonto sąnaudos padidėjo. Antra, pažiūrėkite, kiek kuras pabrango. Pažiūrėkite, kiek laiko taksi tarifai nesikeitė – turbūt daugiau nei metus“, - DELFI sakė Vilniaus taksi vežėjų asociacijos prezidentas, taksi bendrovių „Merselita“ ir VTP1 vadybininkas Aleksandras Moliboga.

Pasak A. Molibogos, po Mokesčių bei Darbo inspekcijos tikrinimų, darbuotojams reikia ilginti darbo laiką, didinti atlyginimus ir įmokas „Sodrai“.

Tiek įmonėje „Merselita“, tiek VTP1 nuvažiuoto kilometro kaina nuo 1,5 Lt kyla iki 1,8 Lt. „Lyginant su per metus parduotuvėse, bendrai ekonomikoje vykusiu didėjimu, 20 proc. didėjimas - mažas didėjimas“, - mano A. Moliboga.

Renkasi tarp bankroto ir kainų didinimo

„Nežinau, kiek brangimas visuotinis - savikaina daug pabrango. Kadangi rinkoje konkurencija didelė, realiai kaina buvo per maža – visi kentėjo, laikėsi kiek įmanoma iš paskutiniųjų, laikėsi mažesnių kainų. Dabar atrodo, kad daug kam tenka rinktis – arba bankrutuoti, arba daryti kažką kitaip“, - aiškina Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas ir „Martono taksi“ direktorius Ričardas Kriukovas.

Pasak R. Kriukovo, padangos šįmet pabrango 30 proc., tepalai – apie 80 proc., dyzelino kaina taip pat maždaug 30 proc. šoktelėjo į viršų. Pašnekovo manymu, nedidelis paslaugų pabrangimas šiek tiek amortizuos papildomas sąnaudas.

R. Kriukovo teigimu, jei iki šiol kainos svyravo nuo 1,50 Lt iki 2 Lt už kilometrą, tai kitąmet gali pasitempti iki 2 Lt. Štai jo vadovaujamame „Martono taksi“ kilometro kaina auga 20-30 centų.

Informavo savivaldybę

„Dalis įmonių informavo apie nuo kitų metų sausio 2-os dienos keliamas kainas – vidutiniškai 30-50 centų“, - DELFI sakė Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Kastytis Lubys.

Pagal Kelių transporto kodeksą, vežėjai kainas nusistato patys. Naujas įkainis įsigalioja apie tai prieš penkias dienas informavus sostinės savivaldybę.

„Jei keleiviui iškyla klausimų ar neaiškumų, reikia prašyti taksi kelionės kvito, kuriame būtų užpildytos grafos – data, laikas, maršrutas. Mes tada pasižiūrėtume, ar tuo metu naujas įkainis galiojo, ar ne“, - sakė K. Lubys.

Šiuo metu Vilniuje veikia apie 60 taksi vežimo įmonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją