„Mūsų eksploatuojamų troleibusų amžius – penkiolika metų. Visiems jiems, išskyrus prieš keletą metų įsigytuosius „Solaris Trollino“, jau po kartą atliktas kapitalinis remontas. Kadangi elektra varomos transporto priemonės itin brangios, nusprendėme sumažinti jų kainą baigdami surinkti patys. Juolab kad turime išsiugdę puikių, patyrusių specialistų komandą“, - aiškina bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Romualdas Striška.

Tuomet dar „Vilniaus troleibusų“ skelbtą konkursą transporto priemonėms pateikti laimėjo tarptautinis konsorciumas „Eton Eltrans“. Kėbulas pirmajam lietuviškam troleibusui gautas iš MAZ gamyklos Minske, elektros įranga – „Eton Eltrans“.

„Nors MAZ kėbulas pagamintas Baltarusijoje, jame daug vakarietiškų detalių. Vairo mechanizmas ir tiltai – ZF, stabdžiai su ABS bei ASR sistemomis – „Knor-Brems“ bei „Wabco“. Sėdynės gamintos Lenkijoje, grindų danga – Vengrijoje ir pan. Elektrinė dalis – taip pat „internacionalinė“: srovės nuėmėjai – čekų ESKO, keitikliai, valdymas – baltarusių „Eton Eltrans“, asinchroninis traukos variklis – rusiškas PEZ“, - pasakoja V. Striška. Detalių, kurios sertifikuotos kurioje nors iš Europos Sąjungos šalių, iš naujo sertifikuoti nereikėjo, tačiau transporto priemonės sertifikavimo procedūra Lietuvoje vis viena užtruko. „Tačiau dabar darbai jau baigti, visi dokumentai sutvarkyti, ir naująjį „Amber“ netrukus pateiksime išbandyti sostinės gyventojams“, - kalba V. Striška.

Dvylikos metrų ilgio transporto priemonės salone – 32 sėdimos ir apie šimtą stovimų vietų. Be to, juo galės važiuoti ir du žmonės su negale.

„Amber Vlnis 12 AC“ taip pat sumontuota elektros apsaugos, informacinė, elektroninio bilieto sistemos, vaizdo kameros, keleivių skaičiavimo sistema. Troleibuso borto kompiuteris suteikia visą informaciją apie troleibuso techninę būklę, skaičuoja keleivius.

Naujasis troleibusas be laidų gali nuvažiuoti maždaug kilometrą – tai ypač patogu apvažiuojant spūstis miesto gatvėse.

„Surinkę naujas lietuviškas transporto priemones įrodėme, jog esame pajėgūs atlikti bet kokius, net ir sudėtingiausius, darbus. Be kitų privalumų, naujų troleibusų gamyba – puikus stimulas bendrovės darbuotojams tobulėti, savotiškas moralinis atlygis už jų sunkų darbą remontuojant ir atnaujinant senas transporto priemones“, - sako V. R. Striška.